Uszkodzona paczka – do kogo i jak złożyć reklamację?

Wyobraźmy sobie, że odbieramy długo wyczekiwaną paczkę od kuriera. Otwieramy ją pełni nadziei na znalezienie przedmiotu, o którym od dawna marzyliśmy. Zdejmujemy opakowanie i widzimy coś, czego zupełnie się nie spodziewaliśmy
Czytaj więcej >

Co robić gdy sklep internetowy zwleka z dostawą?

Zamówiliśmy pilnie potrzebny towar w sklepie internetowym, który obiecywał, że dostarczy przesyłkę w ciągu trzech dni. Mija już czwarty dzień od zakupu, a towar wciąż do nas nie dotarł. Co możemy
Czytaj więcej >

Konsumenckie SOS, czyli co zrobić gdy oszukał nas sklep internetowy?

Wirtualne łowy na okazje bywają pełne niespodzianek – czasem tych zaskakująco miłych, a czasem… cóż, bardziej przypominają scenariusz komedii absurdu czy wręcz filmu grozy. Jako konsumenci w świecie zakupów online musimy
Czytaj więcej >

Reklamacja bez pudła – czy można zareklamować towar bez opakowania?

Zakupione przez nas buty nagle się zepsuły, a my wyrzuciliśmy już po nich pudełko. Czy możemy złożyć reklamację u sprzedawcy, gdy nie posiadamy już opakowania towaru? Czym jest reklamacja towaru
Czytaj więcej >

Zwrot bez pudła – czy można zwrócić towar bez opakowania i na jakich zasadach?

Wyobraźmy sobie, że kupiliśmy w sklepie internetowym obudowę do smartfona, która miała umożliwiać ładowanie indukcyjne. Po rozpakowaniu i zdjęciu folii ochronnej przetestowaliśmy produkt, a opakowanie wyrzuciliśmy. Okazało się jednak, że ładowanie
Czytaj więcej >

Co warto sprawdzić przed zakupem w sklepie internetowym, aby nie dać się oszukać?

W morzu rozmaitych sklepów online, których liczba wciąż rośnie, bezpieczne zakupy często wymagają zmysłu detektywa. Są takie okresy w roku, gdy szczególnie łatwo wpaść w pułapki nieuczciwych sprzedawców, np. podczas
Czytaj więcej >

Kupione czy niekupione? Kiedy dochodzi do zakupu w sklepie internetowym?

Gdy kupujemy towar w sklepie internetowym, często musimy przejść przez kilka etapów, aby sfinalizować nasz zakup. Kiedy właściwie pod względem formalnym dochodzi do zakupu? Kiedy możemy być pewni, że zawarliśmy
Czytaj więcej >

Ostrożni klienci nie tracą, czyli jak rozpoznać fałszywy sklep internetowy

Są okresy w roku, gdy ruch w sklepach internetowych jest naprawdę duży, a przełom roku z pewnością do takich należy. Już w listopadzie sprzedawcy kuszą niesamowitymi ofertami z okazji Black Friday czy
Czytaj więcej >

Zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym – kiedy jest to możliwe i na jakich zasadach?

Czy da się zwrócić towar kupiony w sklepie stacjonarnym? Odpowiedź na to pytanie nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać. W artykule wyjaśnimy, kiedy taki zwrot jest możliwy i jakie
Czytaj więcej >

Gdy zostajemy z niczym, czyli brak zwrotu pieniędzy po 14 dniach od odstąpienia od umowy

Za małe spodnie zostały odesłane do sklepu internetowego, a po 14 dniach pieniędzy nadal nie ma na koncie? Jeśli sprzedawca nie oddał nam należności po zwrocie towaru zakupionego przez internet,
Czytaj więcej >

Mamy prawo się rozmyślić, czyli zwrot towaru zakupionego przez internet

Gdy kupujemy coś w sklepie internetowym, zwykle nie wiemy, czy przysłany towar rzeczywiście spełni nasze oczekiwania. Być może zamówione spodnie okażą się za małe albo wybrany szalik jednak nie będzie
Czytaj więcej >

Reklamacja bez paragonu – czy może być skuteczna?

Kupiony przez nas towar się popsuł, a na domiar złego nie możemy znaleźć paragonu. Czy da się coś zrobić w tej sytuacji? Czy do złożenia reklamacji niezbędny jest dowód zakupu?
Czytaj więcej >