Zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym – kiedy jest to możliwe i na jakich zasadach?

Czy da się zwrócić towar kupiony w sklepie stacjonarnym? Odpowiedź na to pytanie nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać. W artykule wyjaśnimy, kiedy taki zwrot jest możliwy i jakie
Czytaj więcej >

Gdy zostajemy z niczym, czyli brak zwrotu pieniędzy po 14 dniach od odstąpienia od umowy

Za małe spodnie zostały odesłane do sklepu internetowego, a po 14 dniach pieniędzy nadal nie ma na koncie? Jeśli sprzedawca nie oddał nam należności po zwrocie towaru zakupionego przez internet,
Czytaj więcej >

Mamy prawo się rozmyślić, czyli zwrot towaru zakupionego przez internet

Gdy kupujemy coś w sklepie internetowym, zwykle nie wiemy, czy przysłany towar rzeczywiście spełni nasze oczekiwania. Być może zamówione spodnie okażą się za małe albo wybrany szalik jednak nie będzie
Czytaj więcej >

Reklamacja bez paragonu – czy może być skuteczna?

Kupiony przez nas towar się popsuł, a na domiar złego nie możemy znaleźć paragonu. Czy da się coś zrobić w tej sytuacji? Czy do złożenia reklamacji niezbędny jest dowód zakupu?
Czytaj więcej >

Niezgodność towaru z umową, rękojmia, gwarancja – trzy ścieżki reklamacji. Którą wybrać?

Kupiony przez nas towar się popsuł i nie jest to nasza wina. Co robić? Możemy złożyć reklamację. W zależności od sytuacji mamy do wyboru reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową, rękojmi
Czytaj więcej >

Na to się nie umawialiśmy, czyli reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową – czym jest i jak możemy z niej skorzystać?

Za kupionym towarem kryją się nasze oczekiwania co do jego jakości. A co, jeśli rzeczywistość jest daleka od ideału, superlekkie buty do biegania ciążą jak ołów, a supermocny młynek do kawy
Czytaj więcej >

Towar bez wad gwarantowany, czyli reklamacja z tytułu gwarancji – czym jest i jak możemy z niej skorzystać?

„Gwarancja najwyższej jakości” – takim hasłem często kuszą nas sprzedawcy. A co, jeśli nasz wysokiej (lub niższej) klasy sprzęt po prostu się zepsuje? Kiedy możemy go zareklamować z tytułu gwarancji? W
Czytaj więcej >

Pomocna dłoń dla konsumentów, czyli reklamacja z tytułu rękojmi – czym jest i jak możemy z niej skorzystać?

Kupujemy towar, za którym kryją się pewne oczekiwania i pragnienia, a tu trach… Wymarzony laptop nie ma funkcji zapowiedzianych przez sprzedawcę, upatrzonym butom daleko do ideału, a nowe pianino elektroniczne
Czytaj więcej >