Masz spór z firmą?Skorzystaj z szybkiego, bezpłatnego narzędzia.

1Załatw sprawę z firmą
Zarejestruj się, opisz swój problem i wyślij zgłoszenie do firmy
2Zwiększ moc swojej sprawy upubliczniając ją
Sprawa będzie wtedy widoczna dla innych w Internecie (opcjonalne)
3Otrzymuj powiadomienia
W serwisie będziesz mieć dostęp do swoich spraw i odpowiedzi firm

Najnowsze sprawy

2025-09-18 godz: 20:44
Od
avatar-urlK.B.
Publiczna
Otwarta

Ignorowanie reklamacji

Otrzymałam towar niezgodny z zamówieniem - buty o 2 numery za małe, inny rodzaj zapięcia . Wysłałam reklamację z wszystkimi danymi tzn. nr. zamówienia, data zamówienia, nr. przesyłki. w odpowiedzi otrzymałam formułkę, żeby przesłać dane, które już podałam. Podałam więc znowu wymagane dane, a w odpowiedzi otrzymałam identyczną formułkę. I tak się przerzucamy przez 4 miesiące: ja podaję dane, oni tą samą formułkę.(czytaj więcej)

Publiczna
Otwarta

Błąd w projektowaniu kuchni na zamówienie

W dniu 11.06.2025 r. złożyłam zamówienie na kuchnię wraz z blatami w Leroy Merlin. Projekt kuchni został przygotowany przez projektanta sklepu w ramach płatnej usługi projektowej. Projekt ten był kilkukrotnie poprawiany i uzupełniany przez pracowników sklepu. Na moją wyraźną prośbę kosztorys zamówienia został dokładnie zweryfikowany i zatwierdzony przez projektanta jako zgodny z przygotowanym projektem. Pomimo tego w finalnym zamówieniu znalazły się błędne wyliczenia dotyczące blatów. Projektant ujął w zamówieniu znacznie mniejszą ilość blatów, niż wynikało z projektu. W rezultacie podczas dostawy i montażu w dniach 1–2 września okazało się, że brakuje blatów o odpowiednich wymiarach, co całkowicie uniemożliwiło dokończenie kuchni. Montaż został przerwany i do dziś kuchnia pozostaje niezakończona. Sklep jednoznacznie przyznał się do błędu pracownika. Złożyłam reklamację, w której zażądałam: niezwłocznej dostawy prawidłowych blatów w trybie przyspieszonym, pokrycia wszystkich kosztów wynikających z błędu pracownika sklepu (koszt blatów, dodatkowe wizyty ekipy montażowej). W odpowiedzi sklep przyznał się do winy, ale odmówił pokrycia wszystkich kosztów. Oferują jedynie rabat na blaty i zwrot różnicy w ich cenie, natomiast resztę kosztów przerzucają na mnie jako klienta. Jednocześnie sklep wymaga ode mnie dopłaty za prawidłowe blaty, mimo że to ich projektant popełnił błąd w kosztorysie. Gdyby blaty zostały prawidłowo policzone już na etapie projektu, mogłabym odpowiednio zaplanować budżet remontu lub dokonać innych wyborów. Obecnie, po zakończeniu większości prac remontowych, nie dysponuję już dodatkowymi środkami. Stawia mnie to w wyjątkowo trudnej sytuacji finansowej – płacę raty za kuchnię, z której nie mogę korzystać, a jednocześnie sklep próbuje wymusić na mnie dodatkową opłatę. Dodatkowo minęły już ponad dwa tygodnie od złożenia reklamacji, a sprawa nie została rozwiązana. Mam poczucie, że sklep celowo przeciąga proces reklamacyjny, aby zmusić mnie do zaakceptowania ich niekorzystnych warunków. Każdy dzień opóźnienia powoduje poważne niedogodności w codziennym funkcjonowaniu mojego gospodarstwa domowego, a także dodatkowy stres i konieczność poświęcania czasu na kontakt z pracownikami sklepu, pisanie pism czy konsultacje prawne. Moje stanowisko: Uważam, że Leroy Merlin powinien ponieść pełną odpowiedzialność za błąd swojego pracownika i nie może przerzucać skutków tej sytuacji na klienta, zwłaszcza że błąd nastąpił w ramach płatnej usługi projektowania i weryfikacji kosztorysu. Prośba do Rzecznika: Zwracam się z prośbą o podjęcie interwencji w moim imieniu, aby Leroy Merlin: zrealizował dostawę prawidłowych blatów w możliwie najkrótszym terminie, pokrył wszystkie koszty wynikające z błędu projektanta sklepu, wywiązał się ze swoich obowiązków wobec konsumenta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. (czytaj więcej)

2025-09-18 godz: 12:25
Od
avatar-urlA.P.
Publiczna
Otwarta

brak zwrotu pieniędzy za odesłaną reklamację

W dniu 30.06.2025 zgłosiłam reklamację bluzki do Zalando. Firma ta odpisała mi, iż mam odesłać reklamowaną bluzkę. Została ona odesłana w dniu 30.06.2025 (dotarła do magazynu w dniu 01.07.2025). Do dnia dzisiejszego nie odzyskałam od Zalando pieniędzy w wysokości 349 PLN . Zalando twierdzi, iż nie mogą oddać mi pieniędzy ponieważ otrzymali paczkę 1 lipca lecz "nie otrzymali produktu zgłoszonego jako zwrócony". Dodatkowo w @ z dnia 31.07.2025 godz. 09;41 Zalando pisze: "Ponadto, przewoźnik nie zarejestrował żadnego incydentu z Twoją paczką podczas transportu i zakładamy, że dotarła do nas w akceptowalnym stanie, ze wszystkimi produktami dołączonymi do przesyłki" Na moje zadane konkretne pytania - co było w paczce? , czy paczka była pusta? - nie otrzymałam odpowiedzi. W związku z powyższym wnoszę o pomoc w odzyskaniu kwoty w wysokości 349 PLN. (czytaj więcej)

Publiczna
Otwarta

Odmówienie reklamacji

Kupiłam w sklepie Calzado podczas transmisji internetowej brytfankę, która jak się okazało nie spełnia jednak moich oczekiwań. Otrzymałam produkt w innym kolorze niż prosiłam. Wyglądał troszkę inaczej niż na transmisji. Oczekiwałam ciężkiej, żeliwnej brytfanki. Okazała się bardzo lekka i moim zdaniem po prostu beznadziejna. Zgodnie z prawem chciałam ją więc zwrócić w ciągu 14 dni, podałam przyczynę aczkolwiek według prawa nie musiałam podawać przyczyny (odesłałam ją zaraz po trzech dniach od otrzymania przesyłki). Przesyłkę wysłałam na mój koszt w innym opakowaniu, niż została ona do mnie nadana. Niestety opakowanie uszkodziłam niechcący podczas otwierania paczki, a wnusia karton wyrzuciła. Musiałam przecież paczkę otworzyć, aby sprawdzić jak brytfanka wygląda, czy jest ona zgodna z opisem. Odesłałam w nieoryginalnym opakowaniu.. Prosiłam firmę Calzado o wymianę na inny towar w tej samej cenie, aby nie robić problemów ze zwotem pieniędzy, a gdyby jednak nie było możliwości wymiany towaru np. na buty to wtedy chciałam zwrotu pieniędzy. Niestety firma odmówiła mi złożenia reklamacji Z POWODU BRAKU ORYGINALNEGO OPAKOWANIA, a z tego co wyczytałam w prawach konsumenta jasno wynika, że nie ma takiego wymogu zwracania towaru w oryginalnym pudełku. Wiele razy odsyłałam produkty zakupione w innych sklepach w nieoryginalnym opakowaniu, ponieważ klient ma do tego prawo. Firma Calzado nie chce mi zwrócić pieniędzy za tę brytfankę, mało tego... kazała mi zamówić kuriera z powrotem do nich po odbiór brytfanki i ponowne dostarczenie jej do mnie. Oczekuję od firmy Calzado zwrotu pieniędzy za tę brytfannę w wysokości 171 złotych.(czytaj więcej)

Zobacz listę wszystkich spraw >