Znajdź firmę

Najnowsze sprawy

2025-11-26 godz: 11:21
Od
avatar-urlP.K.
Publiczna
Otwarta

Odstąpienie od umowy

8 listopada zamówiłem telefon samsung galaxy s25 ultra, jednak w dniu 10.11 odstąpiłem od umowy przed wysyłką telefonu. Do dzisiaj sprzedawca nie wywiązał się z umowy. Zero jakiegokolwiek kontaktu, numer telefonu podany chyba dla żartów.(czytaj więcej)

2025-11-26 godz: 11:13
Od
avatar-urlS.M.
Publiczna
Otwarta

ZWROT - 10715

Złożyłem zamówienie w sklepi Telfy.pl w dniu 14.11.2025. Termin realizacji podany na stronie to 5 dni. Po upływie tego terminu próby kontaktu spełzły na niczym. Dopiero po wystawieniu negatywnej opinii Pan Dariusz D napisał maila, że potrzebuje jeszcze 1-2 dni na realizację zamówienia. Z uwagi na pojawiające się podobne sprawy natychmiast wysłałem drogą mailową oraz kurierem wypowiedzenie umowy na odległość. Zwrotu nie ma, kontaktu ponownie też nie.(czytaj więcej)

2025-11-26 godz: 10:24
Od
avatar-urlM.D.
Publiczna
Otwarta

Ponowne zgłoszenie rekojmi

Sprawa dotyczy zakupionego laptopa G5 KF i5-12500H/32GB/512+960/Win11X RTX4060 144Hz w sklepie x-kom. Dowód zakupu nr FVS/xk/000000565683 z dnia.28.05.2024 na kwotę 4 748,00 zł Pierwsze zgłoszenie nr RMA/XK/PL/25/01/50258 z tytułu rękojmi dnia 02.01.2025r Oczekiwany sposób zakończenia reklamacji - NAPRAWA Opis zgłoszenia: Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową. Laptop się nie ładuje, po odłączeniu od zasilacza wyłącza się. Stan naładowania akumulatora cały czas utrzymuje się na poziomie 55% w/g systemu. Przez wspomniany problem nie jestem w stanie używać urządzenia zgodnie z jego przeznaczeniem ponieważ wada to uniemożliwia. Kolejne zgłoszenie RMA/XK/PL/25/7630855 z tytułu rękojmi dnia 12.11.2025r Oczekiwany sposób zakończenia reklamacji ZWROT GOTÓWKI - KOREKTA Opis zgłoszenia: Niniejszym zawiadamiam, że w dniu 27 maja 2024 zakupiłem w Państwa sklepie Salon x-kom Olsztyn Galeria Warmińska ul. Tuwima 26 lokal N.1.73A towar laptopa Gigabyte G5 KF i5-12500H/32GB/512+960/Win11X RTX4060 144Hz nr zamówienia on-line 700009425771 Niestety, zakupiony sprzęt ponownie jest wadliwy. Wada jest ponownie ta sama i polega na tym, że laptop się nie ładuje. Po odłączeniu od ładowarki wyłącza się bez możliwości naładowania. Jest to niedopuszczalne, aby ta sama usterka występowała w przeciągu niecałego roku. Laptop nie jest użytkowany nadmiernie, a sporadycznie. Co świadczy o tym, że usterka nie została usunięta skutecznie. W związku z powyższym, na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego (art. 556 i nast.) żądam odstąpienia od umowy i zwrotu pełnej ceny zakupu w wysokości 4 748,00 zł na moje konto: 24 1090 2590 0000 0001 6311 8936 Po dokonaniu zwrotu środków dokonam zakupu innego modelu w Państwa sklepie. Wczoraj, ostatniego dnia wynikającego z przepisów od zgłoszenia to jest 25.11.2025r otrzymałem decyzję od firmy X-kom o treści: Odpowiedź na reklamację Nie uznajemy Pana reklamacji. Uzasadnienie: Sprawdziliśmy laptop i nie stwierdziliśmy żadnej usterki technicznej. Nie potwierdziliśmy zgłaszanych problemów. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Z poważaniem Ewa K. Dział administracji Tech Support Kiedy zadzwoniłem na infolinie usłyszałem, że reklamacja została odrzucona, a mój sprzęt jest sprawny i czeka na wysyłkę do producenta w celu diagnozy. Jedno z drugim się wyklucza. Skoro sprzęt jest sprawny w jakim celu, bez mojej zgody sprzedawca wysyła sprzęt do zewnętrznego serwisu. Gdy drugi raz zadzwoniłem, odebrał inny konsultant i stwierdził, że mojego laptopa nie ma u nich i jest już w naprawie u producenta. Ich wersje się nie pokrywają i podejrzewam że odrzucenie mojego żądania było celowe i jawne aby uniknąć zwrotu środków. Takim sposobem unikną kosztów i kolejny raz naprawią wadliwy sprzęt. Jestem pewien, że laptop przed wysyłką był nie sprawny. Sprawdzałem kilka razy, pozostawiając na kilka godzin do ładowania. W ODPOWIEDZI DO ODMOWY NAPISAŁEM: W uzasadnieniu odmowy wskazano że usterka nie występuje. Informuje jednak że urządzenie posiada wyraźną i powtarzalna usterkę uniemożliwiającą korzystanie z niego zgodnie z przeznaczeniem. Urządzenie nie ładuje się, a po odłączeniu od zasilacza natychmiast się wyłącza. Usterka występuje przy użyciu różnych gniazd zasilających na oryginalnym zasilaczu z zestawu. Wymienione zachowanie sprzętu jednoznacznie wskazuje o niesprawności baterii, układu ładowania lub innego bliźniaczego komponentu. Mając na uwadze że usterka występuje stale uznaje że urządzenie jest niezgodne z umową i jego przeznaczeniem. Na podstawie przysługujących mi praw konsumenta wnoszę o ponowną rzetelną weryfikację zgłoszenia i w przypadku stwierdzenia wady zwrot środków. W przypadku ponownego odrzucenia reklamacji informuje że będę konsultował temat z rzecznikiem praw konsumenta oraz rzeczoznawcą. Wada jest ewidentna. Proszę o odpowiedź na moją wiadomość w ustawowym terminie. W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej wspomnę również że reklamacja była z tytułu niezgodności towaru z umową. Serwis producenta nie jest stroną rękojmi. Może zostać poproszony o diagnozę tylko na wyraźną zgodę właściciela sprzętu czyli moją. Dodatkowo jeżeli reklamacja została już odrzucona towar powinien zostać mi odesłany i reklamacja zamknięta. Wysyłanie takiego sprzętu dalej bez mojej zgody jest naruszeniem prawa własności, działaniem poza procedurami reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową oraz nieuprawnionym przedłużaniem całego procesu. Odesłanie produktu do producenta nie jest częścią rozpatrywania reklamacji z w/w tytułu. Rozumiem że państwo chcą potwierdzić diagnozę żeby się zabezpieczyć, jednak jest to działanie niezgodne z prawem. Nie mogą państwo tego zrobić po odrzuceniu reklamacji bez mojej zgody. Na rozpatrzenie reklamacji oraz wewnętrzną diagnostykę mieli państwo 14dni. Żądam ponownego niezwłocznego rozpatrzenia reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umowa zgodnie z powyższym odwołaniem. W przypadku ponownego odrzucenia żądam niezwłocznego zwrotu sprzętu i temat jak wspominałem będę kontynuował przez rpk i UOKiK. DODATKOWO UWAŻAM: Po pierwsze serwis nie jest stroną. Po drugie nie mogą odrzucić reklamacji tylko na podstawie orzeczenia serwisu jeżeli jest to nielogiczne albo sprzeczne ze stanem faktycznym. Nie można to też przedłużać reklamacji ponad 14 dni. Powinni zwrócić sprzęt. Jeżeli odrzucili reklamacje nie mają podstawy prawnej do przetrzymywania mojej własności. Jest to próba obejścia prawa, wprowadzanie konsumenta w błąd u sztuczne przeciąganie procedury. Jednocześnie jest to naruszenie obowiązków wynikających z rękojmi. Mają obowiązek przeprowadzić reklamacje w relacji sprzedawca-konsument. Sami odpowiadają z tytułu rękojmi, a nie serwis producenta. Nie mogą tłumaczyć opóźnień serwisem bo to nie mój biznes, reklamowałem u SPRZEDAWCY. mają obowiązek niezwłocznego zwrotu rzeczy po zakończeniu procesu reklamacji. Wydanie decyzji to zakończenie procesu. A tutaj proces dalej trwa więc sztucznie sobie wydłużają termin. Wprowadzają mnie w błąd mówiąc że procedury nadal trwają, mimo że proces reklamacji jest zakończony. Jednym słowem obchodzą prawo.(czytaj więcej)

2025-11-25 godz: 19:11
Od
avatar-urlW.P.
Publiczna
Otwarta

Zwrot

Odebrałam zamówienie 13.11.2025 po czym od razu napisałam do sklepu że chce zwrócić zamówienie bo są za małe i na jaki adres wysłać. Bo na stronie była informacja że odnośnie zwrotu mamy kontaktować się przez meila więc tak zrobiłam, od 13 pisze codziennie meile i nikt nie raczy odpisać gdzie za nim napisałam o zwrocie zamówienia normalnie odpisywali na wiadomości, nic innego jak nazwać ich oszustami.(czytaj więcej)