Znajdź firmę

Najnowsze sprawy

Publiczna
Otwarta

Zwrot środków za źle wykonane prace dodatkowe

Jestem nabywcą lokalu mieszkalnego nr 35 w budynku 15D, os. Na Wzgórzach, Kraków. Z deweloperem zawarłem umowę deweloperską Rep. A nr 696/2022 (akt notarialny – dokładna data w akcie). W ramach tej inwestycji złożyłem także wniosek o zmiany lokatorskie dla ww. lokalu, obejmujący m.in.: zmiany w instalacji elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej, przeniesienia i dodanie gniazd RTV/Internet/prąd, przygotowanie instalacji klimatyzacji dla czterech jednostek (w tym z funkcją grzania, mocniejsze jednostki), przebicie instalacji do komórki lokatorskiej (pralnia/suszarnia). Zmiany te zostały zaakceptowane przez dewelopera, wycenione i ujęte w „Wycena zmian lokatorskich” na kwotę 36 056,20 zł brutto, co zostało podpisane przez przedstawiciela dewelopera w dniu 15.12.2022 r. Wcześniej opłaciłem także opłatę ryczałtową za możliwość wprowadzania zmian przed rozpoczęciem prac budowlanych (przelew z dnia 09.12.2022 r.). 3. Opis problemu – instalacja klimatyzacji, przeróbki elektryczne i wentylacja 3.1. Instalacja klimatyzacji Zmiany lokatorskie i instalację klimatyzacji wykonywał wskazany przez dewelopera podwykonawca. Zgodnie z korespondencją mailową kierowaną do dewelopera i działu zmian lokatorskich wskazywałem, że instalacja ma być przygotowana pod mocniejsze jednostki klimatyzacji, także do ogrzewania (multi-split, 4 jednostki: kuchnia/aneks, pokój, pokój nad drzwiami itd.). Aktualny stan instalacji jest – według mojej oceny oraz opinii niezależnych firm – wadliwy i niezgodny z umówionym celem: Przebieg instalacji w posadzce – odpływy i rewizje kondensatu prowadzone są po zewnętrznych ścianach pokoi mieszkalnych, korytarzy i kuchni, co utrudnia montaż drzwi oraz wykończenie mieszkania. Po wykonaniu nie zabezpieczono otworów/instalacji (brak korków, zaślepek, oklejenia), co naraziło instalację na uszkodzenia i zanieczyszczenia. W jednym miejscu znajduje się kilka rurek odpływu skroplin, a układ syfonów jest nieprawidłowy – syfony zostały zamontowane m.in. pod umywalką w łazience, jest ich zbyt dużo, a instalacja nie ma prawidłowego odprowadzenia skroplin dla jednostki zewnętrznej. Nie ma możliwości zwrotu skroplin z zewnatrz do wewnątrz a na tym mi zależało by nie zbierać skroplin do wiadra, nie mamy rur do których powinna być podłączona instalacja na etapie wykonania - brak zabepieczenie przez wykonawce. Instalacja uniemożliwiala montaż drzwi bez dodatkowego kucia – przebieg orurowania jest zaplanowany w sposób kolizyjny z zabudową. Instalacja była już raz poprawiana przez podwykonawcę, bez mojej zgody a mimo to nadal jest nieprawidłowa i – jak ustaliłem – uszkodzona (udokumentowane zdjęciami). Nie otrzymałem żadnej dokumentacji technicznej tej instalacji (schematów, protokołów prób szczelności, itp.). Dodatkowo, kolejna niezależna firma klimatyzacyjna, która miała potencjalnie montować jednostki, dokonała audytu i stwierdziła niesprawność oraz nieprawidłowość wykonanej instalacji, w związku z czym odmówiła montażu sprzętu na tej instalacji. W efekcie nie mogę zamontować urządzeń, korzystać z klimatyzacji ani w pełni użytkować lokalu. 3.2. Przeniesienie gniazdek RTV/Internet/prąd W ramach zmian lokatorskich zleciłem (i opłaciłem) m.in. przeniesienie oraz wykonanie dodatkowych kompletów gniazd RTV, Internet, prąd w całym mieszkaniu. Prace te, zgodnie z moją oceną i dotychczasową korespondencją, zostały wykonane: niezgodnie z ustaleniami i dokumentacją, w sposób nieprawidłowy technicznie, a deweloper dotychczas nie doprowadził instalacji do stanu zgodnego z projektem bez strat i dodatkowycy uszkodzeń mojego mienia. Domagam się zwrotu kosztów nieprawidłowo wykonanych przeniesień gniazdek zgodnie z moimi wcześniejszymi reklamacjami i wszelkich kosztów instalacji klimatayzacji, nadzoru, itp... 3.3. Wentylacja w mieszkaniu i komórkach lokatorskich Wentylacja mechaniczna w mieszkaniu, wykonana przez firmę Carline (narzuconą przez dewelopera – nie miałem możliwości wyboru innej firmy), również wykazuje wady. Zgłaszałem zastrzeżenia w protokole odbioru lokalu – do dziś deweloper nie usunął usterek wskazanych w protokole. Dodatkowo w budynku wykryto problem z wentylacją w komórkach lokatorskich, w związku z czym złożyłem osobną reklamację. 4. Dotychczasowa korespondencja i reakcja dewelopera Wielokrotnie składałem do dewelopera reklamacje i wezwania do usunięcia wad lub zwrotu kosztów, m.in.: pisma dotyczące wadliwej instalacji klimatyzacji i przeróbek elektrycznych, pisma dotyczące wad wentylacji w mieszkaniu i komórkach lokatorskich, wezwania z wyznaczonym terminem 7 dni na odpowiedź i usunięcie wad/zwrot kosztów oraz żądaniem wizji lokalnej z udziałem zarządu spółki. W jednym z ostatnich pism wskazałem, że jest to ostatnie polubowne wezwanie, a dalsze działania skieruję na drogę sądową, z udziałem moich pełnomocników. Deweloper nie rozpatruje skutecznie moich reklamacji – brak jest rzetelnej odpowiedzi i realnej propozycji usunięcia wad lub zwrotu poniesionych przeze mnie kosztów. 5. Skutki dla mnie jako konsumenta Przez opisane wady i zaniechania dewelopera: nie mogę mieszkać i normalnie użytkować lokalu (m.in. brak możliwości montażu drzwi, brak sprawnej instalacji klimatyzacji, problemy z wentylacją), ponoszę dodatkowe koszty (opłacone zmiany lokatorskie, opinie kolejnych firm, czas i koszty korespondencji), jestem narażony na dalsze szkody (np. zawilgocenia, konieczność ponownego kucia ścian/posadzek itp.). 6. Moje żądania Wnoszę o: Pomoc w polubownym, ale stanowczym dochodzeniu roszczeń wobec dewelopera, w szczególności: zwrot pełnych kosztów zmian lokatorskich dotyczących klimatyzacji, przeniesień gniazdek RTV/Internet/prąd oraz wadliwej wentylacji, zgodnie z kosztorysem zmian lokatorskich (36 056,20 zł brutto) oraz faktycznie poniesionymi kosztami dodatkowymi (audyt niezależnych firm instalacyjnych, itp.), Udzielenie mi pomocy prawnej przy przygotowaniu pozwu przeciwko deweloperowi, jeśli polubowne rozwiązanie okaże się niemożliwe. Pomoc w uzyskaniu danych polisy ubezpieczeniowej dewelopera (OC z 2023 r.), której deweloper mimo wezwania mi nie udostępnił, abym mógł skorzystać z przysługującego mi prawa do zgłoszenia szkody bezpośrednio do ubezpieczyciela. 7. Załączniki (deklaruję dołączenie do zgłoszenia / ewentualnie do pisma procesowego) Umowa deweloperska Rep. A nr 696/2022 (akt notarialny). Wniosek o wprowadzenie zmian lokatorskich wraz z wyceną zmian na kwotę 36 056,20 zł brutto i podpisem dewelopera. Potwierdzenie przelewu opłaty ryczałtowej za zmiany lokatorskie z dnia 09.12.2022 r. M35_ODPOWIEDŹ_zmiany lokatorski… Korespondencja mailowa z 09.12.2022 r. i następna, opisująca zakres zmian (w tym mocniejsze jednostki klimatyzacji i funkcję grzania). Protokół odbioru lokalu z zastrzeżeniami (wentylacja, inne usterki). Pisma reklamacyjne kierowane do dewelopera. Opinie i protokoły z audytów niezależnych firm klimatyzacyjnych. Dokumentacja fotograficzna uszkodzonej i nieprawidłowo wykonanej instalacji.(czytaj więcej)

2025-11-25 godz: 08:59
Od
avatar-urlR.M.
Publiczna
Otwarta

Rezygnacja z pakietu Medocver Sport

Od marca 2024 korzystałem z pakietu Medicover Sport, jednak w październiku 2025 postanowiłem z niego zrezygnować. Nie znalazłem możliwości rezygnacji w aplikacji Medicover Sport na telefon, nie byłem w stanie zalogować się na moje konto na stronie Medicover Sport. Zgłosiłem sprawę do Biura Obsługi Klienta, które najpierw wykazało się pozorną chęcią pomocy, poprosiło o niezbędne dane, po czym poinformowało mnie, że muszę się zalogować na swoje konto na stronie medicoversport.pl, gdzie znajdę możliwość rezygnacji. Nie pamiętałem hasła użytego do stworzenia tego konta, a mechanizm strony nie pozwolił mi na odtworzenie hasła i wejście na mój profil, w związku z czym ponownie zwróciłem się do BOK Medicover Sport o pomoc. W tym momencie wszelkie próby pomocy się skończyły. Zażądałem - wciąż drogą mailową - likwidacji mojego konta i zaprzestania obciążania mojej karty kredytowej zobowiązaniami wynikającymi z mojego uczestnictwa w programie Medicover Sport. Na kolejne maile już nie otrzymywałem odpowiedzi. W dniu 22 listopada 2025 moja karta kredytowa po raz kolejny została obciążona kwotą 123zł tytułem opłaty za pakiet Medicover Sport. Oczekuję likwidacji mojego członkostwa w programie Medicover Sport i zaprzestania [usunięte przez moderatora] pieniędzy z mojej karty kredytowej. [usunięte przez moderatora](czytaj więcej)

2025-11-25 godz: 08:58
Od
avatar-urlK.S.
Publiczna
Otwarta

Sprawa nr 6334 [zmienione przez moderatora]

Firma Olivrae oferuje ubrania w ciekawej promocji. Nabiera tym klientów po czym nie wysyła zamówień, nie odpisuje. Proszę uważać i nie dać się nabrać. Chciałabym zwrotu pieniędzy 179.95 niestety nie ma kontaktu z firmą. Proszę o pomoc (czytaj więcej)

2025-11-25 godz: 05:23
Od
avatar-urlE.M.
Publiczna
Otwarta

Rower Elektryczny sprzedany zepsuty. Nie uznają r

W dniu 19/09/2024 zakupiłam rower elektryczny , w dniu 23/09/2024 dostałam rower i serwis mi go złożył do którego przyszedł rower za co oczywiście zapłaciłam dodatkowo. W dniu 29.09.2025 zgłaszam problem z rowerem: koła są scentrowana od początku , brzęczą tarcze , szarpie w silniku podczas jazdy , coś stuka z lewej strony . Rower jest zlecany do serwisu w którym cos naprawiaja i ma byc ok I ZACZYNA SIE CYRK – Serwis nie stwierdza wady silnia ale tez nie ma zuzycia napedu a szarpie nadal. SERWIS składa rower oddaje scentowane koła itp. wiec w skrócie nic nie zrobił . Rowerem nie jezdziłam w ZIME – bo bałam się ze cos będzie nie tak , wiec przestał cala zime w pokoju. 8/05/2025 okazuje sie ze po jezdzie rowerem baterai szybko spada , a ten rower ma nie cale poł roku jazdy ok 3 miesiace kilometów .Problem z batria się pojawia , rower skrzypi nie ma mocy takiej jak inne elektryki – nawet dzieci mnie pod górkę na elektryku wyprzedzają. Podczas zgłoszenia , FIRMA Kaze mi nagrac filmik jak jade i szarpie mnie w silniku - nie mam słów jak określić stanu umysłu pracownika który to napisał w odpowiedzi. W czerwcu 2025 podczas szarpniecia w silniku - Wypadłam przez kierownce przy predkosci ok 20 km/h , doznałam wypadkowi ktory skaczył sie dobrze przez kask jaki miałam i plecak na plecach. poscierałam rece , kolana i łokcie. Rower poszedl na ekpertyze zw kótrej musialam sie dopytywac o wszytski i po kilkukrotnej walce telonicznej dostałam info ze mam zużyty napęd . Jak zuzyty naped po kilku dniach od zakupu . Został mi w taki razie spzedany rower za 6 tys uzywany skoro naped po 6 dniach juz był zuzyty. Interewniowalam kilkukrotnie. NIe chce juz tego złoma jest zagrozeniem dla mojego zuycia. (czytaj więcej)