Tutaj znajdziesz pytania i odpowiedzi dotyczące kwestii związanych z funkcjonowaniem serwisu.

Możesz w kilku prostych krokach zgłosić swoją sprawę do firmy. Najpierw kliknij w przycisk „Załatw sprawę” i wpisz nazwę firmy w oknie wyszukiwarki. Z rozwijanej listy wybierz firmę, o którą Ci chodziło lub opcję „Dodaj nową firmę” i kliknij „Dalej”.

Krok 1: Sprawdź dane firmy lub uzupełnij je jeśli dodajesz nową firmę

Krok 2: Wybierz rodzaj problemu, który chcesz zgłosić

Krok 3: Zaloguj się lub zarejestruj bezpłatne konto

Krok 4: Opisz swój problem, podjęte dotychczas kroki i rezultat, który chcesz osiągnąć, załącz dokumenty i określ czy sprawa ma być publiczna czy prywatna

Krok 5: Potwierdź i wyślij zgłoszenie

Jeśli w wyszukiwarce nie pojawia się nazwa firmy, której szukasz – możesz wybrać opcję „Dodaj nową firmę”. Po przejściu do Kroku 1 (Dane firmy) możesz uzupełnić wymagane pola lub skorzystać z opcji pobrania danych z GUS – wtedy w drugim polu wpisz numer NIP firmy. Konieczne jest podanie adresu e-mail, na który zostanie wysłane Twoje zgłoszenie. Jeśli nie znasz numeru NIP lub adresu e-mail firmy spróbuj je odnaleźć w Internecie lub na dokumencie, który dotyczy Twojego zgłoszenia np. na paragonie lub innym dowodzie sprzedaży.

Po wysłaniu zgłoszenia do firmy nie możesz już go anulować, ani zmodyfikować treści. Możesz natomiast wysłać kolejną wiadomość do tej sprawy np. w sytuacji, gdy zorientujesz się, że jakieś dane w pierwszym zgłoszeniu były nieprawidłowe lub czegoś brakowało. Firma otrzyma nowe powiadomienie o wysłaniu kolejnej wiadomości, a w widoku sprawy będzie widziała wszystkie wiadomości od Ciebie. 

Jeśli nie chcesz, aby sprawa była publicznie widoczna na naszej stronie, możesz samodzielnie zmienić jej status na prywatną. 

Wreszcie, jeśli firma udzieliła Ci odpowiedzi lub minęło 14 dni bez jakiejkolwiek odpowiedzi ze strony firmy – możesz zamknąć sprawę i zaznaczyć, czy Twój problem został rozwiązany czy nie.

Wszystkie opcje dotyczące konkretnej sprawy są dostępne w widoku sprawy z sekcji „Moje sprawy”.

Widok zgłoszonej już sprawy znajdziesz w sekcji „Moje sprawy”. Każda sprawa, która została wysłana do firmy ma status prywatny lub publiczny. Status prywatny oznacza, że treść sprawy nie jest udostępniona publicznie w serwisie. Z kolei status publiczny oznacza, że zarówno treść sprawy, jak i odpowiedzi firmy na nią, są widoczne dla użytkowników Internetu.

Po wejściu w widok konkretnej sprawy możesz zmienić pierwszy raz ustanowiony status z publicznego na prywatny lub z prywatnego na publiczny. W tym celu kliknij przycisk [zmień] przy oznaczeniu statusu. Po zmianie statusu z prywatnego na publiczny ponowna zmiana nie jest już możliwa.  

Nasz serwis umożliwia dodawanie do zgłoszenia załączników związanych ze sprawą. Jest to możliwe w momencie uzupełniania danych sprawy (Krok 4) lub przy wysyłaniu kolejnej wiadomości do już istniejącej sprawy. Serwis umożliwia dodanie maksymalnie 10 plików w rozmiarze maksymalnie 10MB każdy w popularnych formatach np. jpg, png, pdf. 

Jeśli masz problem z dodaniem załączników być może nie są spełnione ograniczenia co do ich wielkości lub liczby. Dodatkowo może się zdarzyć, że używane przez Ciebie oprogramowanie dodatkowe blokuje opcję dodania załączników. Może tu chodzić o wtyczki przeglądarek internetowych blokujących funkcje i/lub treści np. VPN lub blokujących wyskakujące okienka w tym reklamy. Możesz czasowo wyłączyć takie dodatkowe oprogramowanie i sprawdzić czy wtedy dodawanie załącznika jest skuteczne.

Do stworzenia zgłoszenia i jego wysłania potrzebne jest połączenie z Internetem. Nasz serwis umożliwia także zapisanie wersji roboczej sprawy (w Kroku 4). Jeśli potrzebujesz więcej czasu na przygotowanie zgłoszenia i nie chcesz ryzykować problemów z połączeniem internetowym to sugerujemy skorzystanie z opcji zapisania wersji roboczej tak, aby potem bez problemu ukończyć proces wysyłania zgłoszenia. 

Może się także zdarzyć, że z przyczyn technicznych nasz serwis nie działa w danym momencie prawidłowo. Prosimy wtedy o kontakt i opisanie problemu. Zrobimy co się da żeby go niezwłocznie naprawić.