Masz spór z firmą?Skorzystaj z szybkiego, bezpłatnego narzędzia.

1Załatw sprawę z firmą
Zarejestruj się, opisz swój problem i wyślij zgłoszenie do firmy
2Zwiększ moc swojej sprawy upubliczniając ją
Sprawa będzie wtedy widoczna dla innych w Internecie (opcjonalne)
3Otrzymuj powiadomienia
W serwisie będziesz mieć dostęp do swoich spraw i odpowiedzi firm

Najnowsze sprawy

Publiczna
Otwarta

Niezgodność towaru z umową

W dniu 29.08 zgłosiłem reklamację do producenta, który odpowiedział tego samego dnia. "Chciałbym zgłosić reklamację na pokrowiec z zestawu. Pokrowiec na grill wykazuje poważne wady materiałowe - tkanina jest wyjątkowo krucha, pęka i rozrywa się przy minimalnym dotyku. Wada stwierdzona jak data zdjęć - 31.05.2025. Oczekuję wymiany na nowy pokrowiec(...)" W odpowiedzi: "Pokrowiec dodawany jest do zestawu z grillem w formie gratisu. Jest to element, który z racji na swoją funkcję ma prawo się zużyć i wpływ na to mają warunki atmosferyczne. Pokrowiec jest elementem, który nie podlega wymianie. Z racji na to, że jest Pan naszym klientem, możemy zaproponować zakup pokrowca w mocno obniżonej cenie: 99zł wraz z wysyłką (regularna cena 179zł).(...) Pozdrawiam, Arkadiusz... Specjalista ds. Obsługi Klienta" Nie jest to dla mnie satysfakcjonujące rozwiązanie ponieważ producent wskazał nieprawidłowość w ofercie RTV euro AGD. Pierwsze zgłoszenie do sprzedawcy w dniu 29.08.2025, numer ***032. Kurier zamawiany kilkukrotnie, finalnie nie przyjechał po produkt. Sprzedawca zamknął zgłoszenie o czym mnie tylko poinformował. Po moich interwencjach utworzono kolejne zgłoszenie w dniu 12.09.2025 nadając mu nowy numer ***245. W mojej ocenie to zachowanie jest niezgodne z ustawą, ja dopełniłem wszystkich swoich obowiązków jako konsument a sprzedawca ewidentnie nie miał na celu zrealizować skutecznie tej reklamacji. Nowy numer reklamacji nadany w dniu 12.09 - ***245 "Opis wady: Pokrowiec na grill, który jest elementem zestawu i co za tym idzie jest elementem umowy sprzedaży, wykazuje poważne wady materiałowe - tkanina jest wyjątkowo krucha, pęka i rozrywa się przy minimalnym dotyku przez co straciła swoje właściwości i funkcję przeznaczenia. Wada stwierdzona jak data zdjęć - 31.05.2025. Zgłaszam jako: Konsument Podstawa prawna: Towar niezgodny z umową Temat zgłoszenia: Towar posiada wadę funkcjonalną (źle działa lub nie działa) Preferowana forma rozliczenia: Wymiana Towaru Zgadzasz się na naprawę w razie braku możliwości wymiany? TAK" Odpowiedź z euro 19.09 "Dotyczy sprawy: ***245 W odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne uprzejmie informujemy, że nie możemy przychylić się do zakończenia reklamacji w oczekiwany sposób. Weryfikacja reklamowanego towaru wykazała, że zgłoszona wada nie wynika z niezgodności towaru z umową i nie istniała w chwili jego wydania. Uszkodzenie ma charakter zewnętrzny i spowodowane jest niewłaściwym użytkowaniem, za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. W takiej sytuacji odpowiedzialność sprzedawcy jest wyłączona. (...) Z poważaniem, Patrycja... Specjalista ds. Obsługi klienta" Skierowałem do sprzedawcy wiadomość jako odwołanie od tej decyzji: "W jaki sposób zweryfikowali Państwo "Uszkodzenie ma charakter zewnętrzny i spowodowane jest niewłaściwym użytkowaniem" jeżeli ten produkt jest cały czas u mnie. Dodatkowo proszę wskazać jaki jest prawidłowy sposób użytkowania pokrowca chroniącego od warunków atmosferycznych." Niestety bez odpowiedzi. 24.09.2025 postanowiłem poznać opinię producenta na temat postępowania swojego partnera handlowego poprzez wiadomość: "Szanowni Państwo, Nie zgodzę się z Państwa opinią, ponieważ sprzedawca widniejący na paragonie nigdzie w opisie Państwa produktu nie oznacza pokrowca jako gratis. Wręcz przeciwnie - pokrowiec jest jednoznacznie wskazywany jako element zestawu z grillem. Dotychczasowy sposób potraktowania sprawy budzi moje poważne zastrzeżenia. Otrzymałem identyczne odpowiedzi od sprzedawcy i producenta, co może wskazywać na brak indywidualnego podejścia do mojego zgłoszenia i na działanie w porozumieniu, które skutkuje ograniczeniem moich ustawowych praw. Taka praktyka może być postrzegana jako działanie na niekorzyść konsumenta i naruszenie art. 24 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, zakazującego praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Podkreślam, że nie chodzi wyłącznie o sam pokrowiec, ale o transparentność i rzetelność procesu reklamacyjnego. Konsument ma prawo oczekiwać, że jego reklamacja zostanie rozpatrzona w sposób indywidualny, zgodnie z obowiązującymi przepisami (Kodeks cywilny, art. 556 i nast.). Próba zakwalifikowania elementu zestawu jako „gratisu” wbrew informacjom zawartym w opisach produktu stanowi próbę ograniczenia moich praw. Ze względu na utratę zaufania oraz rażące działanie na moją niekorzyść wnoszę o pilne i pozytywne rozpatrzenie reklamacji. W przeciwnym razie będę zmuszony zwrócić się o wsparcie do instytucji chroniących prawa konsumenta, w tym do UOKiK i Rzecznika Praw Konsumentów. Zgodnie z art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego rękojmia obejmuje wszystkie rzeczy sprzedane w ramach umowy, także te dodane jako element zestawu. W tej sytuacji nie można uznać pokrowca za „gratis”, a tym samym wyłączyć go z odpowiedzialności za wady. Powinno się tutaj również pojawić nadzwyczajne działanie producenta/gwaranta, którego produkty mają mylne i wprowadzające w błąd opisy co może skutkować powyższymi roszczeniami w Państwa kierunku. Wnoszę o uznanie reklamacji - czy to bezpośrednio przez Państwa poprzez oświadczenia o możliwości rozliczenia ze sprzedawcą, czy też za pośrednictwem sprzedawcy jako odpowiedź na moje roszczenie odstąpienia od umowy. Proszę o informację, w jaki sposób zamierzają Państwo rozwiązać tę sprawę, aby przywrócić zaufanie do produktu i marki." Na co otrzymałem odpowiedź tego samego dnia: "Dzień dobry. Na stronie naszego partnera Euro-net, u którego zostało zakupione przez Pana urządzenie znajduje się błędna informacja. Nasza oficjalna strona wskazuje jasno, że pokrowiec jest dodawany gratis do zestawu z grillem, jak również reduktor+wąż oraz płyta żeliwna.(...)" Dlatego też w dniu 24.09 zdecydowałem się ponownie zgłosić sprawę do sprzedawcy - ***066. Tutaj już sprawa była na tyle rozbudowana że jako opis dodałem załącznik. "Szanowni Państwo, Na podstawie art. 43c i nast. ustawy o prawach konsumenta oraz art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego wnoszę reklamację dotyczącą zakupionego u Państwa grilla. W opisie produktu na stronie sprzedażowej pokrowiec był jednoznacznie wskazany jako element zestawu. Tymczasem okazał się on wadliwy (rozpada się w rękach), a producent w oficjalnej korespondencji potwierdził, że „na stronie naszego partnera Euro-net, u którego zostało zakupione przez Pana urządzenie, znajduje się błędna informacja” dotycząca pokrowca. Dla mnie grill jest nierozłączny z pokrowcem, ze względu na przeznaczenie tego urządzenia do użytkowania na zewnątrz. Grill bez pokrowca jest w praktyce nieprzydatny i właśnie kompletność zestawu, obejmująca również pokrowiec, była decydująca przy mojej decyzji zakupowej. Opis oferty stanowi część umowy sprzedaży. Wprowadzenie mnie w błąd co do elementów zestawu oznacza, że towar nie jest zgodny z umową (art. 43b ust. 1 pkt 2 ustawy o prawach konsumenta). Dodatkowo dotychczasowy sposób rozpatrywania mojej reklamacji budzi zastrzeżenia. Zarówno odpowiedź sprzedawcy, jak i producenta była niemal identyczna, co wskazuje na brak indywidualnego podejścia i może świadczyć o działaniu w porozumieniu, którego skutkiem jest próba uzyskania niekorzystnego dla mnie rozwiązania sprawy. Ze względu na całą sytuację i okoliczności utraciłem zaufanie zarówno do sprzedawcy, jak i do producenta. Wnoszę reklamację i żądam odstąpienia od umowy sprzedaży oraz rozliczenia całości zakupu poprzez zwrot pełnej ceny. W przypadku odmowy uznania reklamacji skieruję sprawę do Rzecznika Praw Konsumentów oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Proszę o pisemne potwierdzenie przyjęcia niniejszej reklamacji i udzielenie odpowiedzi w ustawowym terminie 14 dni." Z euro 30.09.2025 sms: "Reklamacja nr ***066. Uprzejmie informujemy, że reklamacja nie może być uwzględniona. Weryfikacja reklamowanego towaru wykazała (...)" Odpowiedź identyczna do poprzednich i również z szablonu. Nikt ode mnie nie odebrał tego pokrowca aby go zweryfikować. Błędny opis nadal widnieje na stronie sprzedawcy.(czytaj więcej)

2025-11-13 godz: 18:08
Od
avatar-urlM.F.
Publiczna
Otwarta

Brak pieniędzy za uznany zwrot

Numer zwrotu: R/Mod/2025/10/02/57505 Już od ponad miesiąca odwlekają zwrot pieniędzy za odesłane produkty. Mam całą konwersacje mailową gdzie zapewniają, że pieniądze już są wysłane, oczywiście nic takiego nie ma miejsca. Stosują różne wymówki np. bałagan w firmie, zła sytuacja finansowa firmy, brak osoby która robi przelewy, proponują kartę podarunkową zamiast pieniędzy. Chodzi o zwrot na około 650 zł. (czytaj więcej)

2025-11-13 godz: 17:12
Od
avatar-urlM.K.
Publiczna
Otwarta

Reklamacja butów

Dnia 25.08.2025 kupiłam buty Nike air Max DN czarne DV3337-006. Buty po dwóch miesiącach rozkleiły się na czubkach, logo na prawym bucie zmazało się, materiał na wierzchu butów popękał. Pisałam maile z zapytaniem/reklamacją na sklep@storamore.pl ale niestety bez odzewu. Czekam na informację mailową na adres megi6666611@gmail.com co z zepsutymi butami? (czytaj więcej)

Publiczna
Otwarta

Brak reakcji na reklamację

Sprawa dotyczy wadliwej instalacji przydomowej mikroinstalacji wiatrowej, niezgodnie z projektem, co skutkuje jej niedziałaniem. Jeden z wiatraków został zamontowany zbyt nisko w stosunku do projektu i nie jest napędzany przez wiatr. W wyniku tego, prąd wytwarzany przez jeden wiatrak ma niewłaściwe parametry, dlatego też, magazyn energii nie uruchamia się i nie jest ładowany. Protokół odbioru podpisany został w warunkach pogodowych unimożliwiających zweryfikowanie prawidłowości działania instalacji-bezwietrzna pogoda. Złożona została pisemna reklamacja w terminie zgodnym z umową. Do dnia dzisiejszego, tj. po upływie ponad 90 dni od złożenia pisemnej reklamacji (03.09.2025) i wielu monitach telefonicznych, usterka nie została usunięta. Wykonawca w żaden sposób nie ustosunkował się też do złożonej reklamacji. Oczekuję od wykonawcy właściwego zainstalowania jednego z wiatraków i doprowadzenia do ładowania magazynu energii wytworzonej przez instalację wiatrową, zgodnie z jej przeznaczeniem.(czytaj więcej)

Zobacz listę wszystkich spraw >