Odrzucona reklamacja Szanowni Państwo,
zwracam się z prośbą o pomoc w sporze konsumenckim z firmą JP INVEST dotyczącym reklamacji laptopa Lenovo zakupionego dnia 11.10.2024 r.
W dniu 28.04.2025 złożyłem reklamację z tytułu rękojmi, gdyż laptop uległ awarii w trakcie standardowego użytkowania – podczas podłączenia kabla HDMI. Sprzęt przestał działać. Kabel HDMI jest sprawny i używany z innymi urządzeniami bez problemów.
Sprzedawca odrzucił reklamację, twierdząc, że awaria nastąpiła z powodu czynnika zewnętrznego, jednak nie przedstawił żadnej rzetelnej ekspertyzy technicznej. Wysłałem odwołanie, ale otrzymałem ogólną odpowiedź, że decyzja jest ostateczna.
Proszę o pomoc w dochodzeniu moich praw jako konsumenta, zgodnie z art. 556 i 556² Kodeksu cywilnego. Oczekuje zwrotu pieniędzy.
Elyviane zwrot zakupionych produktówZamówiłam 3 produkty. Każdy dostałam oddzielną pocztą. Wszystkie są bardzo kiepskiej jakości, wyglądają jak najtańsza produkcja chińska. Na stronie sklepu nie ma formularza zwrotu. Poprosiłam o niego. Odpowiedzi wymijające, propozycja oddania mi 20% wartości. Produkty nie są nawet tego warte, choć kosztowały razem 518,33 zł. Za zwrot sklep liczy sobie po 90 zł od produktu i "grozi" zaginięciem. Dopiero po fakcie dodowiedziałam się, że sklep znajduje się nie w Ļolsce. w oststnim mailu proszę po raz 3 o przysłanie mi formularza zwrotnego i informuję, że sprawę przekażę do Urzędu ochrony Konsumentów. Oczekuję pełnego zwrotu towaru i otzrymania zwrotu zapłącoej kwoty.
Nieprawidłowy produktTowar inny niż zamówiony. Po zgloszonej reklamacji ugodniłam ze sprzedawca, ze odeślę koszulę po powrocie z urlopu, ponieważ zaraz po zakupie wyjechałam na prawie 3 tyg i fizycznie nie mialam, jak nadac paczki. Tymczasem podczas wyjazdu, sprzedawca zakończył moja reklamację z powodu nie odeslania przeze mnie koszuli w ciagu 2 tygodni!!!! Bylo to niezgodne z naszymi ustaleniami. Próby wyjaśnienia ze sprzedawcą, ze inne byly nasze ustalenia, niczego nie dały. Dysponuje wszelkimi screenami przebiegu tej sytuacji.
Reklamacja spodniZamówiłam na allegro 2 pary tych samych spodni w dwóch rozmiarach. Po przymierzeniu zwróciłam mniejszy rozmiar. Jednakze podczas juz pierwszego noszenia kupionej większej pary, spodnie tak bardzo sie porozszerzaly, ze kompletnie straciły fason, a nawet orzetsaly byc mozliwe do niszenka, bo spadaly. Po zarwklamowaniu spodni i ich odeslaniu, sprzedawca stwierdził, ze owszem spodnie sie rozszerzyły, ale rozszerzenie sie jeansu jest w granicy normy. Obsługa i komunikacja pozostawiala przy tym wiele do zyczenia. Argument, ze odesłałam przecież mniejsza parę, nie trafiał do sprzedajacego, a przeciez odeslalabgm wieksze, gdyby na moment przymierzania byly za duze. No i zostałam ze spodniami spadającymi z pasa,ale "rozszerzonymi w granicach normy..." Spodnie kompletnie nie nadają sie do użytkowania przez mnie i straciły fason.
Brak wypłady za fakturęZgłaszam brak wypłaty zwrotu kosztów za fakturę opłaconą przeze mnie za transport medyczny realizowany na terenie Francji, w związku z wypadkiem na stoku narciarskim. W wyniku zdarzenia doznałem złamania obojczyka i zostałem przetransportowany do najbliższej placówki medycznej. Koszt tego transportu wyniósł 913 euro.
Do dnia dzisiejszego otrzymałem jedynie zwrot za wizytę lekarską oraz wystawioną receptę. Pragnę podkreślić, że firma działająca jako pośrednik, a nie ubezpieczyciel, do której kierowałem zgłoszenie wypadku z dnia 12 marca 2025 roku, do tej pory nie dokonała pełnego zwrotu poniesionych przeze mnie kosztów. Firma nie podlega pod KNF
Brak zwrotu pieniędzy za zwrócony towarPo zwróceniu produktów do sklepu w lutym tego roku do dnia dzisiejszego nie otrzymałam zwrotu pieniędzy na łączną kwotę 574,99zl.
Pisałam ze sklepem kilkukrotnie i zapewniali, że pieniądze zwrócą.
Niestety nadal nic na konto nie wróciło.
Oczekuję, że firma zwróci mi pieniądze za zwrócony towar.
Spór z Fabryką Formy – opłaty za niewykorzystany kW październiku 2024 roku podpisałam umowę z Fabryką Formy w Gorzowie Wielkopolskim na karnet promocyjny. Korzystałam z klubu tylko przez dwa miesiące (listopad i grudzień). Od stycznia 2025 roku nie uczęszczałam już do klubu, ponieważ wyjechałam z Polski. Nie otrzymałam żadnych powiadomień o zaległościach ani o dalszym obowiązywaniu umowy.
W maju 2025 roku otrzymałam wiadomość, że mam zapłacić ponad 500 zł za kilka miesięcy, mimo że nie korzystałam z usług. Złożyłam reklamację i zaproponowałam ugodowe rozwiązanie – zapłatę różnicy między stawką promocyjną a standardową tylko za dwa miesiące. Klub odrzucił moją prośbę, mimo braku wcześniejszej komunikacji z ich strony.
Proszę o pomoc prawną i wskazówki, jak skutecznie dochodzić swoich praw.
Zamówienie nie wyslaneZamówiłam LEGO 12.05. Dziś jest 16.05, a towar nadal nie został wysłany, chociaż było napisane, że wysyłka następuje w ciągu 24 godzin.
Nie uznane odstąpienie od umowySklep Media Expert odrzucił moją reklamację drona z tytułu odstąpienia od umowy.Drona zakupiłem przez internet po czasie okazało się że ma on wadę fabryczną kamery o czym sprzedawca nie informuje potencjalnych kupujących,dron również nie posiada Polskiej instrukcji obsługi na stronie sprzedawcy również takowej nie ma.Wada objawia się tym że obraz kamery przy temperaturze około 15-10 stopni celsjusza traci ostrość i obraz zamienia się w galaretę.Producent nie posiada serwisu w Polsce o czym też dowiedziałem się po czasie.Z tego co wyczytałem na forach dronowych wada jest znana producentowi ale on nic z nią nie robi.Żadna aktualizacja drona również nie naprawiła tej wady.Na stronie you tube również znajdują się materiały video na temat tej wady.W instrukcji obsługi w języku chińskim i angielskim udało się wyczytać że dron pracuje w temperaturach od 0 stopni celsjusza do 40 stopni.Drona zakupiłem przez sklep Media Expert a odmowę uznania mojego roszczenia dostałem od innego sklepu co jest dla mnie nie zrozumiałe.Moim zdaniem dron nie nadaje się do dalszej eksploatacji gdyż mogę latać i filmować tylko powyżej 15 stopni celsjusza,zostałem oszukany przez sklep Media Expert i ten dron nie powinien być sprzedawany w Polskiej dystrybucji gdyż ma wadę fabryczną a sklep wprowadza potencjalnych klientów w błąd nie informując o wadzie.Oczekuje zwrotu pieniędzy od sprzedawcy za zakup drona.
Uszkodzony tv Dnia 12 grudnia podpisałem umowę w salonie Play na telewizję no i do tego wziąłem telewizor 55 cali na 24 raty. Telewizor został dostarczony dnia 16 grudnia kurierem. W dniu dostarczenia telewizora żona była sama w domu i w momencie odbioru paczki chciała telewizor z pomocą kuriera wyciągnąć z paczki i sprawdzić ale kurier odmówił pomocy więc przesyłka nie została sprawdzona przy kurierze. Cztery dni później wyciągnęliśmy telewizor z kartonu który się ukazał złamany. Więc 20 grudnia wykonuje telefon na infolinię sieci Play gdzie zostaje poinstruowany iż mam się udać z uszkodzonym telewizorem do salonu playa co też wykonuje. W salonie Play pracownik sporządza raport i dodaje załączniki w postaci zdjęć uszkodzonego telewizora i wprowadza to do systemu w sieci Play a mnie informuje że mam oczekiwać na kontakt z z sieci Play. Mijają kolejne 4 dni i dnia 23 grudnia o godzinie 14:00 pracownik firmy Play skontaktował się ze mną i poinformował mnie że wyżej opisaną sytuację mam zgłosić na stronach firmy kurierskiej która dostarczała mi telewizor a mianowicie był to DHL. No i sprawa się ciągnie tak od grudnia pod koniec lutego dostaje ostateczną odmowę z firmy DHL o wypłacie odszkodowania za uszkodzony telewizor w argumentacji odmowy dostaje informację że w regulaminie firmy DHL jest punkt w którym mowa o tym że mam 7 dni na zgłoszenie reklamacji a 23 grudzień jest 8 dniem przez co firma DHL odmawia mi wypłaty odszkodowania więc wracam ze sprawą do firmy Play opisuje w mailu do playa wszystko tak jak opisuje to tutaj w odpowiedzi zwrotnej dostaje maila w którym firma Play przyznaje się do tego iż wyłoniłem lukę w ich systemie i proszę mnie o to abym uszkodzony telewizor wysłał na magazyn playa znajdujący się w Warszawie. Co też uczyniłem dnia 18 marca bieżącego roku zamawiam kuriera przez portal furgonetka.pl. była to firma kurierska DPD. Zamawiając kuriera również zaznaczyłem opcję z potwierdzeniem odbioru które to posiadam gdyż dostałem je na maila po dostarczeniu mojego telewizora na magazyn firmy Play w Warszawie. Po upływie tygodnia kontaktuję się z siecią Play aby zapytać czy coś się zadziało w mojej sprawie gdyż telewizor znajduje się już u nich od tygodnia. Zostałem poinformowany i czy moja sprawa jest w toku i proszę uzbroić się w cierpliwość że jak tylko pracownik firmy Play jakkolwiek rozwiąże moją sprawę to zostanę o tym poinformowany. Mija kolejny tydzień i nic się nie dzieje brak kontaktu z firmy Play. W dniu 8 kwietnia kontaktuje się ponownie z firmą Play z zapytaniem co z moją reklamację bardzo się zdziwiłem odpowiedzią konsultanta gdyż dostałem informację że moja sprawa reklamacyjna została zakończona gdyż zwróciłem sprzęt na magazyn i zgłoszenie reklamacyjne zostało zakończone. Więc zapytałem konsultanta czy może sprawdzić czy firma Play również anulowała mi raty za wyżej wymieniony sprzęt poinformował mnie że nie 90 zł miesięcznie muszę dalej płacić za telewizor którego de facto nie mam. Informuję konsultanta że coś jest nie tak w tej sprawie więc ten otwiera jeszcze raz zlecenie reklamacyjne którego numer wpisałem powyżej. Po tygodniu czyli w okolicach 15 kwietnia kontaktuję się ze mną pracownik firmy Play z z zapytaniem czy posiadam numer listu przewozowego gdyż oni nie potrafią zlokalizować mojego telewizora u siebie na magazynie. Więc wysyłam mailem list przewozowy jak i również potwierdzenie odbioru mojej przesyłki to znaczy telewizora. Od tamtego momentu nie skontaktował się ze mną nikt w sprawie mojego telewizora z firmy Play natomiast ja regularnie co tydzień wykonuje połączenie na infolinię z zapytaniem co z moją sprawą gdzie zostaje zwodzony informacjami że sprawa jest w toku a ludzie którzy ze mną rozmawiają nie są kompetentni żeby cokolwiek więcej mi powiedzieć więc kiedy proszę żeby mnie przełączyli do danego działu żebym mógł porozmawiać z kimkolwiek kompetentnym w mojej sprawie stwierdzają że nie mają takiej technicznej możliwości. Proszę państwa mija 5 miesięcy ja już zapłaciłem 5 rat za telewizor a telewizora dalej nie mam mało tego że wychodzi na to że firma Play też go nie ma. Prośby moje aby anulować raty za telewizor albo zmienić umowę nic nie wnoszą firma Play jest obojętna . Proszę o pomoc w pozytywnym załatwieniu sprawy.