Rodzaj działalności
Wybierz
Status sprawy
Wybierz
Sortuj
Wybierz
2025-09-02 godz: 08:17Publiczna
Otwarta
Od
avatar-urlJ.C.
Brak zwrotu pieniędzy19 lipca zrobiłam zwrot w sklepie stacjonarnym w westfield mokotow, po kilku dniach otrzymałam zwrot za 2 rzeczy z 6 zwróconych. Zwrot byl realizowany przez pracownika w automacie do zwrotów. Kontaktowałam sie z infolinia, zrobili zgloszenie na początku sierpnia i od tego czasu nic sie nie dzieje, pomimo moich telefonów. Mają 14 dni na rozpatrzenie sprawy i termin juz dawno zostal przekroczony. Na maile nie odpisują. W sklepie stacjonarnym kierownik nawet nie chciał do mnie wyjść. Na infolinii jestem ciągle zbywana. Oczekuje zwrotu pieniędzy za zwrócone przedmioty, wartosc to ok. 500 zl.
Wyłudzenie opłaty dodadkowejSzanowni Państwo, w nawiązaniu do otrzymanej odpowiedzi na moją reklamację dotyczącą przesyłki nr 13269325088892 przedstawiam swoje stanowisko. Reklamację złożyłem w związku z naliczeniem opłat dodatkowych, w szczególności za rzekome „przekroczenie parametrów technicznych” oraz za „aktualizację ceny usługi – opłatę paliwową”. Przesyłka przed wysyłką została przeze mnie dokładnie zmierzona i zważona, a jej parametry nie kwalifikowały jej do żadnych dopłat. Formularz serwisu Furgonetka.pl, za pośrednictwem którego nadałem paczkę, zaakceptował wskazane przeze mnie wymiary i wagę, nie naliczając żadnych dodatkowych kosztów. Uważam to za potwierdzenie poprawności podanych danych i zgodności przesyłki z wymaganiami operatora. Ponadto wysyłkę opłaciłem z góry ustaloną kwotą, a na dodatkowe opłaty, takie jak opłata paliwowa, nie wyrażałem zgody. Jako klient powinienem być jednoznacznie poinformowany o całkowitym koszcie przed zleceniem usługi. W przesłanej decyzji wskazano, że waga gabarytowa przesyłki wyniosła 35,57 kg, przy wadze rzeczywistej 3,1 kg i wymiarach 117×38×40 cm. Na tej podstawie naliczono dopłatę za wagę gabarytową oraz przekroczenie parametrów technicznych. Jednakże przy podanych wymiarach, zgodnie z wzorem stosowanym przez DPD (długość × szerokość × wysokość ÷ 6000), waga gabarytowa wynosi około 29,6 kg, a nie 35,57 kg. Budzi to poważne wątpliwości co do rzetelności pomiaru. Podkreślam również, że sama waga gabarytowa poniżej 31,5 kg nie uzasadnia naliczenia opłaty za przekroczenie parametrów technicznych, ponieważ progi te są jasno określone w regulaminach i cennikach operatora, a moja przesyłka ich nie przekroczyła. Powołuję się przy tym na przepisy ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe (Dz.U. 2020 poz. 8, art. 48), które nakładają na przewoźnika obowiązek prawidłowego wykonania usługi przewozu, w tym dokładności pomiarów oraz rzetelnego rozpatrywania reklamacji. Zgodnie z art. 48, reklamacja powinna zostać uznana w przypadku niewłaściwego naliczenia należności przewozowych lub pobrania opłat nienależnych. W tej sprawie naliczono dodatkowe opłaty bez podstaw faktycznych i prawnych, a przewoźnik nie przedstawił dowodów (zdjęć z wagi, raportu pomiarowego czy protokołu), które uzasadniałyby korektę ceny. Zasada ciężaru dowodu jednoznacznie wskazuje, że to przewoźnik powinien udowodnić prawidłowość naliczonych kosztów, a nie klient. Jestem również świadomy licznych skarg innych klientów na błędne naliczenia wag gabarytowych wynikające z automatycznych pomiarów na sorterach. Brak ręcznej weryfikacji i dokumentacji pomiarów prowadzi do sytuacji, w której klient zostaje obciążony dodatkowymi kosztami bez możliwości ich weryfikacji. Uważam, że jest to praktyka nieprzejrzysta, podważająca zaufanie do usług przewoźnika. Podtrzymuję swoją reklamację i wnoszę o: -przedstawienie dokumentacji pomiaru (zdjęcia, raport z wagi), -anulowanie błędnie naliczonych opłat za przekroczenie parametrów technicznych i opłaty paliwowej,
2025-09-02 godz: 02:19Publiczna
Otwarta
rezygnacja z zakupuWitam. Zakupiony towar przyszedł w oryginalnym opakowaniu lecz plomby gwarancyjne zostały zerwane. Sprzęt nie posiada fabrycznie zapakowanego przewodu do ładowania, nie posiada bibuły chroniącej ekran i klawiaturę, co wskazuje że nie jest to towar nowy- nieużywany. Sprzedawca nie odbiera telefonu, nie odpisuje na maila. Chce zwrócić zakupiony towar i żądam zwrotu pieniędzy
2025-09-01 godz: 14:15Publiczna
Otwarta
Brak zwrotu pieniędzy mimo niezrealizowanego zamówFirma mimo opłacenia zamówienia na koszulki dnia 5 lutego nie zrealizowała zamówienia ani nie zwróciła pieniędzy. Po złożeniu dyspozycji o rezygnacji do dnia dzisiejszego nie zwróciła pieniędzy. Pomimo wielu maili i żądania zwrotu pieniędzy firma nie odpowiada na wiadomości albo proponuje wysłanie koszulek.
2025-09-01 godz: 09:37Publiczna
Otwarta
Problem z odzyskaniem płatnościDn.01.06.2025 próbowałam dokonać zamówienia na szorty Adidas w kwocie 103,05 zł. Zapłaciłam blikiem. Płatność przeszła, pieniądze zeszły z mojego konta, a zamówienie na stronie Adidas niestety nie zostało wygenerowane. Dostałam na maila informację, że produkt nadal czeka w moim koszyku. Dzwoniłam, pisałam maile do obsługi klienta Adidas. Dwukrotnie, zgodnie z zaleceniami konsultantów Adidas, reklamowałam płatność blik w Polskim Standardzie Płatności. Dwukrotnie też dostałam odpowiedź z banku, że płatność zeszła z konta zgodnie z dyspozycją – czyli dotarła na konto Adidas. Do obsługi klienta Adidas wysyłałam też (zgodnie z tym specyficznym życzeniem) wyciągi bankowe z okresu 05 -07/2025. Niestety do dziś nie udało mi się wyjaśnić tej sprawy z biurem obsługi klienta Adidas. Cały czas odpisują mi inne osoby (może nawet boty), nie koniecznie na temat i umieszczają w odpowiedzi utarte formułki, a nikt nie podejmuje się tak prostej sprawy, jak sprawdzenia tego przelewu w dziale finansowym. Załączam korespondencje mailową, potwierdzenia przelewu i odpowiedzi z banku. Oczekuję rozwiązania sprawy i zwrotu pieniędzy.
2025-08-31 godz: 08:36Publiczna
Otwarta
Nieuczciwa informacjaW dn.5.04.2024 zakupiłam w salonie 87-100 Toruń Olsztyńska 16 mebel narożnik Nairobi.Pracownica salonu p.[dane usunięte przez moderatora] pionformowała iż jest możliwość dokonania przeróbki mebla w ściśle określony przeze mnie sposób (wykończenie elementu przerabianego tak jak w innym modelu tegoż producenta). Dopłaciłam za przeróbkę 10% wartości mebla. Otrzymany mebel został wykończony w sposób dla mnie nieakceptowalny o czym natychmiast poinformowałam producenta.Mebel miał tez inne wady które reklamowałam.Niestety osoba zajmująca się reklamcją postawiła sobie za punkt honoru reklamację odrzucić. Po interwencji Rzecznika Praw Konsumenta z dn.17.05.2024 producent usunął tylko część reklamowanych elementów.Resztę reklamacji zignorowano. Jako osoba niezbyt zamożna nie mam możliwości finansowych na wystąpienie do sądu. Fabryka Mebli "Bodzio" zademonstrowała naiwnej klientce ,że jeśli nie stać mnie na prawnika to nie mam szans na dochodzenie swoich praw,ponieważ F.M. "Bodzio" może zlekceważyć nawet urząd Rzecznika Praw Konsumenta.Na wiele lat pozostanę z niechlujnie i niezgodnie z ustną obietnicą wykończonym meblem,ponieważ na inny mnie nie stać,a zapłacona kwota 4775,43 naprawdę była dla mnie potężna. Od firmy oczekuję wykończenia elementu narożnika w sposób jaki obiecano w salonie.
2025-08-31 godz: 07:52Publiczna
Otwarta
Reklamacja niepełnowartościowego produktuZostał do mnie wysłany niepełnowartościowy produkt - żelowy rozświetlacz, który miał zerwaną folię zabezpieczającą i rozwarstwioną konsystencję - był zważony, nieświeży i wyraźnie nie nadawał się do użytku. Oczekuję przesłania pełnowartościowego produktu lub zwrotu pieniędzy. Odpowiedź firmy na zgłoszenie: Dzień dobry, dziękujemy za kontakt w sprawie produktu „Żelowy rozświetlacz Stars from the Stars x Wedel”. Rozświetlacz przez swoją żelową, lekką konsystencję podczas przechowywania produktu w kosmetyczce lub podczas transportu może ulec przemieszczeniu i osadzić się na wieczku oraz ściankach słoiczka. Podsumowując, doceniamy Pani czujność, jednakże produkt nie wykazuje nieprawidłowości, a konsystencja jest prawidłowa. Zapewniamy, iż produkt nie został wcześniej otwarty, a folia zabezpieczająca podczas odkręcenia produktu może od razu zostać oderwana wraz z zakrętką słoiczka.
2025-08-30 godz: 14:46Publiczna
Otwarta
Brak wypłaty środków za zwrócony produktZamówiona przeze mnie sukienka okazała sie za duża. Zgodnie z informacją na stronie odesłałam na podany adres. 13 sierpnia przewoźnika potwierdził otrzymanie przesyłki. Po 14 dniach środki nie wróciły, po napisaniu maila, proszono w odpowiedzi czekać na weryfikację ale nie zmieniło się nic w tej sprawie. Nie mam pieniędzy na koncie, oczekuje zwrotu 264 złotych.
2025-08-29 godz: 09:53Publiczna
Otwarta
Anulowanie zamówienia ze sklepu Jokercycle.plWitam, w dniu dzisiejszym dokonaliśmy zakupu butów w sklepie internetowym Jokercycle.pl. Omyłkowo wybraliśmy błędny rozmiar. Po weryfikacji strony zapaliła się nam lampka (niestety dopiero po zakupie) i przeczytaniu opinii klientów, chcemy anulować zamówienie - odstąpić od tej umowy i otrzymać zwrot pieniędzy, o czym powiadomiliśmy sklep poprzez zgłoszenie i maila. Z opinii wynika, że sklep wprowadza do obrotu podrabiane produkty, utrudnia wymiany i zwroty, nie ma kontaktu telefonicznego. Od firmy oczekujemy anulowania zamówienia po odstąpieniu od umowy, zwrotu pieniędzy oraz odpowiedzi na maila.
2025-08-28 godz: 22:02Publiczna
Otwarta
Zwrot pieniëdzyTowar odesłany. Pomimo upływu deklarowanego 14 dniowego terminu nie otrzymałem zwrotu środków za zwrócony towar. Od tygodnia dostaje pokrętne info na maila ,,przelew zostanie dzisiaj wysłany,, a kasy na koncie wciąż nie ma! Sklep internetowy babylov.pl