Czy możemy zwrócić bilety na koncert zakupione przez internet?

Długo czekaliśmy na przyjazd naszego ulubionego artysty do Polski. Gdy tylko ruszyła sprzedaż biletów na koncert, od razu je kupiliśmy online na popularnej platformie sprzedażowej. Po kilku dniach przypomnieliśmy sobie
Czytaj więcej >

Rezygnacja z wycieczki zakupionej przez internet bez ponoszenia kosztów – czy to możliwe?

Rezygnacja z wycieczki zakupionej przez internet bez ponoszenia kosztów – czy to możliwe? Podczas planowania wakacji postanowiliśmy wykupić tygodniową wycieczkę przez stronę internetową biura podróży. Po kilku dniach zmieniliśmy zdanie
Czytaj więcej >

„Zwrotów nie przyjmujemy” – czy sklep internetowy może odmówić przyjęcia zwrotu towaru?

Powszechnie wiadomo, że po zakupie towaru w sklepie internetowym mamy 14 dni na jego zwrot. Czy jednak zawsze możemy to zrobić? Prawo do zwrotu towaru zakupionego przez internet Wielu z
Czytaj więcej >

Uszkodzona paczka – do kogo i jak złożyć reklamację?

Wyobraźmy sobie, że odbieramy długo wyczekiwaną paczkę od kuriera. Otwieramy ją pełni nadziei na znalezienie przedmiotu, o którym od dawna marzyliśmy. Zdejmujemy opakowanie i widzimy coś, czego zupełnie się nie spodziewaliśmy
Czytaj więcej >

Co robić gdy sklep internetowy zwleka z dostawą?

Zamówiliśmy pilnie potrzebny towar w sklepie internetowym, który obiecywał, że dostarczy przesyłkę w ciągu trzech dni. Mija już czwarty dzień od zakupu, a towar wciąż do nas nie dotarł. Co możemy
Czytaj więcej >

Konsumenckie SOS, czyli co zrobić gdy oszukał nas sklep internetowy?

Wirtualne łowy na okazje bywają pełne niespodzianek – czasem tych zaskakująco miłych, a czasem… cóż, bardziej przypominają scenariusz komedii absurdu czy wręcz filmu grozy. Jako konsumenci w świecie zakupów online musimy
Czytaj więcej >

Reklamacja bez pudła – czy można zareklamować towar bez opakowania?

Zakupione przez nas buty nagle się zepsuły, a my wyrzuciliśmy już po nich pudełko. Czy możemy złożyć reklamację u sprzedawcy, gdy nie posiadamy już opakowania towaru? Czym jest reklamacja towaru
Czytaj więcej >

Zwrot bez pudła – czy można zwrócić towar bez opakowania i na jakich zasadach?

Wyobraźmy sobie, że kupiliśmy w sklepie internetowym obudowę do smartfona, która miała umożliwiać ładowanie indukcyjne. Po rozpakowaniu i zdjęciu folii ochronnej przetestowaliśmy produkt, a opakowanie wyrzuciliśmy. Okazało się jednak, że ładowanie
Czytaj więcej >

Co warto sprawdzić przed zakupem w sklepie internetowym, aby nie dać się oszukać?

W morzu rozmaitych sklepów online, których liczba wciąż rośnie, bezpieczne zakupy często wymagają zmysłu detektywa. Są takie okresy w roku, gdy szczególnie łatwo wpaść w pułapki nieuczciwych sprzedawców, np. podczas
Czytaj więcej >

Kupione czy niekupione? Kiedy dochodzi do zakupu w sklepie internetowym?

Gdy kupujemy towar w sklepie internetowym, często musimy przejść przez kilka etapów, aby sfinalizować nasz zakup. Kiedy właściwie pod względem formalnym dochodzi do zakupu? Kiedy możemy być pewni, że zawarliśmy
Czytaj więcej >

Ostrożni klienci nie tracą, czyli jak rozpoznać fałszywy sklep internetowy

Są okresy w roku, gdy ruch w sklepach internetowych jest naprawdę duży, a przełom roku z pewnością do takich należy. Już w listopadzie sprzedawcy kuszą niesamowitymi ofertami z okazji Black Friday czy
Czytaj więcej >

Zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym – kiedy jest to możliwe i na jakich zasadach?

Czy da się zwrócić towar kupiony w sklepie stacjonarnym? Odpowiedź na to pytanie nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać. W artykule wyjaśnimy, kiedy taki zwrot jest możliwy i jakie
Czytaj więcej >