RekojmaDzień dobry,
mam problem w związku z uznaniem rękojmi.
Mianowicie, posiadam telefon iPhone 13, który zakupiłam przy podpisywaniu umowy w Orange.
Nie zostałam poinformowana przy zakupie, że telefon ma roczną gwarancję producenta, ale już pomijając ten fakt.
W telefonie źle działa głośnik oraz telefon się nagrzewa.
Zgłosiłam to u sprzedawcy (Orange), że takie wady występują, ale musiałam to zgłosić z tytułu rękojmi, ponieważ ta roczna gwarancja producenta już minęła.
Dostałam dzisiaj odpowiedź od serwisu, o treści następującej:
"Dzień dobry
Serwis potwierdza występowanie opisanej usterki. Informujemy, że zgodnie z przepisami Kodeku Cywilnego, regulującymi zgłoszenia reklamacyjne z tytuły rękojmi, podmiotem właściwym do rozpatrywania tych reklamacji oraz podejmowania decyzji jest Sprzedawca. W dniu wydania towaru handlowego kupującemu zgłaszana wada oraz jej przyczyna nie istniały. W związku z tym zgodnie z art. 559 KC, nie ma podstaw do uznania reklamacji za uzasadnioną. Autoryzowaną formą naprawy jest płatna wymiana tylnego modułu z baterią oraz płytą główną w kwocie 2049zł.". Dlaczego firma Orange nie poczuwa się do poniesienia kosztów naprawy telefonu, jako sprzedawca?
Czy mają takie prawo, a ja jestem z góry na przegranej pozycji?
Skąd sprzedawca "Orange" może wiedzieć kiedy pojawiły się te wady produktu? Może były wcześniej, ale po prostu nie zgłosiłam ich szybciej.
Bardzo proszę o pomoc.
Z wyrazami szacunku, [dane usunięte przez moderatora]D.
zwrot pieniedzy lub dostawe towaruNie otrzymałam towaru,żadnej informacji od firmy ani zwrotu kasy. Nie ma kontaktu z firmą,nie dostarczono zamówionego towaru
Zwrot pieniędzyW dniu 28.08.2024 zamówiłam sukienkę.Po otrzymaniu okazało się, że fason mi nie odpowiada, więc ją odesłałam.Paczka została odebrana przez Catalina w dniu 2.09.2024
Nie otrzymałam zwrotu pieniędzy do dnia dzisiejszego, tj.21.10.2024
Nadmienię iż w dniu 10.10. pisałam maila z prośbą o wyjaśnienie.Otrzymałam informację, że mój zwrot został zaakceptowany i pieniądze będą przelane na moje konto w ciągu kilku dni.Niestety minęło już kolejne 11 dni i nadal gotówki nie ma na koncie.
Brak realizacji zamówienia Zamówiłem bransoletkę za którą zapłaciłem 250zl , czas realizacji zamówienia miał być 3-4 dni roboczych.
Na dzień dzisiejszy minęło już 1,5 miesiąca i zamontowanie nie dostarczone.
Brak kontaktu z firmą
Brak zwrotu pieniędzy Dnia 23.09.24 zamówiłam u tejże firmy kombinezon. Kiedy przyszedł okazał się za duży. Natychmiast napisałam do sklepu o chęci zwrotu towaru z powodu złego rozmiaru i nadałam paczkę w dniu jutrzejszym . Sklep odebrał towar 28. 09. 24. Dostałam informację ,że w ciągu 3 dni otrzymam zwrot pieniędzy. Niestety tak się nie stało. Pisałam kilkakrotnie, ale tak naprawdę była cisza , brak reakcji na FB czy to na e-maile. Tel nikt nie odbiera..
Po 3 tygodniach upominania niestety nie mam nadal pieniędzy. Jestem zrozpaczona. Cała kwota za towar z odsylka wyszła mnie na 223zl. . Nie są to duże pieniądze, ale dla mnie tak. Zwłaszcza , że dopiero co urodziłam dziecko a kombinezon miał być na chrzciny. Nie mam ani ubrania ani pieniędzy . Nie polecam formy. Bardzo dużo klientek [UWAGA! Słowo usunięte przez moderatora]. Oczekuję zwrotu należnych mi pieniędzy łącznie z odsetkami za opóźnienia i stres.
brak danych kontaktowych do zwrotu Chciałabym dokonać zwrotu jednak firma nie odpowiada, a numeru telefonu nie ma nigdzie podanego
Zakup 3 ubrań Z zamówionych i opłaconych 3 rzeczy dostałam 2 i mimo wielu e-maili i prób nawiązania kontaktu nie otrzymałam środków za niewysłany towar.Otrzymalam e-mail w którym obiecano mi zwrot pieniędzy których mimo upływającego czasu nie przekazano.Napisałam prawdę o pani na stronie sklepu na FB i zostałam zablokowana.Zamierzam nagłośnić sprawę i przedstawić Rzecznikowi Praw Konsumentów.Nie polecam nikomu zakupów w tym sklepie…[UWAGA! Słowo usunięte przez moderatora].
Zwrot towaruStrony AnnaKraków są zamknięte a chcę zwrócić zakupiony płaszcz. Płaszcz miał być w rozmiarze 5Xl a przyszedł może w rozmiarze M.
Niewysłane zamówienie, brak odpowiedzi na maileZłożyłam zamówienie 15.09.2024 na Vision-Hub. Po 2 dniach dostałam maila z numerem oraz szczegółami zamówienia. Dodatkowo była informacja, że „produkt został zarezerwowany”. Kontaktowałam się dalej w tej sprawie ale od 22.09.2024 nie dostałam żadnego innego maila w tej sprawie, mimo że kontaktowałam się wiele razy. Pokazywało mi nawet, że nie dostarczają się moje maile w tej sprawie, tak jakby ktoś mnie zablokował. Minął już ponad miesiąc od złożenia zamówienia, a ja ani nie mam zamówionego produktu, ani moich pieniędzy. Życzę sobie wysłania zamówionego produktu lub zwrotu pieniędzy.
Brak zwrotu pieniędzy za odesłane zakupyDnia 27.09.2024 Firma La Sagil przyjęła zwrot zakupionych przeze mnie 2 kompletów dresów o wartości 236,60zł do dania dzisiejszego nie otrzymałam zwrotu gotówki, na podany nr kontaktowy nikt nie odpowiada na podany mail kontaktowy również nikt nie odpisuje.