Rodzaj działalności
Wybierz
Status sprawy
Wybierz
Sortuj
Wybierz
2025-11-26 godz: 11:13Publiczna
Otwarta
ZWROT - 10715Złożyłem zamówienie w sklepi Telfy.pl w dniu 14.11.2025. Termin realizacji podany na stronie to 5 dni. Po upływie tego terminu próby kontaktu spełzły na niczym. Dopiero po wystawieniu negatywnej opinii Pan [dane usunięte przez moderatora] napisał maila, że potrzebuje jeszcze 1-2 dni na realizację zamówienia. Z uwagi na pojawiające się podobne sprawy natychmiast wysłałem drogą mailową oraz kurierem wypowiedzenie umowy na odległość. Zwrotu nie ma, kontaktu ponownie też nie.
2025-11-26 godz: 10:25Publiczna
Otwarta
Realizacja zamówienia Witam zamówiłem buty ze strony Klasyczne. Opłaciłem zamówienie. Zamówienie o numerze takim jak wyżej podane. Zamówienie zostało złożone w piątek 21.11.2025 do tej pory nie dostałem żadnego potwierdzenia nadania przesyłki. Pisałem do supportu tej strony, wysyłam Im numer zamówienia, potwierdzenie płatności pisze że nie, mam nic choć zamówienie powinno być zrealizowane wciągu 2 dnich tak jak pisze na ich stronie. A w odpowiedź otrzymuję taką. Że nie mogą znaleźć mojego zamówienia żebym wysłał Im numer zamówienia choć zostało wysłane i wciąż to samo. [usunięte przez moderatora] zapłaciłem za buty mam identyfikator zamówienia na moim koncie pokazuje że zamówienie jest w trakcie realizacji a support pisze że nie ma takiego zamówienia. Prosił bym o pomocm dziękuję i pozdrawiam
2025-11-26 godz: 10:24Publiczna
Otwarta
Od
avatar-urlM.D.
Ponowne zgłoszenie rekojmi Sprawa dotyczy zakupionego laptopa G5 KF i5-12500H/32GB/512+960/Win11X RTX4060 144Hz w sklepie x-kom. Dowód zakupu nr FVS/xk/000000565683 z dnia.28.05.2024 na kwotę 4 748,00 zł Pierwsze zgłoszenie nr RMA/XK/PL/25/01/50258 z tytułu rękojmi dnia 02.01.2025r Oczekiwany sposób zakończenia reklamacji - NAPRAWA Opis zgłoszenia: Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową. Laptop się nie ładuje, po odłączeniu od zasilacza wyłącza się. Stan naładowania akumulatora cały czas utrzymuje się na poziomie 55% w/g systemu. Przez wspomniany problem nie jestem w stanie używać urządzenia zgodnie z jego przeznaczeniem ponieważ wada to uniemożliwia. Kolejne zgłoszenie RMA/XK/PL/25/7630855 z tytułu rękojmi dnia 12.11.2025r Oczekiwany sposób zakończenia reklamacji ZWROT GOTÓWKI - KOREKTA Opis zgłoszenia: Niniejszym zawiadamiam, że w dniu 27 maja 2024 zakupiłem w Państwa sklepie Salon x-kom Olsztyn Galeria Warmińska ul. Tuwima 26 lokal N.1.73A towar laptopa Gigabyte G5 KF i5-12500H/32GB/512+960/Win11X RTX4060 144Hz nr zamówienia on-line 700009425771 Niestety, zakupiony sprzęt ponownie jest wadliwy. Wada jest ponownie ta sama i polega na tym, że laptop się nie ładuje. Po odłączeniu od ładowarki wyłącza się bez możliwości naładowania. Jest to niedopuszczalne, aby ta sama usterka występowała w przeciągu niecałego roku. Laptop nie jest użytkowany nadmiernie, a sporadycznie. Co świadczy o tym, że usterka nie została usunięta skutecznie. W związku z powyższym, na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego (art. 556 i nast.) żądam odstąpienia od umowy i zwrotu pełnej ceny zakupu w wysokości 4 748,00 zł na moje konto: [usunięte przez moderatora]Po dokonaniu zwrotu środków dokonam zakupu innego modelu w Państwa sklepie. Wczoraj, ostatniego dnia wynikającego z przepisów od zgłoszenia to jest 25.11.2025r otrzymałem decyzję od firmy X-kom o treści: Odpowiedź na reklamację Nie uznajemy Pana reklamacji. Uzasadnienie: Sprawdziliśmy laptop i nie stwierdziliśmy żadnej usterki technicznej. Nie potwierdziliśmy zgłaszanych problemów. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Z poważaniem [usunięte przez moderatora] Dział administracji Tech Support Kiedy zadzwoniłem na infolinie usłyszałem, że reklamacja została odrzucona, a mój sprzęt jest sprawny i czeka na wysyłkę do producenta w celu diagnozy. Jedno z drugim się wyklucza. Skoro sprzęt jest sprawny w jakim celu, bez mojej zgody sprzedawca wysyła sprzęt do zewnętrznego serwisu. Gdy drugi raz zadzwoniłem, odebrał inny konsultant i stwierdził, że mojego laptopa nie ma u nich i jest już w naprawie u producenta. Ich wersje się nie pokrywają i podejrzewam że odrzucenie mojego żądania było celowe i jawne aby uniknąć zwrotu środków. Takim sposobem unikną kosztów i kolejny raz naprawią wadliwy sprzęt. Jestem pewien, że laptop przed wysyłką był nie sprawny. Sprawdzałem kilka razy, pozostawiając na kilka godzin do ładowania. W ODPOWIEDZI DO ODMOWY NAPISAŁEM: W uzasadnieniu odmowy wskazano że usterka nie występuje. Informuje jednak że urządzenie posiada wyraźną i powtarzalna usterkę uniemożliwiającą korzystanie z niego zgodnie z przeznaczeniem. Urządzenie nie ładuje się, a po odłączeniu od zasilacza natychmiast się wyłącza. Usterka występuje przy użyciu różnych gniazd zasilających na oryginalnym zasilaczu z zestawu. Wymienione zachowanie sprzętu jednoznacznie wskazuje o niesprawności baterii, układu ładowania lub innego bliźniaczego komponentu. Mając na uwadze że usterka występuje stale uznaje że urządzenie jest niezgodne z umową i jego przeznaczeniem. Na podstawie przysługujących mi praw konsumenta wnoszę o ponowną rzetelną weryfikację zgłoszenia i w przypadku stwierdzenia wady zwrot środków. W przypadku ponownego odrzucenia reklamacji informuje że będę konsultował temat z rzecznikiem praw konsumenta oraz rzeczoznawcą. Wada jest ewidentna. Proszę o odpowiedź na moją wiadomość w ustawowym terminie. W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej wspomnę również że reklamacja była z tytułu niezgodności towaru z umową. Serwis producenta nie jest stroną rękojmi. Może zostać poproszony o diagnozę tylko na wyraźną zgodę właściciela sprzętu czyli moją. Dodatkowo jeżeli reklamacja została już odrzucona towar powinien zostać mi odesłany i reklamacja zamknięta. Wysyłanie takiego sprzętu dalej bez mojej zgody jest naruszeniem prawa własności, działaniem poza procedurami reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową oraz nieuprawnionym przedłużaniem całego procesu. Odesłanie produktu do producenta nie jest częścią rozpatrywania reklamacji z w/w tytułu. Rozumiem że państwo chcą potwierdzić diagnozę żeby się zabezpieczyć, jednak jest to działanie niezgodne z prawem. Nie mogą państwo tego zrobić po odrzuceniu reklamacji bez mojej zgody. Na rozpatrzenie reklamacji oraz wewnętrzną diagnostykę mieli państwo 14dni. Żądam ponownego niezwłocznego rozpatrzenia reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umowa zgodnie z powyższym odwołaniem. W przypadku ponownego odrzucenia żądam niezwłocznego zwrotu sprzętu i temat jak wspominałem będę kontynuował przez rpk i UOKiK. DODATKOWO UWAŻAM: Po pierwsze serwis nie jest stroną. Po drugie nie mogą odrzucić reklamacji tylko na podstawie orzeczenia serwisu jeżeli jest to nielogiczne albo sprzeczne ze stanem faktycznym. Nie można to też przedłużać reklamacji ponad 14 dni. Powinni zwrócić sprzęt. Jeżeli odrzucili reklamacje nie mają podstawy prawnej do przetrzymywania mojej własności. Jest to próba obejścia prawa, wprowadzanie konsumenta w błąd u sztuczne przeciąganie procedury. Jednocześnie jest to naruszenie obowiązków wynikających z rękojmi. Mają obowiązek przeprowadzić reklamacje w relacji sprzedawca-konsument. Sami odpowiadają z tytułu rękojmi, a nie serwis producenta. Nie mogą tłumaczyć opóźnień serwisem bo to nie mój biznes, reklamowałem u SPRZEDAWCY. mają obowiązek niezwłocznego zwrotu rzeczy po zakończeniu procesu reklamacji. Wydanie decyzji to zakończenie procesu. A tutaj proces dalej trwa więc sztucznie sobie wydłużają termin. Wprowadzają mnie w błąd mówiąc że procedury nadal trwają, mimo że proces reklamacji jest zakończony. Jednym słowem obchodzą prawo.
2025-11-25 godz: 19:11Publiczna
Otwarta
Od
avatar-urlW.P.
ZwrotOdebrałam zamówienie 13.11.2025 po czym od razu napisałam do sklepu że chce zwrócić zamówienie bo są za małe i na jaki adres wysłać. Bo na stronie była informacja że odnośnie zwrotu mamy kontaktować się przez meila więc tak zrobiłam, od 13 pisze codziennie meile i nikt nie raczy odpisać gdzie za nim napisałam o zwrocie zamówienia normalnie odpisywali na wiadomości, [usunięte przez moderatora]
2025-11-25 godz: 18:33Publiczna
Otwarta
Zamówienie nr 10646Niestety pomimo złożenia zamówienia na telefi samsung galacy s25+ 29.10.2025 roku do dnia dzisiejszego nie otrzymałem towaru Po rozwiązani umowy Sklep telfy.pl wysłał onformacje że nie ma możliwości zwrotu pieniędzy Prosze o pomoc w odzyskaniu kwoty 3399,0 zł
2025-11-25 godz: 14:27Publiczna
Otwarta
Zwrot pieniedzyFirma Stone skóry nie zwróciła mi środków za zamówienie które zwróciłam im w terminie. Zwrot firmą dostała i odebrała 21.10.2025, do dzisiaj nie mam środki na koncie. Firma pisze maile w tym samym tonie, że przekazuje sprawę do działu księgowego, co dziennie mail o tej samej treści.Proszeo pomoc, ponieważ jest to ponad 500 zł, więc nie mało. Dziękuję [dane usunięte przez moderatora]
2025-11-25 godz: 12:31Publiczna
Otwarta
Brak odzewu w sprawie towaru zamowionegoZłożyłam zamowienie i zapłaciłam blikiem 205.60gr bar kontaktu ze sklepem
2025-11-25 godz: 11:17Publiczna
Otwarta
Od
avatar-urlA.G.
Brak zwrotu pieniędzy za zwrócony towar 22.09.2025r. dokonałam zakupu online w sklepie "Moda Catalina". Zamówienie nr. 218249. Były to dwie sukienki : Sukienka Liliana rozkloszowana falbanki bawełniana taśma koronkowa BOHO bordo - 89 zł oraz Sukienka PRECIOSA maxi ołówkowa cekinowa kopertowy dekolt fioletowa - 339 zł. Jedną, tą tańszą sukienkę sobie zostawiłam, druga niestety nie leżała dobrze i niezwłocznie ją zwróciłam przez inpost, na własny koszt. Numer zwrotu R/Mod/2025/09/23/57119. Dnia 26.09.2025 przesyła została doręczona do siedziby sklepu. Do dnia dzisiejszego nie zostały zwrócone mi pieniądze 339zł + odsetki, które mi się na dzień dzisiejszy należą. Napisałam już 2 maile z zapytaniem o mój zwrot. Odpisano mi, że status w najbliższych dniach zostanie zweryfikowany. Dalej czekam...
Zwrot środków za źle wykonane prace dodatkoweJestem nabywcą lokalu mieszkalnego nr 35 w budynku 15D, os. Na Wzgórzach, Kraków. Z deweloperem zawarłem umowę deweloperską Rep. A nr 696/2022 (akt notarialny – dokładna data w akcie). W ramach tej inwestycji złożyłem także wniosek o zmiany lokatorskie dla ww. lokalu, obejmujący m.in.: zmiany w instalacji elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej, przeniesienia i dodanie gniazd RTV/Internet/prąd, przygotowanie instalacji klimatyzacji dla czterech jednostek (w tym z funkcją grzania, mocniejsze jednostki), przebicie instalacji do komórki lokatorskiej (pralnia/suszarnia). Zmiany te zostały zaakceptowane przez dewelopera, wycenione i ujęte w „Wycena zmian lokatorskich” na kwotę 36 056,20 zł brutto, co zostało podpisane przez przedstawiciela dewelopera w dniu 15.12.2022 r. Wcześniej opłaciłem także opłatę ryczałtową za możliwość wprowadzania zmian przed rozpoczęciem prac budowlanych (przelew z dnia 09.12.2022 r.). 3. Opis problemu – instalacja klimatyzacji, przeróbki elektryczne i wentylacja 3.1. Instalacja klimatyzacji Zmiany lokatorskie i instalację klimatyzacji wykonywał wskazany przez dewelopera podwykonawca. Zgodnie z korespondencją mailową kierowaną do dewelopera i działu zmian lokatorskich wskazywałem, że instalacja ma być przygotowana pod mocniejsze jednostki klimatyzacji, także do ogrzewania (multi-split, 4 jednostki: kuchnia/aneks, pokój, pokój nad drzwiami itd.). Aktualny stan instalacji jest – według mojej oceny oraz opinii niezależnych firm – wadliwy i niezgodny z umówionym celem: Przebieg instalacji w posadzce – odpływy i rewizje kondensatu prowadzone są po zewnętrznych ścianach pokoi mieszkalnych, korytarzy i kuchni, co utrudnia montaż drzwi oraz wykończenie mieszkania. Po wykonaniu nie zabezpieczono otworów/instalacji (brak korków, zaślepek, oklejenia), co naraziło instalację na uszkodzenia i zanieczyszczenia. W jednym miejscu znajduje się kilka rurek odpływu skroplin, a układ syfonów jest nieprawidłowy – syfony zostały zamontowane m.in. pod umywalką w łazience, jest ich zbyt dużo, a instalacja nie ma prawidłowego odprowadzenia skroplin dla jednostki zewnętrznej. Nie ma możliwości zwrotu skroplin z zewnatrz do wewnątrz a na tym mi zależało by nie zbierać skroplin do wiadra, nie mamy rur do których powinna być podłączona instalacja na etapie wykonania - brak zabepieczenie przez wykonawce. Instalacja uniemożliwiala montaż drzwi bez dodatkowego kucia – przebieg orurowania jest zaplanowany w sposób kolizyjny z zabudową. Instalacja była już raz poprawiana przez podwykonawcę, bez mojej zgody a mimo to nadal jest nieprawidłowa i – jak ustaliłem – uszkodzona (udokumentowane zdjęciami). Nie otrzymałem żadnej dokumentacji technicznej tej instalacji (schematów, protokołów prób szczelności, itp.). Dodatkowo, kolejna niezależna firma klimatyzacyjna, która miała potencjalnie montować jednostki, dokonała audytu i stwierdziła niesprawność oraz nieprawidłowość wykonanej instalacji, w związku z czym odmówiła montażu sprzętu na tej instalacji. W efekcie nie mogę zamontować urządzeń, korzystać z klimatyzacji ani w pełni użytkować lokalu. 3.2. Przeniesienie gniazdek RTV/Internet/prąd W ramach zmian lokatorskich zleciłem (i opłaciłem) m.in. przeniesienie oraz wykonanie dodatkowych kompletów gniazd RTV, Internet, prąd w całym mieszkaniu. Prace te, zgodnie z moją oceną i dotychczasową korespondencją, zostały wykonane: niezgodnie z ustaleniami i dokumentacją, w sposób nieprawidłowy technicznie, a deweloper dotychczas nie doprowadził instalacji do stanu zgodnego z projektem bez strat i dodatkowycy uszkodzeń mojego mienia. Domagam się zwrotu kosztów nieprawidłowo wykonanych przeniesień gniazdek zgodnie z moimi wcześniejszymi reklamacjami i wszelkich kosztów instalacji klimatayzacji, nadzoru, itp... 3.3. Wentylacja w mieszkaniu i komórkach lokatorskich Wentylacja mechaniczna w mieszkaniu, wykonana przez firmę Carline (narzuconą przez dewelopera – nie miałem możliwości wyboru innej firmy), również wykazuje wady. Zgłaszałem zastrzeżenia w protokole odbioru lokalu – do dziś deweloper nie usunął usterek wskazanych w protokole. Dodatkowo w budynku wykryto problem z wentylacją w komórkach lokatorskich, w związku z czym złożyłem osobną reklamację. 4. Dotychczasowa korespondencja i reakcja dewelopera Wielokrotnie składałem do dewelopera reklamacje i wezwania do usunięcia wad lub zwrotu kosztów, m.in.: pisma dotyczące wadliwej instalacji klimatyzacji i przeróbek elektrycznych, pisma dotyczące wad wentylacji w mieszkaniu i komórkach lokatorskich, wezwania z wyznaczonym terminem 7 dni na odpowiedź i usunięcie wad/zwrot kosztów oraz żądaniem wizji lokalnej z udziałem zarządu spółki. W jednym z ostatnich pism wskazałem, że jest to ostatnie polubowne wezwanie, a dalsze działania skieruję na drogę sądową, z udziałem moich pełnomocników. Deweloper nie rozpatruje skutecznie moich reklamacji – brak jest rzetelnej odpowiedzi i realnej propozycji usunięcia wad lub zwrotu poniesionych przeze mnie kosztów. 5. Skutki dla mnie jako konsumenta Przez opisane wady i zaniechania dewelopera: nie mogę mieszkać i normalnie użytkować lokalu (m.in. brak możliwości montażu drzwi, brak sprawnej instalacji klimatyzacji, problemy z wentylacją), ponoszę dodatkowe koszty (opłacone zmiany lokatorskie, opinie kolejnych firm, czas i koszty korespondencji), jestem narażony na dalsze szkody (np. zawilgocenia, konieczność ponownego kucia ścian/posadzek itp.). 6. Moje żądania Wnoszę o: Pomoc w polubownym, ale stanowczym dochodzeniu roszczeń wobec dewelopera, w szczególności: zwrot pełnych kosztów zmian lokatorskich dotyczących klimatyzacji, przeniesień gniazdek RTV/Internet/prąd oraz wadliwej wentylacji, zgodnie z kosztorysem zmian lokatorskich (36 056,20 zł brutto) oraz faktycznie poniesionymi kosztami dodatkowymi (audyt niezależnych firm instalacyjnych, itp.), Udzielenie mi pomocy prawnej przy przygotowaniu pozwu przeciwko deweloperowi, jeśli polubowne rozwiązanie okaże się niemożliwe. Pomoc w uzyskaniu danych polisy ubezpieczeniowej dewelopera (OC z 2023 r.), której deweloper mimo wezwania mi nie udostępnił, abym mógł skorzystać z przysługującego mi prawa do zgłoszenia szkody bezpośrednio do ubezpieczyciela. 7. Załączniki (deklaruję dołączenie do zgłoszenia / ewentualnie do pisma procesowego) Umowa deweloperska Rep. A nr 696/2022 (akt notarialny). Wniosek o wprowadzenie zmian lokatorskich wraz z wyceną zmian na kwotę 36 056,20 zł brutto i podpisem dewelopera. Potwierdzenie przelewu opłaty ryczałtowej za zmiany lokatorskie z dnia 09.12.2022 r. M35_ODPOWIEDŹ_zmiany lokatorski… Korespondencja mailowa z 09.12.2022 r. i następna, opisująca zakres zmian (w tym mocniejsze jednostki klimatyzacji i funkcję grzania). Protokół odbioru lokalu z zastrzeżeniami (wentylacja, inne usterki). Pisma reklamacyjne kierowane do dewelopera. Opinie i protokoły z audytów niezależnych firm klimatyzacyjnych. Dokumentacja fotograficzna uszkodzonej i nieprawidłowo wykonanej instalacji.
2025-11-25 godz: 08:59Publiczna
Otwarta
Rezygnacja z pakietu Medocver SportOd marca 2024 korzystałem z pakietu Medicover Sport, jednak w październiku 2025 postanowiłem z niego zrezygnować. Nie znalazłem możliwości rezygnacji w aplikacji Medicover Sport na telefon, nie byłem w stanie zalogować się na moje konto na stronie Medicover Sport. Zgłosiłem sprawę do Biura Obsługi Klienta, które najpierw wykazało się pozorną chęcią pomocy, poprosiło o niezbędne dane, po czym poinformowało mnie, że muszę się zalogować na swoje konto na stronie medicoversport.pl, gdzie znajdę możliwość rezygnacji. Nie pamiętałem hasła użytego do stworzenia tego konta, a mechanizm strony nie pozwolił mi na odtworzenie hasła i wejście na mój profil, w związku z czym ponownie zwróciłem się do BOK Medicover Sport o pomoc. W tym momencie wszelkie próby pomocy się skończyły. Zażądałem - wciąż drogą mailową - likwidacji mojego konta i zaprzestania obciążania mojej karty kredytowej zobowiązaniami wynikającymi z mojego uczestnictwa w programie Medicover Sport. Na kolejne maile już nie otrzymywałem odpowiedzi. W dniu 22 listopada 2025 moja karta kredytowa po raz kolejny została obciążona kwotą 123zł tytułem opłaty za pakiet Medicover Sport. Oczekuję likwidacji mojego członkostwa w programie Medicover Sport i zaprzestania [usunięte przez moderatora] pieniędzy z mojej karty kredytowej. [usunięte przez moderatora]