Rodzaj działalności
Wybierz
Status sprawy
Wybierz
Sortuj
Wybierz
2025-11-25 godz: 11:17Publiczna
Otwarta
Od
avatar-urlA.G.
Brak zwrotu pieniędzy za zwrócony towar 22.09.2025r. dokonałam zakupu online w sklepie "Moda Catalina". Zamówienie nr. 218249. Były to dwie sukienki : Sukienka Liliana rozkloszowana falbanki bawełniana taśma koronkowa BOHO bordo - 89 zł oraz Sukienka PRECIOSA maxi ołówkowa cekinowa kopertowy dekolt fioletowa - 339 zł. Jedną, tą tańszą sukienkę sobie zostawiłam, druga niestety nie leżała dobrze i niezwłocznie ją zwróciłam przez inpost, na własny koszt. Numer zwrotu R/Mod/2025/09/23/57119. Dnia 26.09.2025 przesyła została doręczona do siedziby sklepu. Do dnia dzisiejszego nie zostały zwrócone mi pieniądze 339zł + odsetki, które mi się na dzień dzisiejszy należą. Napisałam już 2 maile z zapytaniem o mój zwrot. Odpisano mi, że status w najbliższych dniach zostanie zweryfikowany. Dalej czekam...
Zwrot środków za źle wykonane prace dodatkoweJestem nabywcą lokalu mieszkalnego nr 35 w budynku 15D, os. Na Wzgórzach, Kraków. Z deweloperem zawarłem umowę deweloperską Rep. A nr 696/2022 (akt notarialny – dokładna data w akcie). W ramach tej inwestycji złożyłem także wniosek o zmiany lokatorskie dla ww. lokalu, obejmujący m.in.: zmiany w instalacji elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej, przeniesienia i dodanie gniazd RTV/Internet/prąd, przygotowanie instalacji klimatyzacji dla czterech jednostek (w tym z funkcją grzania, mocniejsze jednostki), przebicie instalacji do komórki lokatorskiej (pralnia/suszarnia). Zmiany te zostały zaakceptowane przez dewelopera, wycenione i ujęte w „Wycena zmian lokatorskich” na kwotę 36 056,20 zł brutto, co zostało podpisane przez przedstawiciela dewelopera w dniu 15.12.2022 r. Wcześniej opłaciłem także opłatę ryczałtową za możliwość wprowadzania zmian przed rozpoczęciem prac budowlanych (przelew z dnia 09.12.2022 r.). 3. Opis problemu – instalacja klimatyzacji, przeróbki elektryczne i wentylacja 3.1. Instalacja klimatyzacji Zmiany lokatorskie i instalację klimatyzacji wykonywał wskazany przez dewelopera podwykonawca. Zgodnie z korespondencją mailową kierowaną do dewelopera i działu zmian lokatorskich wskazywałem, że instalacja ma być przygotowana pod mocniejsze jednostki klimatyzacji, także do ogrzewania (multi-split, 4 jednostki: kuchnia/aneks, pokój, pokój nad drzwiami itd.). Aktualny stan instalacji jest – według mojej oceny oraz opinii niezależnych firm – wadliwy i niezgodny z umówionym celem: Przebieg instalacji w posadzce – odpływy i rewizje kondensatu prowadzone są po zewnętrznych ścianach pokoi mieszkalnych, korytarzy i kuchni, co utrudnia montaż drzwi oraz wykończenie mieszkania. Po wykonaniu nie zabezpieczono otworów/instalacji (brak korków, zaślepek, oklejenia), co naraziło instalację na uszkodzenia i zanieczyszczenia. W jednym miejscu znajduje się kilka rurek odpływu skroplin, a układ syfonów jest nieprawidłowy – syfony zostały zamontowane m.in. pod umywalką w łazience, jest ich zbyt dużo, a instalacja nie ma prawidłowego odprowadzenia skroplin dla jednostki zewnętrznej. Nie ma możliwości zwrotu skroplin z zewnatrz do wewnątrz a na tym mi zależało by nie zbierać skroplin do wiadra, nie mamy rur do których powinna być podłączona instalacja na etapie wykonania - brak zabepieczenie przez wykonawce. Instalacja uniemożliwiala montaż drzwi bez dodatkowego kucia – przebieg orurowania jest zaplanowany w sposób kolizyjny z zabudową. Instalacja była już raz poprawiana przez podwykonawcę, bez mojej zgody a mimo to nadal jest nieprawidłowa i – jak ustaliłem – uszkodzona (udokumentowane zdjęciami). Nie otrzymałem żadnej dokumentacji technicznej tej instalacji (schematów, protokołów prób szczelności, itp.). Dodatkowo, kolejna niezależna firma klimatyzacyjna, która miała potencjalnie montować jednostki, dokonała audytu i stwierdziła niesprawność oraz nieprawidłowość wykonanej instalacji, w związku z czym odmówiła montażu sprzętu na tej instalacji. W efekcie nie mogę zamontować urządzeń, korzystać z klimatyzacji ani w pełni użytkować lokalu. 3.2. Przeniesienie gniazdek RTV/Internet/prąd W ramach zmian lokatorskich zleciłem (i opłaciłem) m.in. przeniesienie oraz wykonanie dodatkowych kompletów gniazd RTV, Internet, prąd w całym mieszkaniu. Prace te, zgodnie z moją oceną i dotychczasową korespondencją, zostały wykonane: niezgodnie z ustaleniami i dokumentacją, w sposób nieprawidłowy technicznie, a deweloper dotychczas nie doprowadził instalacji do stanu zgodnego z projektem bez strat i dodatkowycy uszkodzeń mojego mienia. Domagam się zwrotu kosztów nieprawidłowo wykonanych przeniesień gniazdek zgodnie z moimi wcześniejszymi reklamacjami i wszelkich kosztów instalacji klimatayzacji, nadzoru, itp... 3.3. Wentylacja w mieszkaniu i komórkach lokatorskich Wentylacja mechaniczna w mieszkaniu, wykonana przez firmę Carline (narzuconą przez dewelopera – nie miałem możliwości wyboru innej firmy), również wykazuje wady. Zgłaszałem zastrzeżenia w protokole odbioru lokalu – do dziś deweloper nie usunął usterek wskazanych w protokole. Dodatkowo w budynku wykryto problem z wentylacją w komórkach lokatorskich, w związku z czym złożyłem osobną reklamację. 4. Dotychczasowa korespondencja i reakcja dewelopera Wielokrotnie składałem do dewelopera reklamacje i wezwania do usunięcia wad lub zwrotu kosztów, m.in.: pisma dotyczące wadliwej instalacji klimatyzacji i przeróbek elektrycznych, pisma dotyczące wad wentylacji w mieszkaniu i komórkach lokatorskich, wezwania z wyznaczonym terminem 7 dni na odpowiedź i usunięcie wad/zwrot kosztów oraz żądaniem wizji lokalnej z udziałem zarządu spółki. W jednym z ostatnich pism wskazałem, że jest to ostatnie polubowne wezwanie, a dalsze działania skieruję na drogę sądową, z udziałem moich pełnomocników. Deweloper nie rozpatruje skutecznie moich reklamacji – brak jest rzetelnej odpowiedzi i realnej propozycji usunięcia wad lub zwrotu poniesionych przeze mnie kosztów. 5. Skutki dla mnie jako konsumenta Przez opisane wady i zaniechania dewelopera: nie mogę mieszkać i normalnie użytkować lokalu (m.in. brak możliwości montażu drzwi, brak sprawnej instalacji klimatyzacji, problemy z wentylacją), ponoszę dodatkowe koszty (opłacone zmiany lokatorskie, opinie kolejnych firm, czas i koszty korespondencji), jestem narażony na dalsze szkody (np. zawilgocenia, konieczność ponownego kucia ścian/posadzek itp.). 6. Moje żądania Wnoszę o: Pomoc w polubownym, ale stanowczym dochodzeniu roszczeń wobec dewelopera, w szczególności: zwrot pełnych kosztów zmian lokatorskich dotyczących klimatyzacji, przeniesień gniazdek RTV/Internet/prąd oraz wadliwej wentylacji, zgodnie z kosztorysem zmian lokatorskich (36 056,20 zł brutto) oraz faktycznie poniesionymi kosztami dodatkowymi (audyt niezależnych firm instalacyjnych, itp.), Udzielenie mi pomocy prawnej przy przygotowaniu pozwu przeciwko deweloperowi, jeśli polubowne rozwiązanie okaże się niemożliwe. Pomoc w uzyskaniu danych polisy ubezpieczeniowej dewelopera (OC z 2023 r.), której deweloper mimo wezwania mi nie udostępnił, abym mógł skorzystać z przysługującego mi prawa do zgłoszenia szkody bezpośrednio do ubezpieczyciela. 7. Załączniki (deklaruję dołączenie do zgłoszenia / ewentualnie do pisma procesowego) Umowa deweloperska Rep. A nr 696/2022 (akt notarialny). Wniosek o wprowadzenie zmian lokatorskich wraz z wyceną zmian na kwotę 36 056,20 zł brutto i podpisem dewelopera. Potwierdzenie przelewu opłaty ryczałtowej za zmiany lokatorskie z dnia 09.12.2022 r. M35_ODPOWIEDŹ_zmiany lokatorski… Korespondencja mailowa z 09.12.2022 r. i następna, opisująca zakres zmian (w tym mocniejsze jednostki klimatyzacji i funkcję grzania). Protokół odbioru lokalu z zastrzeżeniami (wentylacja, inne usterki). Pisma reklamacyjne kierowane do dewelopera. Opinie i protokoły z audytów niezależnych firm klimatyzacyjnych. Dokumentacja fotograficzna uszkodzonej i nieprawidłowo wykonanej instalacji.
2025-11-25 godz: 08:59Publiczna
Otwarta
Rezygnacja z pakietu Medocver SportOd marca 2024 korzystałem z pakietu Medicover Sport, jednak w październiku 2025 postanowiłem z niego zrezygnować. Nie znalazłem możliwości rezygnacji w aplikacji Medicover Sport na telefon, nie byłem w stanie zalogować się na moje konto na stronie Medicover Sport. Zgłosiłem sprawę do Biura Obsługi Klienta, które najpierw wykazało się pozorną chęcią pomocy, poprosiło o niezbędne dane, po czym poinformowało mnie, że muszę się zalogować na swoje konto na stronie medicoversport.pl, gdzie znajdę możliwość rezygnacji. Nie pamiętałem hasła użytego do stworzenia tego konta, a mechanizm strony nie pozwolił mi na odtworzenie hasła i wejście na mój profil, w związku z czym ponownie zwróciłem się do BOK Medicover Sport o pomoc. W tym momencie wszelkie próby pomocy się skończyły. Zażądałem - wciąż drogą mailową - likwidacji mojego konta i zaprzestania obciążania mojej karty kredytowej zobowiązaniami wynikającymi z mojego uczestnictwa w programie Medicover Sport. Na kolejne maile już nie otrzymywałem odpowiedzi. W dniu 22 listopada 2025 moja karta kredytowa po raz kolejny została obciążona kwotą 123zł tytułem opłaty za pakiet Medicover Sport. Oczekuję likwidacji mojego członkostwa w programie Medicover Sport i zaprzestania [usunięte przez moderatora] pieniędzy z mojej karty kredytowej. [usunięte przez moderatora]
2025-11-25 godz: 08:58Publiczna
Otwarta
Sprawa nr 6334 [zmienione przez moderatora]Firma Olivrae oferuje ubrania w ciekawej promocji. Nabiera tym klientów po czym nie wysyła zamówień, nie odpisuje. Proszę uważać i nie dać się nabrać. Chciałabym zwrotu pieniędzy 179.95 niestety nie ma kontaktu z firmą. Proszę o pomoc
2025-11-25 godz: 05:23Publiczna
Otwarta
Od
avatar-urlE.M.
Rower Elektryczny sprzedany zepsuty. Nie uznają rW dniu 19/09/2024 zakupiłam rower elektryczny , w dniu 23/09/2024 dostałam rower i serwis mi go złożył do którego przyszedł rower za co oczywiście zapłaciłam dodatkowo. W dniu 29.09.2025 zgłaszam problem z rowerem: koła są scentrowana od początku , brzęczą tarcze , szarpie w silniku podczas jazdy , coś stuka z lewej strony . Rower jest zlecany do serwisu w którym cos naprawiaja i ma byc ok I ZACZYNA SIE CYRK – Serwis nie stwierdza wady silnia ale tez nie ma zuzycia napedu a szarpie nadal. SERWIS składa rower oddaje scentowane koła itp. wiec w skrócie nic nie zrobił . Rowerem nie jezdziłam w ZIME – bo bałam się ze cos będzie nie tak , wiec przestał cala zime w pokoju. 8/05/2025 okazuje sie ze po jezdzie rowerem baterai szybko spada , a ten rower ma nie cale poł roku jazdy ok 3 miesiace kilometów .Problem z batria się pojawia , rower skrzypi nie ma mocy takiej jak inne elektryki – nawet dzieci mnie pod górkę na elektryku wyprzedzają. Podczas zgłoszenia , FIRMA Kaze mi nagrac filmik jak jade i szarpie mnie w silniku - nie mam słów jak określić stanu umysłu pracownika który to napisał w odpowiedzi. W czerwcu 2025 podczas szarpniecia w silniku - Wypadłam przez kierownce przy predkosci ok 20 km/h , doznałam wypadkowi ktory skaczył sie dobrze przez kask jaki miałam i plecak na plecach. poscierałam rece , kolana i łokcie. Rower poszedl na ekpertyze zw kótrej musialam sie dopytywac o wszytski i po kilkukrotnej walce telonicznej dostałam info ze mam zużyty napęd . Jak zuzyty naped po kilku dniach od zakupu . Został mi w taki razie spzedany rower za 6 tys uzywany skoro naped po 6 dniach juz był zuzyty. Interewniowalam kilkukrotnie. NIe chce juz tego złoma jest zagrozeniem dla mojego zuycia.
2025-11-24 godz: 16:35Publiczna
Otwarta
Nieuznana reklamacjaZakupione buty skórzane 08.05.2025 r. Rozkleiły się , za reklamowałam je pierwszy raz we wrześniu , zostały bardzo nieudolnie sklejone .Przy odbiorze butów zastrzegłam że jeżeli coś z nimi się stanie , to znowu wrócę . Po założeniu kilka razy , buty znowu się rozkleiły. Po oddaniu na reklamacje , dostałam odpowiedź że to Reklamacja Bezpodsawna.
2025-11-24 godz: 15:30Publiczna
Otwarta
Niepełne zamówienieNie dostałam pełnego zamówienia skladającego się z dwóch rzeczy. Zapłaciłam za całość 310 zł a otrzymałam połowę zamowienia za 60 zl. Brak kontaktu ze sprzedawcą, ani telefonicznie, ani mailowo, brak możliwości zapytania się o zamowienia, nie ma możliwości dowiedzieć się czy i kiedy druga część zamowienia do mnie dotrze. Sprzedawca nie wystawia paragonu. Chcę odstąpić od umowy i oczekuję zwrotu pieniędzy w regulaminowym terminie.
2025-11-24 godz: 15:13Publiczna
Otwarta
Reklamacja towar niezgodny z opisem niekompletnyDn. 21.11.2025otrzymałam od firmy zakupiony towar tj FOOD PROCESOR niezgodny z opisem przez co nie nadaje się do użytku ponieważ miska jest 2l a miala być 3l w zestawie są noże ktore nie mieszczą się do miski 2l ktora otrzymalam, a poza tym mialy byc 2 komplety noży a jest tylko jeden, z rozmowy telefonicznej wynikało że bedą dodatkowe noże zapasowe. Ponadto nie otrzymalam gwarancji ani paragonu a powinno byc dołączone do przesylki bo tak mnie poinformowano. Dn 22.11.2025 rozmawialam telefonicznie o godz 16:15 z przedstawicielką firmy i polecila mi przesłać meila z opisem i zdjęciami wadliwego towaru. Dn. 23.11.2025 z nr 222565606 rozmawialam z inna Pania z Panstwa firmy o godz 15:32 ktora kazala pobrac druk odstąpienia od umowy, lecz tego nie mogę uczynic poniewaz to wiązaloby sie z dodatkowymi kosztami natomiast zaistniala sytuacjia nie jest z winy mojej czyli klienta lecz po stronie sprzedającego czyli firmy ktora sprzedała mi towar niezgodny z opisem wiec zgodnie z prawem w takiej sytuacji to nie klient ponosi koszty wymiany towaru na towar niewadliwy lecz sprzedawca. ponieważ nie jest to odstąpienie od umowy a reklamacja wadliwego produktu który Państwo sprzedali. W załączniku meila dołączyłam zdjęcia na których widać iz przysłana misa jest zbyt mała aby zmiescily sie załączone noże. Zatem proszę wymienic mise na rozmiar właściwy a także doslanie zapasowych noży za które już zapłacilam a ich nie otrzymałam. W odpowiedzi na zgloszenie dostałam druk odstapienia od umowy natomiast ja zgłaszam reklamację. Druk ktory panstwo wyslali to druk odstapienia od umowy z zakreslonymi odgórnie oświadczeniami z którymi ja jako klient się nie zgadzam a także próba wymuszenia pokrycia kosztów przesylki przez klienta w momencie kiedy wina leży po sprzedającym ponieważ nie wywiązali sie panstwo z warunkow umowy tym samym klient ma prawo o wymianę towaru bez ponoszenia dodatkowych kosztów natomiast firma próbuje wymusić opłacenie paczki zwrotnej na konsumencie. Próby kontaktu telefonicznego kończą sie niepowodzeniem. Nikt nie odbiera telefonu natomiast jesli zamówi sie u nich cokolwiek wtedy po chwili dzwonią sami i chyba to jedyny sposób jak można sie z nimi skontaktowaç. Nie zamierzam pokrywać dodatkowych kosztów ponieważ na sprzedającym ciąży obowiązek wymiany towaru na towar w pełni sprawny. Wiec proszę o wymianę towaru na koszt sprzedającego a także dosłanie paragonu gwarancji na zakupione produkty a także brakującego zapasowego kompletu noży ktore u panstwa zaplacilam. Wymiana misy 2l na 3l na koszt sprzedającego ponieważ wymiana wadliwego towaru przysluguje konsumentowi bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
2025-11-24 godz: 14:52Publiczna
Otwarta
Sprawa nr 6326 [zmienione przez moderatora]6.11. 25 r. złożyłam zamówienie na stronie Jana Butik. Od tego czasu zapomniałam, że coś w ogóle zamawiałam i kiedy sobie przypomniałam, tj. 17.11. z ciekawości weszłam na opinie o sklepie. Wtedy zorientowałam się, że mogłam paść ofiarą [usunięte przez moderatora]. Od razu zaczęłam dzwonić pod numer podany na stronie. Oczywiście nikt nie odbierał, otrzymałam jedynie sms z prośbą o wiadomość. Wysłałam wiadomość sms i mailową o anulowaniu zamówienia i żądanie zwrotu środków. Dostałam sms o zwrocie, ale rzecz jasna do dnia dzisiejszego cisza. Żądam zwrotu środków (537 zł) ! Nie mam zamiaru sponsorować[usunięte przez moderatora]
2025-11-24 godz: 12:51Publiczna
Otwarta
sklep z obuwiem [zmienione przez moderatora]W dniu 11.11.2025 odstąpiłem od Umowy z powodu braku potwierdzenia przyjęcia zamówienia i wpłaty środków, braku kontaktu z firmą (telefon nie odbiera, emaile pozostają bez odpowiedzi), długim czasem realizacji zamówienia. Pomimo upływy 7 dni od odstąpienia nie otrzymałem zwrotu wpłaconej kwoty. Na dwa wysłane monity także nie otrzymałem odpowiedzi. Oczekuje na zwrot wpłaconych środków.