Rodzaj działalności
Status sprawy
Sortuj
2023-12-05 godz: 13:10
Od
A.H.
Publiczna
Otwarta

Zaginiony telefon

29listopada przedłużyłam umowę w Play kurier miał dostarczyć umowę wraz z telefonem.Przywiózł tylko umowę w papierowej kopercie powiedział że telefon przyjdzie w innej paczce.Ja byłam w pracy i dokumenty podpisała mama.Wczoraj dzwoniłam do Play oni twierdzą że telefon jest dostarczony i umywają ręce.Dpd i kurier mówią że była tylko koperta z dokumentami i żeby Play się z nimi skontaktowało w sprawie reklamacji.Play odmawia.Raty za telefon będę mi doliczać do rachunku a telefonu nie mam.(czytaj więcej)

2023-12-05 godz: 10:43
Od
P.C.
Publiczna
Otwarta

Zwrot pieniędzy

Dzień dobry, w sierpniu br. kupiłem w sklepie lodowylabedz.pl komplet bielizny jedwabnej, po jego otrzymaniu, gdy okazało się, że produkt nie spełnia moich oczekiwań, 7 września wysłałem maila do w.wym. firmy z żądaniem zwrotu pieniędzy. Po długiej wymianie maili firma zgodziła się na zwrot 100% pieniędzy po tym jak odeślę do Chin na własny koszt zakupiony towar. 19 września wysłałem produkt, numer przesyłki RR548024971PL. 4 października sprzedawca otrzymał moją paczkę. Od tego czasu jestem przez cały czas zwodzony informacjami, że zwrot pieniędzy został przyznany tylko "drobne" kłopoty po stronie sprzedawcy ciągle opóźniają realizację mojej reklamacji. Ostatnią wiadomość od sprzedawcy otrzymałem 23 listopada o treści "Skontaktowałem się z działem finansowym, aby przyspieszyć zwrot pieniędzy za zamówienie. Prosimy o cierpliwość". W odpowiedzi poinformowałem firmę o tym iż kieruję sprawę do UOK. Całą korespondencją dysponuję i w razie potrzeby mogę ją przesłać. Z poważaniem Piotr Czyż(czytaj więcej)

2023-12-05 godz: 09:23
Od
P.R.
Publiczna
Otwarta

Opłata za parking - nieuczciwa praktyka rynkowa

W dniu 4.12.2023 r. zaparkowałem przy ul. Puławskiej 39 w Warszawie, na wolnym miejscu. Nie było mnie ok. 15 minut. Po powrocie za wycieraczką znalazłem „Wezwanie do wniesienia opłaty dodatkowej”. Rzekomo zaparkowałem w niedozwolonym miejscu, a do tego na prywatnym terenie firmy Kubara Lamina S.A. Wszystko pięknie, tylko skąd miałem wiedzieć, że to prywatny teren, na którym obowiązują jakieś dodatkowe opłaty? W miejscu gdzie zaparkowałem nie było ani zakazu postoju, ani żadnej dodatkowej informacji o dodatkowych opłatach. Tego rodzaju prawidłowe poinformowanie o warunkach parkingu (w tym naliczeniu opłaty) jest obowiązkiem po stronie firmy. Brak wywiązania się z tego obowiązku powoduje, że zgodnie z art. 384 § 1 Kodeksu cywilnego można je uznać za niedoręczone konsumentowi przed zawarciem umowy, wobec czego niewiążące konsumenta. Jeżeli nawet warunki parkingu zostały prawidłowo doręczone i umowa dot. parkingu została zawarta, to kara umowna za naruszenie umowy może być rażąco wygórowana i stanowić klauzulę niedozwoloną z art. 385(3) pkt. 17 Kodeksu cywilnego. Chyba najważniejsze w tej sprawie jest to, że brak dostarczenia prawidłowej informacji o warunkach parkingu można uznać za zaniechanie wprowadzające w błąd polegające na pominięciu istotnych informacji potrzebnych do podjęcia decyzji dotyczącej umowy. Jak mogłem wiedzieć, że parkuję w jakimś specjalnym miejscu jeśli w pobliżu nie było takiej informacji (załączam zdjęcia potwierdzające ten fakt)? W efekcie nic nie wiedziałem ani o rzekomo niedozwolonym miejscu parkowania, ani o ewentualnych opłatach. A to może oznaczać nieuczciwą praktykę rynkową stosowaną przez firmę Kubara Lamina S.A. (art. 6 ust. 1 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym). Żądam 2 rzeczy: anulowania wystawionego wezwania do wniesienia opłaty dodatkowej ORAZ niezwłocznego wprowadzenia na terenie odpowiedniego oznakowania, które w sposób nie budzący wątpliwości dostarczy konsumentom informację potrzebną do zawarcia umowy na parkowanie. Załączam zdjęcie wezwania oraz zdjęcia zaparkowanego samochodu, które zrobiłem na miejscu zdarzenia. (czytaj więcej)

2023-12-05 godz: 08:32
Od
K.P.
Publiczna
Otwarta

Uszkodzona komoda

Witam, zamówiłam komode na stronie biedronka home. Komoda przyszła uszkodzona i zaraz zadzwoniłam na infolinię. Pani stwierdziła że wyślą etykietę zwrotną skoro towar przyszedł uszkodzony. Po jakieś chwili dostałam e-maila żebym dosłała zdjęcia i stwierdzili ze towar będzie naprawiony przez wymianę części. Oczywiście na naprawę się nie zgadzam bo towar jest wadliwy i nie byl używany. Biedronka upiera się przy naprawie gdzie jasno napisałam że się na nią nie zgadzam. (czytaj więcej)

2023-12-04 godz: 19:06
Od
K.K.
Publiczna
Otwarta

oszukana oferta z play

14 listopada zadzwonił do nas konsultant z sieci play i zaproponował korzystniejszą ofertę za usługi telekomunikacyjne w celu obniżenia dość dużych rachunków , rachunki miały zostać obniżone o kwotę 100zł brutto , umowa została zawarta przez telefon .. w rozmowie z konsultantem oferta o obniżenie rachunków o podaną kwotę wyżej padła kilkukrotnie . Niestety rachunki w nowej ofercie są wyższe o ponad 100zł a play umywa ręce. każda rozmowa z konsultantem jest nagrywana i chcieli byśmy pozyskać nagranie które było by dowodem oszustwa lub otrzymać taką ofertę jaką proponował nam konsultant (czytaj więcej)

2023-12-04 godz: 18:51
Od
K.W.
Publiczna
Otwarta

Ubezpieczenie play 360

Witam mam problem z ubezpieczeniem play 360od dnia mojego zgłoszenia czyli 17.10.2023 firma Digital uchyla się ciągle od naprawy moje wyświetlacza acz kolwiek od początku umowy ubezpieczenie było opłacane do dnia 17.11.2023 firma nie chce naprawić telefonu ani zwrócić kosztów opłacanego ubezpieczenia z mojej strony zostało wysłane do nich faktura za październik jak i umowa na której jest wszystko zawarte z ich strony ciągle jest ta sama odpowiedź ze telefon nie posiada takowej usługi i ze telefon nie podlega naprawie w ramach play 360 a umowa na numer kończy się 16. 02.2024 od firmy oczekuje naprawy wyświetlacza bądź nowego sprzętu ewentualnie zwrotu kosztów poniesionych z opłacaniem ubezpieczenia (czytaj więcej)

2023-12-04 godz: 10:50
Od
P.J.
Publiczna
Otwarta

Naprawa wadliwego produktu

Zakupiłem trzy amerykanki (łóżka do spania dla dzieci) jedno z nich posiada wadę wynikająca z winy producenta. Boczki w jednej z nich są krzywe oraz ruszają się na boki, oraz brak sprężyn w części mebla, Siadając na zasłane łóżko siedzisko się zapada. I jest problem z wystawieniem rachunku za kupiony towar. Po zgłoszeniu problemu pan, który wykonywał te meble stwierdził, że wymieni boczki, pisząc, że będzie w środę, później, że w niedzielę następnie, że jest hory itd. Wszystkie plagi egipskie go dotykają… Do dnia dzisiejszego nie mogę się dogadać z producentem, więc bardzo PROSZĘ O POMOC W TEJ SPRAWIE. Oczekuję naprawy wadliwego towaru (amerykanki) lub zwrotu gotówki. Koszt zakupu trzech Amerykanek to 3700 PLN, więc kwota niemała. Bardzo proszę o pomyślne i niezwłoczne załatwienie mojej sprawy. PS. Mieszkam we Wrocławiu meble kupowałem na placu Świebodzkim(czytaj więcej)

2023-12-04 godz: 10:31
Od
T.P.
Publiczna
Otwarta

Nieuczciwą praktyka - promocja na zabawki

W dniu dzisiejszym udałem się na zakupy do Lidla skuszony promocja "zabawki i gry drugi minus 50%" Po wybraniu produktów, przy kasie okazało się z promocji wykluczone jest LEGO. Żaden komunikat ani w gazetce ani przy produktach o tym nie mówi. Pani kierownik przyniosła regulamin w którym faktycznie jest wykluczenie LEGO. Regulamin z lista produktów ma 21 stron. Komunikacja sklepowa nie mówi o żadnych wykluczeniach. Marka LEGO jest najbardziej rozpoznawalną marka zabawek jaka jest w Lidlu. Niestety klient ma mozliwosc dopiero przy kasie dowiedzieć się że produkt nie jest objety promocją. Jest to wprowadzania w błąd klientów. Konkurencja (biedronka) na wszystkich plakatach informuje o wykluczeniach (np. LEGO). Dziecko wybrało sobie 2 zestawy LEGO i przy kasie dowiaduje się że nie może ich kupić. Jestem świadomym klientem i czytam wszystkie gwiazdki ale w tym przypadku Lidl nie komunikuje właściwie promocji nie informując o wykluczeniach. W taki sposób można zrobić promocje Napoje -50% a w regulaminie wykluczyć colę i pepsi aby tylko sciagnsc klienta do sklepu. Wielu ludzi nawet nie zauważy że promocja się nie nabiła. Proszę o interwencję. Załączam zdjęcia z gazetki i komunikacji sklepowej(czytaj więcej)

2023-12-03 godz: 17:28
Od
P.B.
Publiczna
Zamknięta

Brak wysyłki towaru po opłaceniu

1 października 2023 r. została zakupiona internetowo sofa przez stronę internetową https://homedesigns.pl/pl Czas realizacji wskazywał na 5 dni roboczych. Dziś mamy 21 października, a towar nadal nie dotarł. Dzwonilismy do firmy - zamówienie miało ulec opóźnieniu i być wysłane tydzień później. Takie informacje dostaliśmy też mailowo. Zbywali na czekaniem na tkaninę itp., gdzie na stronie nie było żadnej informacji, że nie mają tego na stanie Tydzień kolejny minął, a my nie mamy ani sofy, ani żadnej informacji od sklepu. Napisałam kolejna wiadomość z prośbą o zwrot kosztów, gdyż sofa jest mi potrzebna, czekam prawie miesiąc i wolę kupić ja w innym sklepie Zaczynam o tyle martwić się nieuczciwą praktyka sklepu, gdyż zakup był brany na raty i zostaliśmy ze spłatą rat i brakiem towaru. Chcemy zwrot kosztów- taka wiadomość wysłaliśmy do sklepu.(czytaj więcej)

2023-12-01 godz: 19:55
Od
E.K.
Publiczna
Otwarta

Brak zwrotu środków

Szanowni Państwo, Uprzejmie proszę o przeprowadzenie kontroli w sklepie internetowym Arturo Vicci (https://arturovicci.pl/), który zarówno wobec mnie jak i innych konsumentów (z którymi mam kontakt) dopuścił się prawdopodobnie oszustwa w postaci braku zwrotu środków za zwrócony towar zgodnie z wytycznymi zawartymi w regulaminie sklepu on-line. Przedmiotem zamówienia a następnie zwrotu były Trapery czarne wiązane Rozmiar: 40 w kwocie 319,00 zł. W załączeniu przesyłam korespondencję ze sklepem, którego pracownik sam potwierdził w jakim terminie powinny być zwrócone środki, a po upływie tego terminu, nadal gra na zwłokę twierdząc, że moje zgłoszenie zostaje przekazane do działu księgowości. Do dnia dzisiejszego sklep nie odpowiada na moje maile, nie otrzymałam również informacji o odrzuceniu zwrotu ani samego zwrotu. OPIS: Dnia 14.10.2023 r. dokonałam zakupu przez internet za pośrednictwem strony https://arturovicci.pl/ o wartości 319,00 zł (kwota nie zawiera kosztu dostawy). Paczka została odebrana przeze mnie z paczkomatu w Warszawie przy ul. Sztuk Pięknych 1 w dniu 16.10.2023 r. (paczkomat nr WAW475M) Dnia 24.10.2023 r. nadałam przesyłkę zwrotną korzystając z prawa odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. Przesyłka została odebrana przez sklep Arturro Vicci dnia 26.10.2023 r. (załączam zrzut ekranu z aplikacji inpost). Od dnia 4 listopada dopytywałam mailowo kiedy mogę spodziewać się zwrotu środków, ponieważ przypadkiem trafiłam na opinie Google, gdzie było bardzo dużo negatywnych komentarzy. Otrzymałam mailową informację z malia sklep@arturovicci.pl, że sklep ma 14 dni na zwrot środków. Kolejne zapytania do sklepu wysłałam 13 i 15 listopada. Odpowiedź otrzymałam dopiero 17 listopada o treści "Pani dane zostały przekazane do działu księgowości w celu weryfikacji zwrotu należności" (załączam korespondencję). To była ostatnia wiadomość od sklepu. W mediach społecznościowych dotarłam do innych poszkodowanych. Jedna z nich odzyskała środki dopiero po tym, jak poinformowała sklep, że zgłosiła sprawę na policję i do uokik. Moje kolejne kroki będą polegać na wysłaniu przedsądowego wezwania do zapłaty. Wezwałam również sklep do przekazanie mi informacji na temat sposobu i zakresu przetwarzania moich danych osobowych. W dniu złożenia tego zgłoszenia mija 5 dzień z 30 przyjętych ustawowo. Po tym czasie, jeśli nie otrzymam odpowiedzi, skieruję sprawę do UODO. Co ciekawie, przy nazwie sklepu na Google, pojawiło się słowo "oszust" co rodzi podejrzenie, że moje środki nie zostaną zwrócone polubowną drogą. Z uwagi na moją stratę finansową oraz na naganne postępowanie sprzedawcy sklepu Arturro Vicci, proszę o przeprowadzenie kontroli oraz podjęcie próby odzyskania moich środków. (czytaj więcej)