Pomocni.pl

Usługi inne

Pomocni.pl

Lista spraw zgłoszonych do firmy

Rodzaj działalności
Status sprawy
Sortuj
2024-11-21 godz: 16:43
Od
avatar-urlG.W.
Publiczna
Otwarta

Sprawa nr 3258 [tytuł zmieniony przez moderatora]

Podjąłem ofertę firmy Pomocni w zakresie opieki nad osobą starszą. Kierując się informacja na stronie, na którą zostałem przekierowany, na stronę z cennikiem, ograniczając usługę poszukiwania opiekuna do okresu 2 tyg. Nie zwróciłem uwagi na dopisek petitem, że to cena za abonament autoodnawialny. W konsekwencji byłem miesięcznie obciążany kwotą należną za 2 tyg, do czasu gdy się zorientowałem - kilka miesięcy. W tym czasie nie otrzymywałem i nie sledziłem ofert, co mogłoby wzbudzić jakieś podejrzenia. W korespondencji z firmą otrzymałem jedynie aroganckie odesłanie do wielostronnych regulaminów, przez zawarte nieścisłości niezrozumiałych zapewne i dla prawników. Uwaga na tę firmę!!! To [UWAGA! Słowa usunięte przez moderatora], co jest szczególnie obrzydliwe gdy dotyczy ludzi na prawdę potrzebujących pomocy. Zarządałem zwrotu bez powiadomienia pobranych opłat za okres braku ofert. Otrzymałem aroganckie odpowiedzi odsyłajace do labiryntu regulaminów ukrywających zasadniczy sens warunków finansowych. Wstyd i hańba, jeżeli nie [UWAGA! Słowo usunięte przez moderatora]. To obowiązkiem, co najmniej moralnym, są moralnie uczciwe praktyki rynkowe, a nie zaledwie zgodne z prawem konsumenckim. (czytaj więcej)

2024-02-29 godz: 16:58
Od
avatar-urlA.Ł.
Publiczna
Rozwiązana

Samoodnawiający się abonament

Założyłam konto na niania.pl i wykupiłam pakiet premium za 119 zł na miesiąc. Niestety okazało się, że nie anulowałam systemu premium i po miesiącu portal ponownie pobrał kwotę 119 zł. W dniu pobrania kwoty z rachunku bankowego zalogowałam się na portal, anulowałam subskrypcję i wysłałam prośbę mailem o zwrot środków ze względu na nie korzystanie z tego portalu. Otrzymałam odpowiedź negatywną. (czytaj więcej)

2023-09-29 godz: 23:17
Od
avatar-urlM.K.
Publiczna
Rozwiązana

Samoodnawiający się abonament

W styczniu szukałam niani dla mojego 1,5 rocznego wówczas synka. Zwróciłam się do portalu niania.pl (grupa pomocni.pl). Portal oferuje przeglądanie ofert chętnych niań całkowicie za darmo. W momencie, gdy chciałoby się skontaktować z wybraną osobą, należy płacić. Portal niania.pl oferuje tylko i wyłącznie płatności w systemie abonamentowym tzn. można wykupić jedyynie samoodnawiający się co dwa tygodnie pakiet (tu są bodaj trzy do wyboru). Portal wskazuje, że w dowolnym momencie można anulować subskrypcję, niemniej na wstępie należy podać dane do karty, żeby w ogóle można było się z jakąkolwiek z niań skontaktować. Po zapłaceniu rzeczywiście skontaktowało się ze mną kilka niań, z których z jedną podjęłam współpracę jeszcze w styczniu. Na moim koncie od tego momentu jakakolwiek aktywność ustała. Byłam przekonana, że anulowałam subskrypcję, przestałam bowiem otrzymywać od portalu jakiekolwiek wiadomości. Okres dwóch tygodni, szukanie niani i trójka dzieci to oczywiście wystarczające warunki, by zapomnieć o czymś takim. We wrześniu przez przypadek sprawdzałam jakąś niepokojącą transakcję na moim koncie i odkryłam, że portal niania.pl właśnie pobrał z niego 75 zł, Przerażona zadzwoniłam do banku i dowiedziałam się, że niania.pl pobiera od stycznia z mojego konta 75 zł dwa razy na miesiąc. We wrześniu była to już suma 1500 zł. Pospiesznie zaczęłam sprawdzać sytuację, nie znalazłszy potwierdzenia w mejlach anulowania subskrypcji zaczęłam szukać kontaktu z portalem. Anulowałam również abonament. Pani z grupy pomocni.pl poinformowała mnie, że: "Zamówienie było realizowane zgodnie ze złożoną dyspozycją. Zwrot środków za wszystkie cykle nie jest możliwy. Rozumiemy jednak, iż nie jest Pani zamiarem dłuższe użytkowanie Premium w serwisie, dlatego mimo, iż nie ma podstaw do reklamacji, ponieważ została Pani poinformowana o funkcji płatności na każdym etapie realizacji zamówienia, to mając na uwadze Pani satysfakcję, zdecydowaliśmy o przyznaniu zwrotu środków za ostatnią płatność. Środki w kwocie 75 zł powinny wpłynąć w ciągu 14 dni na rachunek właściciela karty. W przyszłości prosimy pamiętać, że usługi w grupie naszych serwisów mają charakter autoodnawialny. Pozdrawiam”. Na moje stwierdzenie, że usługą portalu jest pośrednictwo w kontakcie a nie utrzymywanie konta i że brak anulowania abonamentu był efektem błędu, co też widać po aktywności na koncie, otrzymałam kolejną negatywną odpowiedź. 1. Wiem, że wiele firm działa w oparciu na samoodnawiających się abonamentach i że jest to źródłem niechcianych płatności wielu osób. Jest to z pewnością model businessowy takich firm, tym bardziej, że nie oferują one innej opcji zapłaty. 2. Czuję się oszukana i wykorzystana jako matka poszukująca opieki dla swojego dziecka, wmanewrowana w codwutygodniowe płatności. 3. Straciłam 1500 zł, portal niania.pl zaproponował mi oddanie 75 zł, co uważam za śmieszne i uwłaczające i jako sam fakt nie świadczy dobrze o intencjach firmy przy proponowaniu systemu płatności w subskrypcji 4. Oczekiwałabym zwrotu płatności od czasu, gdy moja aktywność na portalu ustała czyli od 25 stycznia. (czytaj więcej)