2023-09-29 godz: 23:17
Od
avatar-urlM.K.
Publiczna
Rozwiązana

Samoodnawiający się abonament

W styczniu szukałam niani dla mojego 1,5 rocznego wówczas synka. Zwróciłam się do portalu niania.pl (grupa pomocni.pl). Portal oferuje przeglądanie ofert chętnych niań całkowicie za darmo. W momencie, gdy chciałoby się skontaktować z wybraną osobą, należy płacić. Portal niania.pl oferuje tylko i wyłącznie płatności w systemie abonamentowym tzn. można wykupić jedyynie samoodnawiający się co dwa tygodnie pakiet (tu są bodaj trzy do wyboru). Portal wskazuje, że w dowolnym momencie można anulować subskrypcję, niemniej na wstępie należy podać dane do karty, żeby w ogóle można było się z jakąkolwiek z niań skontaktować. Po zapłaceniu rzeczywiście skontaktowało się ze mną kilka niań, z których z jedną podjęłam współpracę jeszcze w styczniu. Na moim koncie od tego momentu jakakolwiek aktywność ustała. Byłam przekonana, że anulowałam subskrypcję, przestałam bowiem otrzymywać od portalu jakiekolwiek wiadomości. Okres dwóch tygodni, szukanie niani i trójka dzieci to oczywiście wystarczające warunki, by zapomnieć o czymś takim. We wrześniu przez przypadek sprawdzałam jakąś niepokojącą transakcję na moim koncie i odkryłam, że portal niania.pl właśnie pobrał z niego 75 zł, Przerażona zadzwoniłam do banku i dowiedziałam się, że niania.pl pobiera od stycznia z mojego konta 75 zł dwa razy na miesiąc. We wrześniu była to już suma 1500 zł. Pospiesznie zaczęłam sprawdzać sytuację, nie znalazłszy potwierdzenia w mejlach anulowania subskrypcji zaczęłam szukać kontaktu z portalem. Anulowałam również abonament. Pani z grupy pomocni.pl poinformowała mnie, że: "Zamówienie było realizowane zgodnie ze złożoną dyspozycją. Zwrot środków za wszystkie cykle nie jest możliwy. Rozumiemy jednak, iż nie jest Pani zamiarem dłuższe użytkowanie Premium w serwisie, dlatego mimo, iż nie ma podstaw do reklamacji, ponieważ została Pani poinformowana o funkcji płatności na każdym etapie realizacji zamówienia, to mając na uwadze Pani satysfakcję, zdecydowaliśmy o przyznaniu zwrotu środków za ostatnią płatność. Środki w kwocie 75 zł powinny wpłynąć w ciągu 14 dni na rachunek właściciela karty. W przyszłości prosimy pamiętać, że usługi w grupie naszych serwisów mają charakter autoodnawialny. Pozdrawiam”. Na moje stwierdzenie, że usługą portalu jest pośrednictwo w kontakcie a nie utrzymywanie konta i że brak anulowania abonamentu był efektem błędu, co też widać po aktywności na koncie, otrzymałam kolejną negatywną odpowiedź. 1. Wiem, że wiele firm działa w oparciu na samoodnawiających się abonamentach i że jest to źródłem niechcianych płatności wielu osób. Jest to z pewnością model businessowy takich firm, tym bardziej, że nie oferują one innej opcji zapłaty. 2. Czuję się oszukana i wykorzystana jako matka poszukująca opieki dla swojego dziecka, wmanewrowana w codwutygodniowe płatności. 3. Straciłam 1500 zł, portal niania.pl zaproponował mi oddanie 75 zł, co uważam za śmieszne i uwłaczające i jako sam fakt nie świadczy dobrze o intencjach firmy przy proponowaniu systemu płatności w subskrypcji 4. Oczekiwałabym zwrotu płatności od czasu, gdy moja aktywność na portalu ustała czyli od 25 stycznia.


Wiadomości [3]

2023-11-02 godz: 09:57
Od
Pomocni.pl

Jest nam przykro z powodu Pani niezadowolenia z zawartej przez Panią umowy na autoodnawialny abonament Premium w naszym serwisie. Jednocześnie cieszy nas fakt, iż udało się Pani znaleźć nianię za pomocą naszej platformy. Zależy nam, aby osoby zainteresowane serwisem korzystały z niego w sposób świadomy i w tym celu jeszcze przed etapem rejestracji udostępniamy na stronie startowej podstrony “Jak działa serwis” i “Sprawdź cennik”. W jasny i przejrzysty sposób prezentujemy zasady serwisu i zasady autoodnawialnego abonamentu. Rejestracja w serwisie, publikacja profilu/ogłoszenia a także możliwość korzystania z wyszukiwarki profili i ofert jest bezpłatna dla wszystkich użytkowników. Dostęp do informacji zawartych w profilach i ofertach jest możliwy również dla osób niezarejestrowanych. Na stronie startowej udostępniamy link "Sprawdź cennik", pod którym przedstawiamy ceny abonamentu Premium i informujemy o autoodnawialnym charakterze płatności. Zatem jeszcze przed rejestracją użytkownicy zapoznają się z zasadami serwisu. Zakup Premium daje dostęp do szerszych funkcjonalności, m.in. możliwość uzyskania kontaktu i wymiany wiadomości z innymi Użytkownikami (w Pani przypadku z osobami poszukującymi zleceń w opiece nad dziećmi). Jako platforma nie pośredniczymy w kontaktach między rodzicem a nianią. W szczególności, nie dostarczamy osobom poszukującym zleceń miejsca pracy, a osobom oferującym zlecenia pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach. W momencie rejestracji w serwisie zaakceptowała Pani również Regulamin, w tym zapisy dotyczące płatności. Następnie, w celu uzyskania dostępu do szerszych funkcjonalności m.in. możliwości kontaktu i wymiany wiadomości z innymi użytkownikami, zdecydowała się Pani na zakup usługi Premium. W trakcie realizacji płatności, na stronie wyboru konkretnej opcji czasowej usługi zostały Pani wyświetlone informacje o autoodnawialnym abonamencie. Po wykonanej płatności z kolei otrzymała Pani Powiadomienie o aktywacji Konta Premium, które zostało wysłane na Pani adres email. Powiadomienie zawierało podsumowanie umowy zawartej na czas nieoznaczony wraz ze wskazówkami anulowania subskrypcji i załącznikami: "Przydatne Informacje dla Konsumentów" i “Regulamin serwisu”. Podkreślamy, że na każdym etapie realizowanej płatności została Pani poinformowana o tym, że abonament jest autoodnawialny a płatność za odnowienie abonamentu będzie automatycznie pobierana z karty i że w dowolnym momencie może Pani zrezygnować z opcji odnawiania usługi. Potwierdzamy, iż usługa Premium była świadczona na Pani koncie zgodnie z zawartą przez Panią umową o świadczenie usług drogą elektroniczną. Dopełniliśmy wszelkich zobowiązań wielokrotnie informując Panią o zasadach płatności. Rezygnacji z usługi Premium dokonała Pani samodzielnie na swoim koncie w dniu 25.09.2023. W tym samym dniu otrzymaliśmy od Pani reklamację, na którą udzieliliśmy wyjaśniającej odpowiedzi uzasadniając naszą decyzję, którą podtrzymujemy.

2023-11-04 godz: 23:13
Od
M.K.

Mój prawnik zwrócił uwagę na naruszenie ustawy o prawach konsumenta w zakresie prawa odstąpienia od umowy, ponieważ portal powołuje się na utratę prawa odstąpienia z uwagi na dostarczenie treści cyfrowych lub wykonanie w pełni usługi, co zarówno w regulaminie jak i w informacji przed aktywowaniem Subskrypcji Premium. Jest tu wykonywana usługa cyfrowa w postaci dostępu do portalu i jego zasobów, a więc prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni powinno być przyznane. W takiej sytuacji brak pouczenia o prawie do odstąpienia od umowy skutkuje brakiem ponoszenia przez konsumenta kosztów usługi do czasu odstąpienia. Jeżeli więc brak pouczenia dodatkowo zgodnie z ustawą o prawach konsumenta wydłuża czas na tę czynność do 12 miesięcy + 14 dni, to konsumentowi nie mogą być pobierane żadne opłaty za ten okres. Czynność dokonana przeze mnie we wrześniu była odstąpieniem od umowy wykonanym ww. wydłużonym okresie. Ponawiam zatem wezwanie do oddania niesłusznie naliczonych mi przez Państwa codwutygodniowych opłat, które zebrały się w łączną sumę 1500 zł (-75 zł oddanych mi przez Państwa we wrześniu).

2023-12-08 godz: 16:10
Od
Pomocni.pl

Szanowna Pani, W nawiązaniu do wiadomości z dnia 5 listopada 2023 r., umieszczonej powyżej, uprzejmie przekazujemy następujące informacje. Dostęp do Konta Premium stanowi usługę cyfrową w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Nadto, usługa jest wykonana w pełni w momencie udostępnienia konsumentowi bazy kontaktów do niań, a zatem w momencie aktywowania Konta Premium. Mając to na uwadze, zachodzi przesłanka wyłączająca możliwość odstąpienia przez konsumenta od umowy, wskazana w art. 38 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy. Przed rozpoczęciem świadczenia usługi wyraziła Pani zgodę na wykonanie jej w pełni i została Pani poinformowana, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, co przyjęła Pani do wiadomości. Mając powyższe na względzie, brak jest przesłanek do stwierdzenia naruszenia ustawy o prawach konsumenta w zakresie prawa odstąpienia od umowy, dlatego podtrzymujemy stanowisko o negatywnym rozpatrzeniu Pani reklamacji. Niemniej, mając na względzie, że zależy nam na zadowoleniu każdego Klienta, zapraszamy do kontaktu bezpośrednio z naszym Biurem Obsługi Klienta - może uda nam się zaproponować jakieś rozwiązanie, które choć w części spełni Pani oczekiwania.


Przydatne zgłoszenie?

Za każdego kciuka w górę autor sprawy otrzyma punkt [dowiedz się więcej]