- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja
W styczniu szukałam niani dla mojego 1,5 rocznego wówczas synka. Zwróciłam się do portalu niania.pl (grupa pomocni.pl). Portal oferuje przeglądanie ofert chętnych niań całkowicie za darmo. W momencie, gdy chciałoby się skontaktować z wybraną osobą, należy płacić. Portal niania.pl oferuje tylko i wyłącznie płatności w systemie abonamentowym tzn. można wykupić jedyynie samoodnawiający się co dwa tygodnie pakiet (tu są bodaj trzy do wyboru). Portal wskazuje, że w dowolnym momencie można anulować subskrypcję, niemniej na wstępie należy podać dane do karty, żeby w ogóle można było się z jakąkolwiek z niań skontaktować. Po zapłaceniu rzeczywiście skontaktowało się ze mną kilka niań, z których z jedną podjęłam współpracę jeszcze w styczniu. Na moim koncie od tego momentu jakakolwiek aktywność ustała. Byłam przekonana, że anulowałam subskrypcję, przestałam bowiem otrzymywać od portalu jakiekolwiek wiadomości. Okres dwóch tygodni, szukanie niani i trójka dzieci to oczywiście wystarczające warunki, by zapomnieć o czymś takim. We wrześniu przez przypadek sprawdzałam jakąś niepokojącą transakcję na moim koncie i odkryłam, że portal niania.pl właśnie pobrał z niego 75 zł, Przerażona zadzwoniłam do banku i dowiedziałam się, że niania.pl pobiera od stycznia z mojego konta 75 zł dwa razy na miesiąc. We wrześniu była to już suma 1500 zł. Pospiesznie zaczęłam sprawdzać sytuację, nie znalazłszy potwierdzenia w mejlach anulowania subskrypcji zaczęłam szukać kontaktu z portalem. Anulowałam również abonament. Pani z grupy pomocni.pl poinformowała mnie, że: "Zamówienie było realizowane zgodnie ze złożoną dyspozycją. Zwrot środków za wszystkie cykle nie jest możliwy. Rozumiemy jednak, iż nie jest Pani zamiarem dłuższe użytkowanie Premium w serwisie, dlatego mimo, iż nie ma podstaw do reklamacji, ponieważ została Pani poinformowana o funkcji płatności na każdym etapie realizacji zamówienia, to mając na uwadze Pani satysfakcję, zdecydowaliśmy o przyznaniu zwrotu środków za ostatnią płatność. Środki w kwocie 75 zł powinny wpłynąć w ciągu 14 dni na rachunek właściciela karty. W przyszłości prosimy pamiętać, że usługi w grupie naszych serwisów mają charakter autoodnawialny. Pozdrawiam”. Na moje stwierdzenie, że usługą portalu jest pośrednictwo w kontakcie a nie utrzymywanie konta i że brak anulowania abonamentu był efektem błędu, co też widać po aktywności na koncie, otrzymałam kolejną negatywną odpowiedź. 1. Wiem, że wiele firm działa w oparciu na samoodnawiających się abonamentach i że jest to źródłem niechcianych płatności wielu osób. Jest to z pewnością model businessowy takich firm, tym bardziej, że nie oferują one innej opcji zapłaty. 2. Czuję się oszukana i wykorzystana jako matka poszukująca opieki dla swojego dziecka, wmanewrowana w codwutygodniowe płatności. 3. Straciłam 1500 zł, portal niania.pl zaproponował mi oddanie 75 zł, co uważam za śmieszne i uwłaczające i jako sam fakt nie świadczy dobrze o intencjach firmy przy proponowaniu systemu płatności w subskrypcji 4. Oczekiwałabym zwrotu płatności od czasu, gdy moja aktywność na portalu ustała czyli od 25 stycznia.