- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja
OCHNIK SPÓŁKA AKCYJNA
Dobra konsumpcyjne
Walizka zgłoszona do reklamacji z powodu pęknięcia spodu tworzywa PC w okolicy kółka. Reklamacja nie została uznana, gdyż stwierdzono , że wina leży po stronie użytkownika walizki - nie na skutek wady produktu a jego użytkowania. Pęknięcie powstało jednak w momencie przemieszczania się po lotnisku, gdzie walizka nie była narażona na mocniejsze uderzenie ani nie była tez zbyt przeciążona ponieważ dopuszczalna waga walizki była określona na 22 kg i tyle walizka ważyła. Walizka była użytkowana po raz pierwszy więc uznałam takie pęknięcie za wadę materiału lub wykonania walizki, tym bardziej, że pęknięcie nastąpiło podczas przemieszczania się po lotniku tuż przed lotem. Dział obsługi reklamacji Ochnik uznał , że uszkodzenie powstało wskutek nacisku lub uderzenia o twardą nawierzchnię, jednak jak duże musiałoby być uderzenie aby walizka pękła? Walizka tego typu wykonana z ponoć najwytrzymalszego tworzywa PC powinna wytrzymać przeciętny nacisk podczas transportu oraz uderzenie typu postawienie na ziemi np. przy wyładowaniu z taksówki, nie mówiąc już o transporcie lotniczym.... Nie zauważyłam aby walizka była gdzieś uderzona podczas mojego użytkowania. Czy wyładowanie jej z taksówki mogło uszkodzić najwytrzymalszy (wg producenta walizki Ochnik) materiał jakim jest Poliwęglan? Dodam, że mogłabym zgłosić reklamację na lotnisku jeśli uszkodzenie powstałoby po transporcie lotniczym, gdzie walizki są narażone na uderzenia ale walizka pękła jeszcze przed lotem i była użyta po raz pierwszy! Załączam odpowiedź działu reklamacji Ochnik oraz zdjęcia uszkodzenia walizki. (czytaj więcej)
Do 20.12.2024 r. powinien nastąpić zwrot środków za odesłany produkt. Produkt został odesłany 04.12.2024 r. - dostarczony do Ochnik 06.12.2024 r. Do nadal nie otrzymałam zwrotu środków pomimo upływu ustawowych 14 dni. Po telefonicznym zgłoszeniu problemu otrzymałam informację iż przelew wyszedł 20.12.2024 r. jednakże nie jest to prawdą albowiem nadal nie mam zwróconych środków. (czytaj więcej)
Sprawa dotyczy nieuznanej reklamacji kurtki Model Kurdat - 0269A (koszt kurtki 1399,30 PLN), pomimo dwukrotnych zgłoszeń reklamacyjnych oraz podjętych interwencji przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Oławie. W kurtce pojawiły się wady (przetarcia, złuszczenia zewnętrznej warstwy pokrywającej powierzchnie kurtki), nie będące wynikiem nieprawidłowego użytkowania i przechowywania - jak twierdzi Spółka Ochnik - lecz niską jakością zastosowanej tkaniny. Kurtka jest zadbana, nie posiada żadnych uszkodzeń o charakterze mechanicznym, co bezwzględnie świadczy o jej prawidłowym, właściwym i zgodnym z przeznaczeniem użytkowaniu.(czytaj więcej)
7 marca zakupiłam skórzana ramoneske, przy przyjrzeniu się rękawom zauważyłam, że posiada ona wytarcia jął produkt uzywany. Poinformowałam firmę i wymieniono kurtkę na pełnowartościowy egzemplarz. Który nie posiadał przetarć. W niedługim czasie 2 tygodni po 3 krotnym założeniu kurtki pojawiły się dokładnie takie przetarcia na rękawach, szwach na plecach jak w kurtce, która otrzymałam 1 raz. Druga eklamacja została uznana i poinformowało mnie o naprawie, na którą się nie zgodziłam- wyraźnie w formularzu wskazałam, że odstępuje od umowy. Juz prawie miesiac jestem bez kurtki za ktora zaplacilam. Reklamacja została przyjęta 2 razy więc takie prawo jako konsumentowi mi przysługuje. Oczekuję zwtoru pieniędzy. (czytaj więcej)