- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja
Walizka zgłoszona do reklamacji z powodu pęknięcia spodu tworzywa PC w okolicy kółka. Reklamacja nie została uznana, gdyż stwierdzono , że wina leży po stronie użytkownika walizki - nie na skutek wady produktu a jego użytkowania. Pęknięcie powstało jednak w momencie przemieszczania się po lotnisku, gdzie walizka nie była narażona na mocniejsze uderzenie ani nie była tez zbyt przeciążona ponieważ dopuszczalna waga walizki była określona na 22 kg i tyle walizka ważyła. Walizka była użytkowana po raz pierwszy więc uznałam takie pęknięcie za wadę materiału lub wykonania walizki, tym bardziej, że pęknięcie nastąpiło podczas przemieszczania się po lotniku tuż przed lotem. Dział obsługi reklamacji Ochnik uznał , że uszkodzenie powstało wskutek nacisku lub uderzenia o twardą nawierzchnię, jednak jak duże musiałoby być uderzenie aby walizka pękła? Walizka tego typu wykonana z ponoć najwytrzymalszego tworzywa PC powinna wytrzymać przeciętny nacisk podczas transportu oraz uderzenie typu postawienie na ziemi np. przy wyładowaniu z taksówki, nie mówiąc już o transporcie lotniczym.... Nie zauważyłam aby walizka była gdzieś uderzona podczas mojego użytkowania. Czy wyładowanie jej z taksówki mogło uszkodzić najwytrzymalszy (wg producenta walizki Ochnik) materiał jakim jest Poliwęglan? Dodam, że mogłabym zgłosić reklamację na lotnisku jeśli uszkodzenie powstałoby po transporcie lotniczym, gdzie walizki są narażone na uderzenia ale walizka pękła jeszcze przed lotem i była użyta po raz pierwszy! Załączam odpowiedź działu reklamacji Ochnik oraz zdjęcia uszkodzenia walizki.