- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja
PGE (Polska Grupa Energetyczna S.A.)
Energia, gaz, woda
Szanowni Państwo, jako prosument posiadający instalację fotowoltaiczną oraz bezinwazyjne urządzenie do dokonywania pomiarów w zakresie produkcji/poboru energii proszę o umożliwienie bieżącego śledzenie ww. danych poprzez odblokowanie portu optycznego licznika dwukierunkowego zainstalowanego w moim Punkcie Poboru Energii. Z poważaniem, (czytaj więcej)
Witam, jestem właścicielką mikro instalacji na Podlasiu pod Białymstokiem. Została zamontowana na moim domu w roku 2021, a od 2022 oficjalnie działa. Instalacja ma moc 10 kW, więc jest dość duża. Została zamontowana z myślą utrzymaniu min. temperatury w zimę +5*C i dostarczaniu energii elektrycznej. Niestety energia z instalacji jest odbierana w minimalnym stopniu: kiedy nasłonecznienie jest największe wyświetla się co chwila ERROR, co oznacza, że praktycznie większość energii nie jest odbierana. Pisałam już do Państwa w tej sprawie (e-mail z dnia 19 lipca 2023). Zastało przez Państwa wysłane zapytanie do (pismo PRK.732.131.2023). PGE odpowiedziała (pismo z dnia 8 sierpnia 2023 kod paskowy PGE244213438KW_23) wypisując androny o błędzie licznika, który mogę sobie sprawdzić jak będę chciała. Nie znam się ma elektryce, instalacjach, napięciach i natężeniach i u umowie z PGE nie ma mowy, że powinna się znać. Jest za to mowa (paragraf 1 pkt 1. ust. a), że zobowiązują się do odbiory wyprodukowanej przeze mnie energii. Firma która zamontowała instalacje umyła ręce, mówiąc, że to nie ich sprawa. PGE w ogóle ma klientów w 4 literach (do okienka w Białymstoku, gdybym chciała stać, to muszę czekać ok 20 godz.). Z roku na rok produkcja energii (mam aplikacje o nazwie Solarman) jest coraz mniejsza a faktury za prąd, który wciska mi PGE coraz większe (ostatnie półrocze to ok. 2300, a muszę dodać, że jesteśmy tu z mężem w wakacje i na święta). Bardzo Państwa proszę o pomoc, bo za chwilę nie będę w tanie płacić tych faktur, a PGE ciągle grozi mi, że wyłączy w ogóle energię. To absurd mam własną , z której nie mogę korzystać bo sieć jest niewydolna i musze kupować ich energie za grube tysiące i jeszcze opłacać tą niewydolna sieć! Z góry dziękuję i pozdrawiam, [dane usunięte przez moderatora](czytaj więcej)
PGE na koncie wpłat nie wykazuje wpłat za kilka prognoz ( łączna wartość 479,47 pln); księguje moje wpłaty z dokumentami nieistniejącymi na moim koncie klienta ( faktura 75) - której nie ma w obiegu księgowym i nigdy nie został mi przekazana. PGE nie wyjaśniło tematu w ustawowym terminie, od 03/01/2024 usiłuję wyjaśnić temat, tymczasem PGE tylko rejestruje kolejne reklamacje - nie udzielając odpowiedzi na pierwotną ( z dn. 03/01/2024) - nr 11713/2024 (czytaj więcej)
Płace regularnie rachunki za energię elektryczną, bez opóźnień - firma nalicza mi karne odsetki do rachunków. Zgłaszałem sprawę mailowo w dniu 7.09.2023, otrzymałem informacje w dniu 6.10.2023 iż zgłoszenie zostało zarejestrowane i do dziś dnia nikt się do mnie nie zgłosił, nie mam żadnej korespondencji na mailu w tej sprawie. Przychodzą kolejne rachunki z odsetkami do zapłaty. Oczekuje pisemnego wyjaśnienia sprawy plus anulowania karnych odsetek które zostały naliczone bezprawnie. Dziękuje (czytaj więcej)
Dzień dobry, Jestem prosumentem i chciałbym mieć możliwość kontroli tego ile prądu zużywam, ile oddaję do sieci i jak wygląda bilans. Mam narzędzie, które pozwala bezinwazyjnie czytać dane licznika przez port optyczny i kontrolować to co dzieje się z moim prądem, jednak mój licznik (oraz większość liczników w Polsce) ma zablokowany wspomniany port optyczny. To powoduje, że nie mogę w świadomy i prosty sposób korzystać z prądu w domu oraz kontrolować rozliczeń jakie otrzymuję z PGE. Jestem przekonany, że każdy powinien mieć dostęp do swoich danych i porty optyczne w licznikach energii powinny być odblokowane, jak ma to miejsce w przypadku domów bez instalacji PV. Takiego problemu nie ma w większości krajów UE - np. Niemcy, Czechy. Jestem przekonany, że ograniczanie dostępu do tych informacji narusza moje prawa jako klienta PGE oraz konsumenta. Bardzo proszę o odblokowanie mojego licznika oraz liczników osób, które wskażę (rodzina), a które również mają instalację PV. Dziękuję. Z poważaniem, (czytaj więcej)