Spotkał nas problem z zakupem i chcieliśmy skontaktować się ze sprzedawcą. Wysłaliśmy do niego wiadomość e-mail, jednak od 14 dni mimo naszych upomnień firma nie odpowiada. Co możemy zrobić w takiej sytuacji?
Jakie kroki podjąć w przypadku braku kontaktu z firmą?
Jako konsumenci, czyli osoby fizyczne, które kupują coś od firmy na własne potrzeby, mamy pewne prawa, gdy coś idzie nie tak z naszymi zakupami. Pamiętajmy o tym i nie bójmy się reagować.
Jeśli próbowaliśmy się skontaktować z firmą, w której zrobiliśmy problematyczny zakup, a firma nie odpowiada, warto zamieścić swoją sprawę w serwisie Konsumersi.pl. Umożliwia on bezpłatne i szybkie zgłoszenie do firmy problemu konsumenckiego, a także upublicznienie go, co wzmacnia pozycję konsumenta i pomaga w osiągnięciu porozumienia. Być może w ten sposób zmobilizujemy sprzedawcę do przesłania odpowiedzi za pośrednictwem serwisu. Skorzystanie z Konsumersi.pl jest proste, nie wymaga wiedzy prawnej, a wypełnienie przygotowanego formularza zajmuje tylko kilka minut. Wystarczy kliknąć w przycisk poniżej:
Jeśli po zgłoszeniu sprawy na stronie Konsumersi.pl firma nadal milczy możemy dodać kolejną wiadomość do naszej sprawy. Jeśli znowu nie będzie odpowiedzi lub nie udało się dostarczyć do firmy wiadomości z przyczyn technicznych, warto zwrócić się do rzecznika konsumentów odpowiedniego dla naszego miejsca zamieszkania. Poprośmy go o interwencję, która może zmusić sprzedawcę do odpowiedzi na nasze zapytania.
Jeżeli te działania zawiodą, możemy skonsultować sprawę z radcą prawnym lub adwokatem. Jednak to rozwiązanie może być kosztowne, więc trzeba się poważnie zastanowić, zanim podejmiemy taką decyzję.

