Nieuczciwa praktykaODWOŁANIE OD DECYZJI REKLAMACYJNEJ
Stanowczo nie zgadzam się z Państwa stanowiskiem dotyczącym rozpatrzenia mojego zgłoszenia reklamacyjnego dotyczącego otrzymania uszkodzonego produktu: korpus + silnik + cyklon gold. W dniu 6.11.2024r. otrzymałam od Państwa przelew w kwocie 377,3zł jako rozpatrzenie i jednoczesne zakończenie zgłoszenia reklamacyjnego przesłanego przeze mnie w dn. 10.10.2024r. do Państwa drogą e-mail. Z uwagi na to, że Państwa decyzja początkowa (na co posiadam dowód w postaci korespondencji drogą e-mail) wskazuje, że uszkodzony produkt, który od Państwa otrzymałam mam odesłać na swój koszt, następnie zamówić nowy okazała się niemożliwa, z uwagi na to, że przelew, zwrotny, który od Państwa otrzymałam wynosił 377,3zł. Koszt zamówienia, łącznie z poniesionymi przeze mnie kosztami kurierskimi wynosił 794,00zł. W związku z tym, że problem z otrzymanym uszkodzonym produktem został zgłoszony natychmiast Państwu – firmie Ekspert Serwis Niewiadomski jak również firmie kurierskiej, z którą spisałam stosowny protokół szkody, o który Państwo prosili domagam się wymiany produktu na nowy wolny od wad lub natychmiastowego zwrotu kwoty w wysokości 794,00zł.
Na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 27) odstępuję od umowy zawartej w dniu 10.10.2014r. na odległość z uwagi na otrzymanie wadliwego produktu – uszkodzenie, wgniecenie. Towar zwróciłam w terminie wskazanym przez firmę stosownie do postanowień umowy.
Z uwagi na polubowne rozwiązanie z Państwem sporu składam pisemne odwołanie od Państwa decyzji reklamacyjnej w zakresie uszkodzonego towaru jako reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową.
Jednocześnie informuję Państwa, że jako konsument - czyli zgodnie z art. 22 (1) kodeksu cywilnego mam prawo do złożenia reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową. Nie ma tu znaczenia, czy zakupu dokonałam stacjonarnie, czy przez Internet jak w tej sytuacji. Państwo jako przedsiębiorca mają obowiązek przyjąć ode mnie takie zgłoszenie reklamacyjne i odpowiedzieć na nie w terminie do 14 dni. Nie udzielenie odpowiedzi na reklamację co do zasady powoduje uznanie jej za zasadną.
Informuję również, że mam prawo w sytuacji wystąpienia braku zgodności towaru z umową tj.: wad czy usterek - złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową (którą przedsiębiorca obowiązany jest rozpoznać w terminie 14 dni) i zażądać w pierwszej kolejności:
• naprawy towaru lub/albo:
• wymiany towaru na towar nowy wolny od wad.
Na złożenie takiej reklamacji jako konsument mam 2 lata (okres ochrony z tytułu niezgodności towaru z umową), lecz jak najszybsze złożenie reklamacji będzie działało na korzyść konsumenta i tak też czynię.
Proszę o potwierdzenie otrzymania ode mnie złożenia reklamacji z Państwa strony, abym mogła było udokumentować fakt oraz datę jej złożenia i liczyć od tej daty termin 14 dni na odpowiedź na reklamację.
Państwo jako przedsiębiorca powinni dokonać naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której zostali Państwo przeze mnie poinformowani o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla mnie jako konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim go nabyłam. Za rozsądny czas uznaje się okres do 14 dni. Odpowiedź od Państwa proszę o przesłanie na trwałym nośniku, a więc na karcie papieru, jako dokumentu lub e-mail.
Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponoszą Państwo jako przedsiębiorca.
Udostępniłam Państwu jako przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt, w tym przypadku ja poniosłam koszty wysyłki do Państwa towaru uszkodzonego.
Dodatkowo dodam, że przez okres dwóch (2) lat domniemywa się, że wada produktu tkwiła w nim i obciąża przedsiębiorcę, a nie konsumenta - jest to dodatkowe domniemanie prawne, chroniące mnie jako konsumenta.
Działając zgodnie z literą prawa od negatywnej decyzji reklamacyjnej wydajnej przez Państwa mam jako konsument okres 2 lat o odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową.
Poniżej dokładny opis procesu reklamacyjnego, który z Państwem podjęłam:
W dniu 10.10.2024r. o godzinie 21:20 odebrałam od firmy Ekspert Serwis Niewiadomski sp.j. AUTORYZOWANY SERWIS dyson przesyłkę tj. Korpus + silnik + cyklon gold o wartości wraz z przesyłką 749,00zł plus przesyłka 20,00zł nadaną do mnie za pośrednictwem firmy kurierskiej. Kurier w dniu dostarczenia przesyłki tj. 10.11.2024r. nie kontaktował się ze mną telefonicznie i nie informował, że pozostawił dla mnie przesyłkę w lobby bloku. Po powrocie z pracy zauważyłam, że przesyłka jest pozostawiona pod skrzynkami na listy. Po otwarciu przesyłki zorientowałam się, że przesyłka jest uszkodzona – towar w środku jest mocno wgnieciony, karton nosił nieznaczne ślady uszkodzenia, był przerwany. Warto zaznaczyć, że przesyłka była zapakowana w bardzo lichy karton w związku z tym rzucenie takiej przesyłki przez kuriera lub przygniecenie jej przez inną przesyłkę w bardzo łatwy sposób mogło spowodować jej uszkodzenie. Niezwłocznie w tym samym dniu tj. 10.11.2024r. drogą e-mail poinformowałam sprzedającego firmę Ekspert Serwis Niewiadomski sp.j. AUTORYZOWANY SERWIS dyson o tym w jakim stanie otrzymałam przesyłkę. W dniu 11.102024r. zgodnie z informacją jaką zawiera e-mail od sklepu Ekspert Serwis Niewiadomski skontaktowałam się z kurierem, który poinformował mnie, że nie ma obowiązku spisywania protokołu w jego obecności i jeżeli doszło do doręczenia przesyłki uszkodzonej spisać protokół należy bezpośrednio przez stronę internetową firmy kurierskiej – tak też uczyniłam na co posiadam stosowne potwierdzenie. Fizycznie nie miałam możliwości spisania protokołu w obecności o czym opisuje j/w. Firma Ekperts Serwis Niewiadomski sp.j. AUTORYZOWANY SERWIS dyson poinformował mnie, że takie spisanie protokołu należy wykonać w obecności kuriera firmy doręczającej przesyłkę. Jak widać stanowisko tych dwóch współpracujących ze sobą firm są odmienne.
Kilkukrotnie kontaktowałam się zarówno drogą telefoniczną jak również e-mail z firmą Ekspert Serwis Niewiadomski (na co posiadam stosowne dowody w postaci korespondencji drogą e-mail) informując dokładnie o podejmowanych krokach. Firma otrzymała ode mnie przed odesłaniem do nich towaru dokładne zdjęcia obrazujące stopień uszkodzenia produktu jak również opakowania. W informacji końcowej firma przekazała informację, że wypełnić mam formularz zwrotu, a towar mam do nich odesłać na swój koszt i zamówić nowy.
Składałam formalnie przez stronę internetową sklepu w dn. 11.10.2024r. zgłoszenie reklamacyjne. Natomiast w dn. 12.10.2024r. wypełniłam formularz zwrotu zgodnie z instrukcją przekazaną mi przez pracownika firmy. Od momentu zgłoszenia zwrotu miałam czas 14 dni na odesłanie towaru, jednak pierwszy raz spotykam się z tym, że to ja jako kupujący mam odsyłać wadliwy towar. Produkt odesłałam w dn. 24.10.2024r. za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL.
Po otrzymaniu przesyłki ode mnie firma Ekspert Serwis Niewiadomski zmienia swoje stanowisko twierdząc, że będzie czekać na decyzje firmy kurierskiej dotyczącej zwrotu środków.
kurtka niezgodna z opisemzamawiałem kurtkę xl przyszła l
Rezygnacja z zamówienia Jako że na maile nikt nie odpisuje, pisze tutaj jeszcze raz, CHCE ZREZYGNOWAĆ Z ZAKUPU, PROSZĘ ODESŁAĆ MI PIENIĄDZE A PACZKI NIE WYSYŁAĆ, bo i tak nie odbiorę! Numer konta i kwota jest podana w mailu do Was! Tak samo pismo w temacie odstąpienia od umowy. Ukryte koszty cła decydują że czuje się [UWAGA! Słowo usunięte przez moderatora]i płacić tego nie będę szczególnie że w regulaminie jest zapis, uwaga cytuje: Ceny produktów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za produkt.
Brak towaru11 listopada zamówiłam zabawki za kwotę529,96
TR-32VP-EG72CSXProszę o zwrot pieniędzy na kwotę 314.97
nr. konta. 38249010440000420200035656
nie mam tyle czasu by czekać potrzebuje odzyskać natychmiast swoje pieniądze
Zakupy do mnie nie dotarły - [UWAGA! Słowo usunięte przez moderatora]W dniu 26.09.2024r. dokonałam zakupu produktów, które w dalszym ciągu do mnie nie dotarły. Nie mogę skontaktować się z firmą Stone Skirt zarówno poprzez e-mail, jak i telefonicznie. To jawne [UWAGA! Słowo usunięte przez moderatora]. Ta firma ciągle reklamuje swoje produkty na fb ! W załączniku przesyłam e-mail otrzymany zaraz po dokonaniu zakupu.
Oczekuję zwrotu środków na konto.
Przesyłka nie dotarła Minolta czas na dostawę nie mam ani paczki ani pieniędzy. Od 30 października czekam i nic za przesyłkę zapłaciłem przelewem i nie dotarla
Zamówienie dyson w ErliZamówiłem produkt na urodziny. Kiedy paczka dotarła, nie otworzyłem jej, ponieważ suszarka była prezentem. 1 listopada dałem ją jako prezent, a po otwarciu paczki stwierdziłem, że pudełko z suszarką było wcześniej otwarte, wewnętrzne aksamitne opakowanie ma zadrapania i brakuje dwóch elementów (jednej końcówki i szczotki do czyszczenia filtra). Natychmiast napisałem do sprzedawcy o znalezionych wadach. Sprzedawca nie odpowiedział, napisałem do niego na prywatną pocztę. nie było rozwiązania, a po wielu listach sprzedawca zgodził się na zwrot pieniędzy ostatniego dnia (14 dnia z możliwych). Dokonałem zwrotu do Erli. sprzedawca, po otrzymaniu towaru, odmawia zwrotu i nie uznaje reklamacji za uzasadnioną. sprzedawca twierdzi, że wszystko jest w porządku z towarem (nie jest. problemy z towarem zostały opisane powyżej). chcę skorzystać z mojego prawa jako kupującego i odmówić przyjęcia towaru, złożyłem rezygnację w ciągu 14 dni, zgodnie z wymogami prawa. Sprzedawca odmawia mi zwrotu pieniędz
Brak zwrotu pieniedzyZamowilam sukienke 11 wrzesnia 2024r, sukienke odesłałam 13 września prawie po miesiacu 10 października dostalam informacje o nr zwrotu R/Mod/1024/09/17/44740 i że pieniadzw wpłynął w ciągu 14 dni i tak do tej pory cisza...pisze i dostaje caly czas onformacje ze weryfikacja a potem zwrot pieniedzy w ciagu 2 dni...a tych pieniedzy do ywj pory nie otrzymałam
Zamówienie 18.10 .24 otrzymałam potwierdzenie zamówienia z firmy stone skirts
Komplet dresowy Lisa Kakao × 1 za 259 zł . Kilkakrotnie pytałam o zamówienie ale nie uzyskałam żadnych konkretnych informacji , jedynie przeciąganie w czasie - otrzymasz za 2 tyg , odpowiemy w ciągu 4 dni itd
Mija miesiąc a ja nie otrzymałam ani kompletu ani informacji czy on w ogóle do mnie kiedykolwiek dotrze .
Oczekuję nadal na mój komplet ale jeśli w ciągu 4 dni nie otrzymam zamówienia i informacji że to nastąpi proszę o zwrot pieniędzy