Oszustwo Sklep reklamuje się sprzedażą misiów terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami. Zamówiłam u nich misia dla dziecka. Okazuje się że oni towar zamawiają w Chinach, podając jedynie Chińczykom adres dostawy klienta. Misiek prosto z Chin sprzedawany jako terapeutyczny okazuje się pluszakiem prosto z temu bez żadnych atestów czy jest to bezpieczne dla dziecka. Jedynie cena zabawki jest zawyżona 4krotnie. Klient dostaje przesyłkę z Chin bez żadnego paragonu ani faktury. Skontaktowałam się ze sklepem mailowo w celu odesłania zabawki. Czekam na ich odpowiedź. Uważam że ich nieuczciwa praktyka żeruje na dzieciach niepełnosprawnych co jest dla mnie szczególnie obrzydliwe i szczególnie w sezonie przedświątecznym myślę że należy powstrzymać ich nieuczciwe praktyki.
Oczekuję od firmy możliwości zwrotu towaru-zwrotu kosztów oraz transparentności komunikacji dla klienta że są pośrednikiem i misie nie są terapeutyczne bo żaden terapeuta tego nie widział, tylko jest to wyrób z chińskiej fabryki.
Na potwierdzenie moich słów w załączniku zdjęcia metki otrzymanego towaru oraz śledzenie dostawy.
Brak zwrotu środków nr zwrotu: R/Mod/2025/09/30/57Firma Catalina nie zwróciła mi środków na konto za zwrócony towar. nr zwrotu: R/Mod/2025/09/30/57393. Pisałam wielokrotnie w tej sprawie maile natomiast firma cały czas odpisuje na zasadzie ze zwrócą środki za kilka dni i tak już ponad miesiac czasu nic się nie dzieje. Zwróciłam się z pomocą do rzecznika praw konsumenta, prawnika oraz kolejno planuje zgłosić sprawe do inspekcji handlowej bo patrząc na fora internetowe widzę ze nie jestem jedyna pokrzywdzona.
RTV EURO AGD - odmowa wymiany sprzętuW dniu 14.11 około godziny 21:00 odebrałem zamówiony przez internet (przez konto klienta sklepu RTV EURO AGD) komputer. Okazało się, że nie działa, w ogóle się nie uruchamia. Sklep był czynny do 22:00, więc wróciłem ze sprzętem następnego dnia po otwarciu o 10:00, aby dokonać jego wymiany. Okazało się, że to niemożliwe, zaś opis na wszystkich stoiskach, że "możesz zrealizować zwrot lub wymianę w ciągu 14 dni / lub 30 dni, jeśli masz konto klienta" (zdjęcie w załączeniu) nie dotyczy sytuacji, kiedy opakowanie zostało już otwarte. Przyjęto sprzęt do naprawy, wydano zgłoszenie reklamacyjne (wbrew opisowi przez nikogo nie podpisane, ode mnie też nie oczekiwano żadnego pokwitowania) i powiedziano, że odezwą się za 3 tygodnie, aby ewentualnie zwrócić ten sam komputer po naprawie.
Zamówiłem komputer skuszony reklamą, ponieważ mój poprzedni zepsuł się po 15 latach. W efekcie nie mam ani komputera, ani pieniędzy, a i tak muszę od kupić kolejny nowy, bo nie mogę działać bez komputera przez 3 tygodnie. Po 3 tygodniach zapewne dostanę ten sam, który od początku się psuł. Czy naprawdę w RTV EURO AGD rękojmia przestaje działać od momentu otwarcia opakowania?
Brak realizacji zamówieniaZamowienie złożone dnia 17.10.2025 na produkt: Auto R/C Lamborgini Sian FKP 37 Rastar 1:14 Czerwone na pilota (12798) EAN 5905214978716 na kwote 136zł.
Dostawa do paczkomatu, darmowa. Produkt nigdy nie został wyslany. Po kontakcie mailowym oraz wysłaniu pisemnej rezygnacji z zamówienia, pieniadze nie zostaly zwrocone oraz kontakt ze sklepem się urwał
Towar kupiony nie dostarczonyDzień dobry,
w dniu 2025-10-28 złożyłem zamówienie w sklepie online: elektrostrefa.com na Bieżnia elektryczna Urbogym V520 o wartości 649,00zł. Następnie opłaciłem zamówienie przez firmę: Autopay S.A. w imieniu Anna Kowalczuk ElektroStrefa o numerze płatności: 182251028.
Na drugi dzień próbowałem skontaktować się ze sprzedawcą w celu anulowania zamówienia, lecz telefonu nikt nie odbierał. Próbowałem kontaktu przez media społecznościowej: facebook.com, lecz również bez odzewu. Złożyłem poprzez dostępny w regulaminie sklepu formularz o odstąpieniu od kupna towaru, ale żadnej odpowiedzi też nie dostałem. Na stronie tej firmy znalazłem post, który sprawił, że pojawiły się kolejne przesłanki by stwierdzić, że to oszuści. Utworzona została również grupa na FB, gdzie zebrało się parę osób, którzy też zostali oszukani. Tego też dnia udałem się na policję w celu złożenia zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa.
W dniu 4.11.2025 dostałem od prokuratury postanowienie o odmowie wszczęcia dochodzenia ze względu na znikomą szkodliwość społeczną.
Może Państwo pomogą nam odzyskać pieniądze lub zakupiony towar od tej firmy.
W razie potrzeby mogę dosłać niezbędne skany dokumentów.
Brak paczki i brak kontaktu ze sklepem3Witam zamówiłem paczke...dostałem email ze paczka wysłana itp podali nr przesylki teraz nigdzie nie mogę namierzyć paczki...brak kontaktu ze sklepem ..nie odpisuje na email ...chcę zwrotu pieniędzy niechce tej paczki ...
Pilkomania zamówienie nr 24524Ze klepu Pilkomania otrzymałam inny przedmiot niż złożone zamówienie.
Przedmiot na stronie:
https://pilkomania.pl/pl/p/Minecraft-Duzy-Zestaw-Klocki-Magnetyczne-300szt-Kolekcjonerskie/3334
To, co otrzymałam na zdjęciu.
Sklep kieruje mnie na inny adres mailowy. Załączam rozmowę. Reklamacja została złożona na jeden i drugi mail ale obawiam się jej wyniku. Oczekuję obniżenia wpłaconej kwoty o połowę
Proszę o wsparcie
Oszustwo Zgłaszając sprzedającemu iż szafa się rozchodzi sprzedający najpierw stwierdził że źle została zamontowana szafa później że źle stoi . Każe mi zdemontować szafę samodzielne a w świetle prawa należy to do jego obowiązków . Nie zdemontuje ani nie pokryje kosztów demontażu a ja nie jestem osobą odpowiedzialna za jej demontaż . Probuje pod każdym względem wmówić mi że to moja wina że szafa źle złożona czy źle postawiona i unika zwrotów środków . Oczekuje aby zabrali szafę zdemontowali zabrali I oddali pieniądze . Bo pisząc że oni domyślają się i wiedzą że źle została zamontowana to nie mam pewność że przy reklamacji nie będzie pani pisał że została źle demontowana
Niezgodność towaru z umowąW dniu 29.08 zgłosiłem reklamację do producenta, który odpowiedział tego samego dnia.
"Chciałbym zgłosić reklamację na pokrowiec z zestawu. Pokrowiec na grill wykazuje poważne wady materiałowe - tkanina jest wyjątkowo krucha, pęka i rozrywa się przy minimalnym dotyku. Wada stwierdzona jak data zdjęć - 31.05.2025. Oczekuję wymiany na nowy pokrowiec(...)"
W odpowiedzi:
"Pokrowiec dodawany jest do zestawu z grillem w formie gratisu. Jest to element, który z racji na swoją funkcję ma prawo się zużyć i wpływ na to mają warunki atmosferyczne. Pokrowiec jest elementem, który nie podlega wymianie. Z racji na to, że jest Pan naszym klientem, możemy zaproponować zakup pokrowca w mocno obniżonej cenie: 99zł wraz z wysyłką (regularna cena 179zł).(...)
Pozdrawiam,
[usunięte przez moderatora]
Specjalista ds. Obsługi Klienta"
Nie jest to dla mnie satysfakcjonujące rozwiązanie ponieważ producent wskazał nieprawidłowość w ofercie RTV euro AGD.
Pierwsze zgłoszenie do sprzedawcy w dniu 29.08.2025, numer ***032.
Kurier zamawiany kilkukrotnie, finalnie nie przyjechał po produkt. Sprzedawca zamknął zgłoszenie o czym mnie tylko poinformował. Po moich interwencjach utworzono kolejne zgłoszenie w dniu 12.09.2025 nadając mu nowy numer ***245. W mojej ocenie to zachowanie jest niezgodne z ustawą, ja dopełniłem wszystkich swoich obowiązków jako konsument a sprzedawca ewidentnie nie miał na celu zrealizować skutecznie tej reklamacji.
Nowy numer reklamacji nadany w dniu 12.09 - ***245
"Opis wady:
Pokrowiec na grill, który jest elementem zestawu i co za tym idzie jest elementem umowy sprzedaży, wykazuje poważne wady materiałowe - tkanina jest wyjątkowo krucha, pęka i rozrywa się przy minimalnym dotyku przez co straciła swoje właściwości i funkcję
przeznaczenia. Wada stwierdzona jak data zdjęć - 31.05.2025.
Zgłaszam jako:
Konsument
Podstawa prawna:
Towar niezgodny z umową
Temat zgłoszenia:
Towar posiada wadę
funkcjonalną (źle działa lub nie
działa)
Preferowana forma rozliczenia:
Wymiana Towaru
Zgadzasz się na naprawę w razie
braku możliwości wymiany?
TAK"
Odpowiedź z euro 19.09
"Dotyczy sprawy: ***245
W odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne uprzejmie informujemy, że nie możemy przychylić się do zakończenia reklamacji w oczekiwany sposób.
Weryfikacja reklamowanego towaru wykazała, że zgłoszona wada nie wynika z niezgodności towaru z umową i nie istniała w chwili jego wydania. Uszkodzenie ma charakter zewnętrzny i spowodowane jest niewłaściwym użytkowaniem, za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. W takiej sytuacji odpowiedzialność sprzedawcy jest wyłączona. (...)
Z poważaniem,
[usunięte przez moderatora]
Specjalista ds. Obsługi klienta"
Skierowałem do sprzedawcy wiadomość jako odwołanie od tej decyzji:
"W jaki sposób zweryfikowali Państwo "Uszkodzenie ma charakter zewnętrzny i spowodowane jest niewłaściwym użytkowaniem" jeżeli ten produkt jest cały czas u mnie. Dodatkowo proszę wskazać jaki jest prawidłowy sposób użytkowania pokrowca chroniącego od warunków atmosferycznych."
Niestety bez odpowiedzi.
24.09.2025 postanowiłem poznać opinię producenta na temat postępowania swojego partnera handlowego poprzez wiadomość:
"Szanowni Państwo,
Nie zgodzę się z Państwa opinią, ponieważ sprzedawca widniejący na paragonie nigdzie w opisie Państwa produktu nie oznacza pokrowca jako gratis. Wręcz przeciwnie - pokrowiec jest jednoznacznie wskazywany jako element zestawu z grillem. Dotychczasowy sposób potraktowania sprawy budzi moje poważne zastrzeżenia. Otrzymałem identyczne odpowiedzi od sprzedawcy i producenta, co może wskazywać na brak indywidualnego podejścia do mojego zgłoszenia i na działanie w porozumieniu, które skutkuje ograniczeniem moich ustawowych praw. Taka praktyka może być postrzegana jako działanie na niekorzyść konsumenta i naruszenie art. 24 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, zakazującego praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
Podkreślam, że nie chodzi wyłącznie o sam pokrowiec, ale o transparentność i rzetelność procesu reklamacyjnego. Konsument ma prawo oczekiwać, że jego reklamacja zostanie rozpatrzona w sposób indywidualny, zgodnie z obowiązującymi przepisami (Kodeks cywilny, art. 556 i nast.). Próba zakwalifikowania elementu zestawu jako „gratisu” wbrew informacjom zawartym w opisach produktu stanowi próbę ograniczenia moich praw.
Ze względu na utratę zaufania oraz rażące działanie na moją niekorzyść wnoszę o pilne i pozytywne rozpatrzenie reklamacji. W przeciwnym razie będę zmuszony zwrócić się o wsparcie do instytucji chroniących prawa konsumenta, w tym do UOKiK i Rzecznika Praw Konsumentów.
Zgodnie z art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego rękojmia obejmuje wszystkie rzeczy sprzedane w ramach umowy, także te dodane jako element zestawu. W tej sytuacji nie można uznać pokrowca za „gratis”, a tym samym wyłączyć go z odpowiedzialności za wady. Powinno się tutaj również pojawić nadzwyczajne działanie producenta/gwaranta, którego produkty mają mylne i wprowadzające w błąd opisy co może skutkować powyższymi roszczeniami w Państwa kierunku.
Wnoszę o uznanie reklamacji - czy to bezpośrednio przez Państwa poprzez oświadczenia o możliwości rozliczenia ze sprzedawcą, czy też za pośrednictwem sprzedawcy jako odpowiedź na moje roszczenie odstąpienia od umowy.
Proszę o informację, w jaki sposób zamierzają Państwo rozwiązać tę sprawę, aby przywrócić zaufanie do produktu i marki."
Na co otrzymałem odpowiedź tego samego dnia:
"Dzień dobry. Na stronie naszego partnera Euro-net, u którego zostało zakupione przez Pana urządzenie znajduje się błędna informacja. Nasza oficjalna strona wskazuje jasno, że pokrowiec jest dodawany gratis do zestawu z grillem, jak również reduktor+wąż oraz płyta żeliwna.(...)"
Dlatego też w dniu 24.09 zdecydowałem się ponownie zgłosić sprawę do sprzedawcy - ***066.
Tutaj już sprawa była na tyle rozbudowana że jako opis dodałem załącznik.
"Szanowni Państwo,
Na podstawie art. 43c i nast. ustawy o prawach konsumenta oraz art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego wnoszę reklamację dotyczącą zakupionego u Państwa grilla.
W opisie produktu na stronie sprzedażowej pokrowiec był jednoznacznie wskazany jako
element zestawu. Tymczasem okazał się on wadliwy (rozpada się w rękach), a producent w oficjalnej korespondencji potwierdził, że „na stronie naszego partnera Euro-net, u którego
zostało zakupione przez Pana urządzenie, znajduje się błędna informacja” dotycząca
pokrowca. Dla mnie grill jest nierozłączny z pokrowcem, ze względu na przeznaczenie tego urządzenia do użytkowania na zewnątrz. Grill bez pokrowca jest w praktyce nieprzydatny i właśnie kompletność zestawu, obejmująca również pokrowiec, była decydująca przy mojej decyzji zakupowej. Opis oferty stanowi część umowy sprzedaży. Wprowadzenie mnie w błąd co do elementów zestawu oznacza, że towar nie jest zgodny z umową (art. 43b ust. 1 pkt 2 ustawy o prawach konsumenta). Dodatkowo dotychczasowy sposób rozpatrywania mojej reklamacji budzi zastrzeżenia. Zarówno odpowiedź sprzedawcy, jak i producenta była niemal identyczna, co wskazuje na brak indywidualnego podejścia i może świadczyć o działaniu w porozumieniu, którego skutkiem jest próba uzyskania niekorzystnego dla mnie rozwiązania sprawy. Ze względu na całą sytuację i okoliczności utraciłem zaufanie zarówno do sprzedawcy, jak i do producenta. Wnoszę reklamację i żądam odstąpienia od umowy sprzedaży oraz rozliczenia całości zakupu poprzez zwrot pełnej ceny.
W przypadku odmowy uznania reklamacji skieruję sprawę do Rzecznika Praw Konsumentów oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Proszę o pisemne potwierdzenie przyjęcia niniejszej reklamacji i udzielenie odpowiedzi w ustawowym terminie 14 dni."
Z euro 30.09.2025 sms:
"Reklamacja nr ***066. Uprzejmie informujemy, że reklamacja nie może być uwzględniona. Weryfikacja reklamowanego towaru wykazała (...)"
Odpowiedź identyczna do poprzednich i również z szablonu. Nikt ode mnie nie odebrał tego pokrowca aby go zweryfikować.
Błędny opis nadal widnieje na stronie sprzedawcy.
Brak pieniędzy za uznany zwrotNumer zwrotu:
R/Mod/2025/10/02/57505
Już od ponad miesiąca odwlekają zwrot pieniędzy za odesłane produkty. Mam całą konwersacje mailową gdzie zapewniają, że pieniądze już są wysłane, oczywiście nic takiego nie ma miejsca. Stosują różne wymówki np. bałagan w firmie, zła sytuacja finansowa firmy, brak osoby która robi przelewy, proponują kartę podarunkową zamiast pieniędzy. Chodzi o zwrot na około 650 zł.