Masz spór z firmą?Skorzystaj z szybkiego, bezpłatnego narzędzia.

1Załatw sprawę z firmą
Zarejestruj się, opisz swój problem i wyślij zgłoszenie do firmy
2Zwiększ moc swojej sprawy upubliczniając ją
Sprawa będzie wtedy widoczna dla innych w Internecie (opcjonalne)
3Otrzymuj powiadomienia
W serwisie będziesz mieć dostęp do swoich spraw i odpowiedzi firm

Najnowsze sprawy

2025-11-25 godz: 14:27
Od
avatar-urlP.K.
Publiczna
Otwarta

Zwrot pieniedzy

Firma Stone skóry nie zwróciła mi środków za zamówienie które zwróciłam im w terminie. Zwrot firmą dostała i odebrała 21.10.2025, do dzisiaj nie mam środki na koncie. Firma pisze maile w tym samym tonie, że przekazuje sprawę do działu księgowego, co dziennie mail o tej samej treści.Proszeo pomoc, ponieważ jest to ponad 500 zł, więc nie mało. Dziękuję Paulina Król (czytaj więcej)

2025-11-25 godz: 12:31
Od
avatar-urlA.W.
Publiczna
Otwarta

Brak odzewu w sprawie towaru zamowionego

Złożyłam zamowienie i zapłaciłam blikiem 205.60gr bar kontaktu ze sklepem(czytaj więcej)

2025-11-25 godz: 11:17
Od
avatar-urlA.G.
Publiczna
Otwarta

Brak zwrotu pieniędzy za zwrócony towar

22.09.2025r. dokonałam zakupu online w sklepie "Moda Catalina". Zamówienie nr. 218249. Były to dwie sukienki : Sukienka Liliana rozkloszowana falbanki bawełniana taśma koronkowa BOHO bordo - 89 zł oraz Sukienka PRECIOSA maxi ołówkowa cekinowa kopertowy dekolt fioletowa - 339 zł. Jedną, tą tańszą sukienkę sobie zostawiłam, druga niestety nie leżała dobrze i niezwłocznie ją zwróciłam przez inpost, na własny koszt. Numer zwrotu R/Mod/2025/09/23/57119. Dnia 26.09.2025 przesyła została doręczona do siedziby sklepu. Do dnia dzisiejszego nie zostały zwrócone mi pieniądze 339zł + odsetki, które mi się na dzień dzisiejszy należą. Napisałam już 2 maile z zapytaniem o mój zwrot. Odpisano mi, że status w najbliższych dniach zostanie zweryfikowany. Dalej czekam... (czytaj więcej)

Publiczna
Otwarta

Zwrot środków za źle wykonane prace dodatkowe

Jestem nabywcą lokalu mieszkalnego nr 35 w budynku 15D, os. Na Wzgórzach, Kraków. Z deweloperem zawarłem umowę deweloperską Rep. A nr 696/2022 (akt notarialny – dokładna data w akcie). W ramach tej inwestycji złożyłem także wniosek o zmiany lokatorskie dla ww. lokalu, obejmujący m.in.: zmiany w instalacji elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej, przeniesienia i dodanie gniazd RTV/Internet/prąd, przygotowanie instalacji klimatyzacji dla czterech jednostek (w tym z funkcją grzania, mocniejsze jednostki), przebicie instalacji do komórki lokatorskiej (pralnia/suszarnia). Zmiany te zostały zaakceptowane przez dewelopera, wycenione i ujęte w „Wycena zmian lokatorskich” na kwotę 36 056,20 zł brutto, co zostało podpisane przez przedstawiciela dewelopera w dniu 15.12.2022 r. Wcześniej opłaciłem także opłatę ryczałtową za możliwość wprowadzania zmian przed rozpoczęciem prac budowlanych (przelew z dnia 09.12.2022 r.). 3. Opis problemu – instalacja klimatyzacji, przeróbki elektryczne i wentylacja 3.1. Instalacja klimatyzacji Zmiany lokatorskie i instalację klimatyzacji wykonywał wskazany przez dewelopera podwykonawca. Zgodnie z korespondencją mailową kierowaną do dewelopera i działu zmian lokatorskich wskazywałem, że instalacja ma być przygotowana pod mocniejsze jednostki klimatyzacji, także do ogrzewania (multi-split, 4 jednostki: kuchnia/aneks, pokój, pokój nad drzwiami itd.). Aktualny stan instalacji jest – według mojej oceny oraz opinii niezależnych firm – wadliwy i niezgodny z umówionym celem: Przebieg instalacji w posadzce – odpływy i rewizje kondensatu prowadzone są po zewnętrznych ścianach pokoi mieszkalnych, korytarzy i kuchni, co utrudnia montaż drzwi oraz wykończenie mieszkania. Po wykonaniu nie zabezpieczono otworów/instalacji (brak korków, zaślepek, oklejenia), co naraziło instalację na uszkodzenia i zanieczyszczenia. W jednym miejscu znajduje się kilka rurek odpływu skroplin, a układ syfonów jest nieprawidłowy – syfony zostały zamontowane m.in. pod umywalką w łazience, jest ich zbyt dużo, a instalacja nie ma prawidłowego odprowadzenia skroplin dla jednostki zewnętrznej. Nie ma możliwości zwrotu skroplin z zewnatrz do wewnątrz a na tym mi zależało by nie zbierać skroplin do wiadra, nie mamy rur do których powinna być podłączona instalacja na etapie wykonania - brak zabepieczenie przez wykonawce. Instalacja uniemożliwiala montaż drzwi bez dodatkowego kucia – przebieg orurowania jest zaplanowany w sposób kolizyjny z zabudową. Instalacja była już raz poprawiana przez podwykonawcę, bez mojej zgody a mimo to nadal jest nieprawidłowa i – jak ustaliłem – uszkodzona (udokumentowane zdjęciami). Nie otrzymałem żadnej dokumentacji technicznej tej instalacji (schematów, protokołów prób szczelności, itp.). Dodatkowo, kolejna niezależna firma klimatyzacyjna, która miała potencjalnie montować jednostki, dokonała audytu i stwierdziła niesprawność oraz nieprawidłowość wykonanej instalacji, w związku z czym odmówiła montażu sprzętu na tej instalacji. W efekcie nie mogę zamontować urządzeń, korzystać z klimatyzacji ani w pełni użytkować lokalu. 3.2. Przeniesienie gniazdek RTV/Internet/prąd W ramach zmian lokatorskich zleciłem (i opłaciłem) m.in. przeniesienie oraz wykonanie dodatkowych kompletów gniazd RTV, Internet, prąd w całym mieszkaniu. Prace te, zgodnie z moją oceną i dotychczasową korespondencją, zostały wykonane: niezgodnie z ustaleniami i dokumentacją, w sposób nieprawidłowy technicznie, a deweloper dotychczas nie doprowadził instalacji do stanu zgodnego z projektem bez strat i dodatkowycy uszkodzeń mojego mienia. Domagam się zwrotu kosztów nieprawidłowo wykonanych przeniesień gniazdek zgodnie z moimi wcześniejszymi reklamacjami i wszelkich kosztów instalacji klimatayzacji, nadzoru, itp... 3.3. Wentylacja w mieszkaniu i komórkach lokatorskich Wentylacja mechaniczna w mieszkaniu, wykonana przez firmę Carline (narzuconą przez dewelopera – nie miałem możliwości wyboru innej firmy), również wykazuje wady. Zgłaszałem zastrzeżenia w protokole odbioru lokalu – do dziś deweloper nie usunął usterek wskazanych w protokole. Dodatkowo w budynku wykryto problem z wentylacją w komórkach lokatorskich, w związku z czym złożyłem osobną reklamację. 4. Dotychczasowa korespondencja i reakcja dewelopera Wielokrotnie składałem do dewelopera reklamacje i wezwania do usunięcia wad lub zwrotu kosztów, m.in.: pisma dotyczące wadliwej instalacji klimatyzacji i przeróbek elektrycznych, pisma dotyczące wad wentylacji w mieszkaniu i komórkach lokatorskich, wezwania z wyznaczonym terminem 7 dni na odpowiedź i usunięcie wad/zwrot kosztów oraz żądaniem wizji lokalnej z udziałem zarządu spółki. W jednym z ostatnich pism wskazałem, że jest to ostatnie polubowne wezwanie, a dalsze działania skieruję na drogę sądową, z udziałem moich pełnomocników. Deweloper nie rozpatruje skutecznie moich reklamacji – brak jest rzetelnej odpowiedzi i realnej propozycji usunięcia wad lub zwrotu poniesionych przeze mnie kosztów. 5. Skutki dla mnie jako konsumenta Przez opisane wady i zaniechania dewelopera: nie mogę mieszkać i normalnie użytkować lokalu (m.in. brak możliwości montażu drzwi, brak sprawnej instalacji klimatyzacji, problemy z wentylacją), ponoszę dodatkowe koszty (opłacone zmiany lokatorskie, opinie kolejnych firm, czas i koszty korespondencji), jestem narażony na dalsze szkody (np. zawilgocenia, konieczność ponownego kucia ścian/posadzek itp.). 6. Moje żądania Wnoszę o: Pomoc w polubownym, ale stanowczym dochodzeniu roszczeń wobec dewelopera, w szczególności: zwrot pełnych kosztów zmian lokatorskich dotyczących klimatyzacji, przeniesień gniazdek RTV/Internet/prąd oraz wadliwej wentylacji, zgodnie z kosztorysem zmian lokatorskich (36 056,20 zł brutto) oraz faktycznie poniesionymi kosztami dodatkowymi (audyt niezależnych firm instalacyjnych, itp.), Udzielenie mi pomocy prawnej przy przygotowaniu pozwu przeciwko deweloperowi, jeśli polubowne rozwiązanie okaże się niemożliwe. Pomoc w uzyskaniu danych polisy ubezpieczeniowej dewelopera (OC z 2023 r.), której deweloper mimo wezwania mi nie udostępnił, abym mógł skorzystać z przysługującego mi prawa do zgłoszenia szkody bezpośrednio do ubezpieczyciela. 7. Załączniki (deklaruję dołączenie do zgłoszenia / ewentualnie do pisma procesowego) Umowa deweloperska Rep. A nr 696/2022 (akt notarialny). Wniosek o wprowadzenie zmian lokatorskich wraz z wyceną zmian na kwotę 36 056,20 zł brutto i podpisem dewelopera. Potwierdzenie przelewu opłaty ryczałtowej za zmiany lokatorskie z dnia 09.12.2022 r. M35_ODPOWIEDŹ_zmiany lokatorski… Korespondencja mailowa z 09.12.2022 r. i następna, opisująca zakres zmian (w tym mocniejsze jednostki klimatyzacji i funkcję grzania). Protokół odbioru lokalu z zastrzeżeniami (wentylacja, inne usterki). Pisma reklamacyjne kierowane do dewelopera. Opinie i protokoły z audytów niezależnych firm klimatyzacyjnych. Dokumentacja fotograficzna uszkodzonej i nieprawidłowo wykonanej instalacji.(czytaj więcej)

Zobacz listę wszystkich spraw >