Publiczna
Rozwiązana

odstąpienie od umowy - brak zwrotu środków

W dniu 11 grudnia 2023 r zakupiłam na platformie ALLEGRO od sprzedawcy SmA_Panasonic Golarkę 3w1 trymer 2 nasadki za kwotę 399,00 zł przez pomyłkę, miał to być tylko trymer, produkt otrzymałam w opakowaniu z lekko odklejoną folią – ślady wcześniejszego otwierania opakowania. W dniu 14 grudnia, następnego dnia po otrzymaniu zamówienia odstąpiłam od umowy dokonując zwrotu towaru – odesłałam do sprzedawcy w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu. Maszynkę otrzymałam w zwykłym kartonowym pudełku, nieszczelnym, bez plomby, tylko z malutką nalepką foliową taką samą jaka występuje w każdym innym produkcie jakie zamawiałam, np. bombki, ściereczki, odzież i wiele innych produktów. Po zakupie zostało otwarte zewnętrzne opakowanie w celu fizycznego obejrzenia zawartości, sprawdzenia jego kompletności, czy produkt znajduje się w środku opakowania. Żadne części produktu będące w folii w środku opakowania nie zostały otwarte, nie były testowane, golarka nie została użyta fizycznie do golenia, sprzedawca nie posiada żadnych dowodów używania produktu. Sprzedający odmówił zwrotu środków, powołując się na art. 38 ustawy o prawach konsumenta, twierdząc że jest to towar higieniczny. To opakowanie nie spełniało żadnych kryteriów środka higienicznego, pomimo że żadne części będące w folii nie zostały otwarte i użyte, sprzedający nie zwrócił mi środków za odesłany produkt. W związku z nieuczciwym podejściu sprzedawcy do konsumenta złożyłam wniosek o zwrot środków do Allegro Protect, gwaranta bezpiecznego obrotu na tej platformie. Niestety także został odrzucony, pomimo że udowodniłam swoją rację poprzez przesłanie za pomocą e-mail obowiązujących przepisów zgodnie z nową dyrektywą, że samo rozpieczętowanie opakowania nie oznacza utraty prawa do zwrotu, a sprzedający uchylając się od zwrotu środków nie przestrzega obowiązujących przepisów, stosuje zakazane prawnie praktyki wykorzystując własną interpretację produktu higienicznego. Pomimo że zostałam poszkodowana i poniosłam z tego tytułu straty finansowe, Allegro Protect nie zwróciło mi środków w ramach gwarantowanego bezpieczeństwa zakupów na platformie Allegro. Chciałam zaznaczyć, że wcześniej zakupiłam podobny produkt od innego sprzedawcy na Allegro, również firmy Panasonic na prezent, produkt okazał się nie trafiony, również został otwarty w celu sprawdzenia kompletności zawartości, po odstąpieniu od umowy zwróciłam produkt sprzedawcy, nie było żadnych problemów ze zwrotem należności, sprzedawca od razu zwrócił środki na wskazane konto. Zasięgnęłam opinii w sklepie stacjonarnym w Słupsku, sprzedawca otworzył opakowanie, pokazał mi produkt, zapakował produkt ponownie, zakleił i odłożył na półkę. Bardzo proszę o interwencję i pomoc w odzyskaniu środków z tytułu odstąpienia od umowy.


Wiadomości [1]

2024-01-07 godz: 21:26
Od
Konsumersi.pl

Szanowni Państwo, Konsumersi.pl umożliwia konsumentom wysłanie wiadomości bezpośrednio do firmy, z którą mają różnicę zdań. W ramach serwisu Fundacja Konsumentów nie udziela porad ani nie ingeruje w proces dialogu pomiędzy konsumentami i firmami. Zgłoszenie sprawy do firmy powinno zawierać elementy niezbędne do dobrego zrozumienia problemu konsumenta oraz opis jego oczekiwań. Jeśli w obecnym zgłoszeniu czegoś brakuje konsument może wysłać do firmy kolejną wiadomość. Szybka odpowiedź firmy pomaga zadbać o jej dobrą reputację i podkreśla wysoką jakość obsługi klienta. Pokazuje konsumentom, że firma jest zaangażowana w rozwiązywanie problemów napotykanych przez swoich klientów. Zaangażowanie firmy w naszym serwisie jest rejestrowane i widoczne dla wszystkich użytkowników Internetu na karcie firmy. Dlatego zachęcamy przedstawicieli firmy do nawiązania dialogu i znalezienia polubownego rozwiązania sporu. W stopce poniżej znajdziecie Państwo dodatkowe informacje o serwisie Konsumersi.pl np. „Pytania i odpowiedzi”, „Informacje dla firm” czy też „Regulamin”.


Przydatne zgłoszenie?

Za każdego kciuka w górę autor sprawy otrzyma punkt [dowiedz się więcej]