- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja
Wyskoczyła mi reklama na tik toku projektora, że strony internetowej projektOk.pl. Reklamują się oni kupnem takiego sprzętu że zniżka-25% co przyciąga uwagę. Wchodząc na ich stronę można śmiało dodać produkt do koszyka , I zakupić z ową zniżka. Niestety trzeba dobrze doczytać informacje zawarte na stronie. Dopiero po zamówieniu i opłaceniu, po ok. Tygodniu jak nie wyslali mi produktu zainteresowałam się tym. I faktyczny zakup polega u nich na tym że ta kwota którą przesłałam (myśląc że zakupiłam prpdukt) okazała się jakimś zadatkiem... skonsultowałam się z Centrum porad konsumenckich i otrzymałam taka odpowiedź: Szanowna Pani, Przejrzałam treść strony internetowej oraz "warunków świadczenia usług" i wyjaśniam, że zawierają one cały szereg nieprawidłowości i postanowień niezgodnych z prawem chroniącym konsumentów. Najważniejsza dla Pani jest jednak okoliczność, że nie zachodzi żaden z przypadków, w których doszłoby do utraty prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Nie ma też żadnych przeszkód, by konsument odstąpił od umowy przed otrzymaniem towaru - możliwość taka pojawia się bowiem od momentu zawarcia umowy. Nie jest możliwe również pobieranie jakichkolwiek kwot przy skorzystaniu z prawa do odstąpienia od umowy, z wyjątkiem wyraźnie określonych w ustawie o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2759 z późn. zm.), a jakikolwiek "zadatek" do nich nie należy. W Pani indywidualnej sprawie sugeruję zatem wystosowanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, a następnie - po upływie 14 dni od doręczenia tego odstąpienia od umowy - wezwania do zapłaty, w którym zażąda Pani zwrotu pieniędzy, wyznaczając ostateczny termin tego zwrotu pod rygorem wystąpienia na drogę sądową oraz zawiadomienia o nielegalnych i nierzetelnych praktykach przedsiębiorcy właściwego inspektoratu Inspekcji Handlowej. Wezwanie takie należy wysłać listem poleconym, zachowując jego kopię oraz potwierdzenie nadania. W razie braku zwrotu pieniędzy, może Pani wytoczyć powództwo przeciw przedsiębiorcy, jednak sugeruję uprzednie skorzystanie z jeszcze jednej próby polubownego załatwienia sprawy w postaci pomocy powiatowego albo miejskiego rzecznika konsumentów, który ma ustawową możliwość wystąpienia do przedsiębiorcy - być może doprowadzi to do załatwienia Pani sprawy. Wyslalam rezygnację pisemnie i wyslalam poleconym na adres firmy. Po czym poinformowałam jeszcze firmę mailowo że taka rezygnację wyslalam i nie dostałam żadnej odpowiedzi. Do dziś brak kontaktu.