2024-10-21 godz: 12:34
Od
avatar-urlK.D.
Publiczna
Otwarta

Rekojma

Dzień dobry, mam problem w związku z uznaniem rękojmi. Mianowicie, posiadam telefon iPhone 13, który zakupiłam przy podpisywaniu umowy w Orange. Nie zostałam poinformowana przy zakupie, że telefon ma roczną gwarancję producenta, ale już pomijając ten fakt. W telefonie źle działa głośnik oraz telefon się nagrzewa. Zgłosiłam to u sprzedawcy (Orange), że takie wady występują, ale musiałam to zgłosić z tytułu rękojmi, ponieważ ta roczna gwarancja producenta już minęła. Dostałam dzisiaj odpowiedź od serwisu, o treści następującej: "Dzień dobry Serwis potwierdza występowanie opisanej usterki. Informujemy, że zgodnie z przepisami Kodeku Cywilnego, regulującymi zgłoszenia reklamacyjne z tytuły rękojmi, podmiotem właściwym do rozpatrywania tych reklamacji oraz podejmowania decyzji jest Sprzedawca. W dniu wydania towaru handlowego kupującemu zgłaszana wada oraz jej przyczyna nie istniały. W związku z tym zgodnie z art. 559 KC, nie ma podstaw do uznania reklamacji za uzasadnioną. Autoryzowaną formą naprawy jest płatna wymiana tylnego modułu z baterią oraz płytą główną w kwocie 2049zł.". Dlaczego firma Orange nie poczuwa się do poniesienia kosztów naprawy telefonu, jako sprzedawca? Czy mają takie prawo, a ja jestem z góry na przegranej pozycji? Skąd sprzedawca "Orange" może wiedzieć kiedy pojawiły się te wady produktu? Może były wcześniej, ale po prostu nie zgłosiłam ich szybciej. Bardzo proszę o pomoc. Z wyrazami szacunku, [dane usunięte przez moderatora]D.


Wiadomości [1]

2024-10-21 godz: 21:49
Od
Konsumersi.pl

Szanowni Państwo, Konsumersi.pl umożliwia konsumentom wysłanie wiadomości bezpośrednio do firmy, z którą mają różnicę zdań. W ramach serwisu Fundacja Konsumentów nie udziela porad ani nie ingeruje w proces dialogu pomiędzy konsumentami i firmami. Zgłoszenie sprawy do firmy powinno zawierać elementy niezbędne do dobrego zrozumienia problemu konsumenta oraz opis jego oczekiwań. Jeśli w obecnym zgłoszeniu czegoś brakuje konsument może wysłać do firmy kolejną wiadomość. Szybka odpowiedź firmy pomaga zadbać o jej dobrą reputację i podkreśla wysoką jakość obsługi klienta. Pokazuje konsumentom, że firma jest zaangażowana w rozwiązywanie problemów napotykanych przez swoich klientów. Zaangażowanie firmy w naszym serwisie jest rejestrowane i widoczne dla wszystkich użytkowników Internetu na karcie firmy. Dlatego zachęcamy przedstawicieli firmy do nawiązania dialogu i znalezienia polubownego rozwiązania sporu. W stopce poniżej znajdziecie Państwo dodatkowe informacje o serwisie Konsumersi.pl np. „Pytania i odpowiedzi”, „Informacje dla firm” czy też „Regulamin”.


Przydatne zgłoszenie?

Za każdego kciuka w górę autor sprawy otrzyma punkt [dowiedz się więcej]