- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja
Dzień dobry, mam problem w związku z uznaniem rękojmi. Mianowicie, posiadam telefon iPhone 13, który zakupiłam przy podpisywaniu umowy w Orange. Nie zostałam poinformowana przy zakupie, że telefon ma roczną gwarancję producenta, ale już pomijając ten fakt. W telefonie źle działa głośnik oraz telefon się nagrzewa. Zgłosiłam to u sprzedawcy (Orange), że takie wady występują, ale musiałam to zgłosić z tytułu rękojmi, ponieważ ta roczna gwarancja producenta już minęła. Dostałam dzisiaj odpowiedź od serwisu, o treści następującej: "Dzień dobry Serwis potwierdza występowanie opisanej usterki. Informujemy, że zgodnie z przepisami Kodeku Cywilnego, regulującymi zgłoszenia reklamacyjne z tytuły rękojmi, podmiotem właściwym do rozpatrywania tych reklamacji oraz podejmowania decyzji jest Sprzedawca. W dniu wydania towaru handlowego kupującemu zgłaszana wada oraz jej przyczyna nie istniały. W związku z tym zgodnie z art. 559 KC, nie ma podstaw do uznania reklamacji za uzasadnioną. Autoryzowaną formą naprawy jest płatna wymiana tylnego modułu z baterią oraz płytą główną w kwocie 2049zł.". Dlaczego firma Orange nie poczuwa się do poniesienia kosztów naprawy telefonu, jako sprzedawca? Czy mają takie prawo, a ja jestem z góry na przegranej pozycji? Skąd sprzedawca "Orange" może wiedzieć kiedy pojawiły się te wady produktu? Może były wcześniej, ale po prostu nie zgłosiłam ich szybciej. Bardzo proszę o pomoc. Z wyrazami szacunku, [dane usunięte przez moderatora]D.