- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja
Dnia 08 lutego 2024 roku, zawarłem ze spółką pod firmą Polkomtel sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa, NIP: 527-10-37-727 („Operator”), umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych nr 2024/02/08/20002089 („Umowa”). Oświadczeniem doręczonym operatorowi w dniu 18 maja 2024 roku, odstąpiłem od Umowy (ze skutkiem z dniem pierwszego dnia roboczego od dnia doręczenia Operatorowi tamtego oświadczenia, tj. z dniem 20 maja 2024 roku), powołując się na art. 493 par. 1 kodeksu cywilnego (niemożność świadczenia wzajemnego) - numer dokumentu 20002089/240518/250. Przy składaniu ww. oświadczenia w porozumieniu z konsultantem, ustalono pisemną (na wskazany przeze mnie adres do korespondencji) formę udzielenia odpowiedzi (co zostało odnotowane w dokumencie nr 20002089/240518/250). Stosownie do art. 106 par. 2 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo Telekomunikacyjne (Dz. U. z 2004r., Nr 171, poz. 1800 ze zm.), jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że została ona uwzględniona. W wyżej wskazanym ustawowym terminie (30 dni) nie otrzymałem odpowiedzi w ustalonej formie (tj. pisemnie na adres wskazany do korespondencji), co zgodnie z ww. ustawą Prawo Telekomunikacyjne oznacza, że moje odstąpienie od umowy zostało przez Operatora uwzględnione. Ponadto, po upływie ww. ustawowego terminu udzielenia odpowiedzi, pracownicy operatora wiele razy wydzwaniali do mnie, i stosując psychologiczne techniki wywierania wpływu, próbowali przymusić mnie do zapłaty pieniędzy, a na skrzynkę pocztową otrzymywałem wiadomości oznaczone jako „windykacyjne”. Z tej przyczyny, dnia 21 lipca 2024 roku, udałem się do punktu konsultacyjnego Operatora z zamiarem złożenia pisemnego wyjaśnienia o treści jak wyżej (zgodnie z formą do kontaktu ustaloną przy składaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy odnotowaną w dokumencie nr 20002089/240518/250), gdzie otrzymałem informację, iż nie mogę złożyć pisma Operatorowi, gdyż taka możliwość została zablokowana w systemie odnośnie mojej osoby. Z tej przyczyny, dnia 22 lipca złożyłem operatorowi drogą e-mailową wyjaśnienie sytuacji o treści jak wyżej. Niedopuszczalna jest sytuacja polegająca na tym, że operator wydzwania do mnie i przysyła mi co chwile e-maile, próbując wymusić na mnie zapłatę pieniędzy. Spory rozstrzygają Sądy Powszechne. Próba wymuszania i zastraszania przez wiodącego operatora ogólnopolskiego nie powinna mieć miejsca w demokratycznym Państwie dodatkowo będącego strukturą Unii Europejskiej. Dla mnie sytuacja jest jednoznaczna. Przepis jest jasny (30 dni na udzielenie odpowiedzi), fakty są oczywiste (brak potwierdzenia nadania odpowiedzi w ustalonej formie). Jeżeli operator uważa inaczej, to od tego jest Sąd. Natomiast proszę, aby więcej operator nie wydzwaniał do mnie, nie przysyłał mi sms-sów, oraz e-maili o charakterze opisanym wyżej, mającym znamiona stalkingu. Ja jestem prawnikiem, świadomym przepisów. Natomiast, gdy takie sytuacje mają miejsce w odniesieniu do ludzi, którzy nie znają się na prawie, to przecież Ci ludzie są zwyczajnie zastraszani i przymuszani do płacenia pieniędzy, bez uprzedniego sądowego stwierdzenia należności. Na marginesie, te stalkingowe wiadomości "windykacyjne" opatrzone są frazą: "Wspieramy Stowarzyszenie Lepsza Polska", a na mieście wiszą banery reklamowe spółki zależnej z hasłami: "rzetelność, zaufanie", itp. - rzygać się chce.