- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja
Czytnik e-booków PocketBook Touch HD3 zakupiony dnia 31.01.2023 (01.02.2023 zgodnie z danymi z faktury FV23-0262218). Czytnik działał bez zarzutu do 14.10.2023. 15.10 pojawiła się linia, która podzieliła ekran na 2 części: na taką na której pojawia się właściwa treść po uruchomieniu oraz na taką na której widać ekran wygaszenia (zdjęcia w załączeniu). Czytnik nie został uszkodzony fizycznie, nie posiada żadnych wgnieceń, załamań, rys. Ekran dotykowy nadal działa bez zarzutu. W związku z powyższym zgłosiłem reklamacje w dniu 16.10. W dniu 25.10 dostałem informacje zwrotną, że reklamacja została odrzucona i mogę skorzystać z płatnej naprawy, w wiadomości brakowało jakiegokolwiek uzasadnienia decyzji. W związku z tym odrzuciłem propozycję firmy i poprosiłem o uzasadnienie odmowy z szczegółową ekspertyzą zgodnie z przysługującymi prawami. W odpowiedzi uzyskałem opinie w dniu 27.10.2023, w której opisano specyfikę uszkodzenia mechanicznego wyświetlacza typu E-ink zastosowanego w czytniku, ale nigdzie nie zostało dowiedzione, że uszkodzenie to nastąpiło poprzez złe użytkowanie czy też, że uszkodzenie to nie występowało w chwili dostarczenia towaru a ujawniło się wraz dalszym użytkowaniem. Zgłoszenie reklamacyjne zostało złożone w pierwszym roku użytkowania przedmiotu, zatem sprzedawca powinien wykazać przyczynę powstania wady i udowodnić winę kupującego, co nie zostało zrealizowane, nie przedstawiono stosowanego orzeczenia rzeczoznawcy. Zgodnie ze znowelizowanymi przepisami w Ustawie o prawach konsumenta domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową. W związku z powyższym wysłałem pismo odwoławcze (w załączeniu) wraz ze wskazaniem adresu fizycznego, na który oczekuje odpowiedzi. W odpowiedzi dostałem po raz kolejny wiadomość e-mail z informacją o charakterystyce zastosowanego ekranu oraz uszkodzenia mechanicznego występującego przy takich ekranach bez wyraźnego dowodu że uszkodzenie wystąpiło z mojego powodu oraz prośbę o podjęcie decyzji czy zgadzam się na płatne usunięcie usterki, w innym przypadku czytnik zostanie odesłany bez naprawy. Oczekiwanym rozwiązaniem jest zwrot środków, naprawa czytnika w ramach gwarancji lub wymiana na nowy.