2024-03-06 godz: 21:25
Od
avatar-urlB.K.
Publiczna
Rozwiązana

Zwrot za niezrealizowane zamówienie

W dniu 27 października 2023 roku dokonałem przez stronę meblehandmade.pl zamówienia mebli - narożnika ogrodowego aluminiowego Kameleon w kolorze szarym, za kwotę 2699 zł. Jednocześnie dokonałem rejestracji konta na w/w stronie, korzystając z logowania za pomocą Facebooka. Zamówienie zostało potwierdzone przez stronę w tym samym dniu i nadano mu numer w systemie. Wpłaty dokonałem korzystając z kontraktu karty kredytowej wystawionej na moje imię i nazwisko, za pośrednictwem serwisu Przelewy24, co sklep potwierdził drogą mailową. Oferowany produkt miał przeciętną cenę, a firma zobowiązywała się do wyprodukowania i dostawy produktu w 14 dni. Od dnia 16 listopada 2023 roku, czyli po ponad 14 dniach od zamówienia rozpocząłem próby kontaktu z firmą. Numer telefonu ze strony internetowej, to znaczy 699862994 nie odpowiadał na wiadomości SMS ani nie był odbierany, za to udało mi się w dniu 16 listopada uzyskać kontakt za pośrednictwem Messengera. W dniu 24 listopada otrzymałem mailową informację o opóźnieniu w dostawie mebli, zaś w dniu 4 grudnia otrzymałem mailem informację o zmianie statusu zamówienia na „gotowe” i przekazaniu do pakowania. Po tej informacji kontakt w sprawie zamówienia się urwał. W związku z niemalże nieistniejącym kontaktem, w dniu 16 grudnia wysłałem mailem, w aplikacji Messenger oraz w komunikatorze Instagram rezygnację z zamówienia. Od tamtej chwili jedyną informacją od firmy było żądanie zaprzestania wystawiania negatywnych komentarzy wysłane za pośrednictwem Messengera. Z powodu braku zwrotu pieniędzy w dniu 4 stycznia sprawa została zgłoszona na komendzie powiatowej w Starych Babicach. Zeznania i dokumentację przyjął asp. szt. B. N. Z Wydziału Dochodzeniowo-Śledczego. Następnie, 22 stycznia odpowiednia dokumentacja została przesłana do prokuratury w Bytomiu, właściwej dla ówczesnej siedziby firmy. Jednocześnie, mniej więcej od początku listopada 2023 śledzę w Internecie doniesienia o firmie SUO – Agnieszka Dyńdo, aktualnie Perfect Home Design Agnieszka Dyńdo. Oszustwa tej firmy opisywała już Gazeta Wyborcza, portal Business Insider, ale też program „Interwencja” w Polsacie. Kwotę próbowałem odzyskać za pośrednictwem serwisu Przelewy24, jednakże zostałem poinformowany, że mam dochodzić roszczeń od firmy. Z kolei firma Perfect Home Design otrzymała w dniu 27 lutego przedsądowe wezwanie do zapłaty, termin z którego całkowicie zignorowała. Oczekuję - zgodnie z przepisami - zwrotu kwoty 2699 złotych wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia 31 grudnia 2023 roku.


Przydatne zgłoszenie?

Za każdego kciuka w górę autor sprawy otrzyma punkt [dowiedz się więcej]