- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja

Avans

Reklamacja dotyczy zakupu domku Keter Darwin 6x4 w kolorze brązowym z oknem. W zasadzie poruszane są dwie kwestie. 1) Brak okna Sprzedawany przez sklep Avans domek nie zawiera okna jak to sugeruje opis zarówno na aukcji allegro jak i na stronie sklepu. Na aukcji oraz na stornie sklepu jest informacja, że domek to model zawierający okno i kupując go zakładałem, że to model z oknem. 2) Odbarwienia i zarysowania Pierwsze elementy z wierzchu posiadają odbarwienia i wg. mojej opinii zarysowania. W załączniku screeny aukcji oraz strony sklepu z produktem + zdjęcia uszkodzonych/odbarwionych elementów. W drodze reklamacji zgłosiłem sprawę do sklepu avans z prośbą o wymianę Towaru na zgodny z umową tj. z oknem. W między czasie dowiedziałem się jaki jest kod produktu modelu z oknem (crv 249363) oraz podczas zgłaszania telefonicznie reklamacji, że takowego modelu sklep Avans nie ma w ofercie. Wobec tego poprosiłem sklep o zwrot środków lub jeśli byłbym w błędzie i sklep miałby w ofercie domek Keter DAWRIN w tym samym kolorze oraz wymiarach z oknem to jak najbardziej zadowalałaby mnie wymiana. Moim celem jest posiadanie wspomnianego z oknem. W odpowiedzi dostałem informację, cytuję: " w nawiązaniu do zgłaszanej reklamacji, informuję że ustawa nie przewiduje możliwości żądania przez klienta zwrotu środków za zakup, w przypadku pierwszego zgłoszenia reklamacyjnego z tytułu niezgodności towaru z umową. Mogę zaoferować wymianę produktu na ten sam lub inny z naszej oferty. " Dziwna wydała mi się formuła "w przypadku pierwszego zgłoszenia reklamacyjnego z tytułu niezgodności towaru z umową" więc po konsultacji telefonicznej z infolinią konsumencką (801 440 220) odpisałem, cytuje siebie "Dzień dobry, Ustawa przewiduje zwrot środków za zakup jeśli nie jest możliwym aby doprowadzić towar do zgodności z umowa, a niezgodność jest istotna (brak okna jest dla mnie istotny, bo tym również sugerowałem się podczas decyzji o nabyciu towaru). W tym konkretnym przypadku mogłaby to być wymiana domku na ten sam model domku z oknem. Z rozmowy telefonicznej podczas składania zgłoszenia dostałem informację, że nie macie Państwo w swojej ofercie domku Keter DAWRIN z oknem (po rozeznaniu tematu wiem ze jest on sygnowany numerem 249364 a nie macie takiego w ofercie). Posiadanie okna w tym konkretnym modelu domku jest dla mnie kluczowe. Sam model domku również ze względu na kolor oraz wymiary. (Mam już przygotowana powierzchnie utwardzoną na jego potrzeby). Wynika z tego, ze nie jesteście Państwo w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umowa na drodze wymiany. Jeśli się mylę i macie Państwo w ofercie domek Keter DAWRIN w tym samym kolorze oraz wymiarach z oknem jak najbardziej zadowala mnie wymiana. W przeciwnym razie przysługuje mi zwrot środków za zakup z powodu brak zgodności towaru z umową, która w tym przypadku jest na tyle istotna, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d; Mówią o tym Art. 43e. oraz Art. 43d. z Ustawa o prawach konsumenta a w szczególności: Art 43e ustęp 1 punkt 4. Sprawdziłem również czy się nie mylę konsultując powyższe z prawnikiem dostępnym na infolinii Konsumenckiej Stowarzyszenia Konsumentów Polskich oraz Fundacji Konsumentów. (801 440 220) Powyższe zostało mi potrwierdzone. " W odpowiedzi dostałem: "Dzień dobry, zgodnie art. 43d i art. 43e ustawy o prawach konsumenta katalog uprawnień przysługujący kupującemu z tytułu niezgodności towaru z umową w przypadku pierwszego zgłoszenia do sprzedawcy obejmuje żądania: -naprawa -wymiana" Moja odpowiedź: " Dzień dobry, 1) Proszę mi wskazać punkt/ustęp, w którym jest mowa o pierwszym zgłoszeniu, na który się Pani powołuje. 2) Proszę wobec tego wymienić towar na taki aby był zgodny z umową tj. na domek Keter Dawin 6x4, brązowy z oknem. " Ostatnia odpowiedz sklepu: "Dzień dobry, w nawiązaniu do wcześniejszej korespondencji, informuję, że oczekujemy na dostarczenie ekspertyzy technicznej, wykonanej przez profesjonalny serwis. W przypadku stwierdzenia niezgodności produktu z umową zaproponujemy bezpłatną naprawę. Oznacza to, że na tym etapie, sprzedawca nie uwzględnia wniesionego żądania. O postępach w realizacji zgłoszenia poinformujemy w kolejnych wiadomościach. " Oraz moja: " Dobry wieczór, Kiedy mam się spodziewać ekspertyzy technicznej wykonanej przez profesjonalny serwis? Od 4 dni brak jakiegokolwiek odzewu z Państwa strony. Przypominam, że Art 43d mówi o wykonaniu naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie. Przyjmuje się, że to około 2tyg. Przyjęliście Państwo zgłoszenie 25marca. Nie dostałem również odpowiedzi na prośbę o wskazanie punkt/ustępu, w którym jest mowa o pierwszym zgłoszeniu, na który się Pani powołuje. Cytuję Pani słowa z wcześniejszych maili: "w nawiązaniu do zgłaszanej reklamacji, informuję że ustawa nie przewiduje możliwości żądania przez klienta zwrotu środków za zakup, w przypadku pierwszego zgłoszenia reklamacyjnego z tytułu niezgodności towaru z umową." Ponawiam więc prośbę o wskazanie gdzie w Art 43e lub 43d jest o tym mowa. "(czytaj więcej)