VIDAXL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

VIDAXL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

Lista spraw zgłoszonych do firmy

Rodzaj działalności
Status sprawy
Sortuj
Publiczna
Rozwiązana

Anulowanie zamówienia z powodu ceny

Dzień dobry, Zgłaszam do Państwa taka sprawę, opis sytuacji zamieszczam poniżej, wyraźnie czuje się oszukana a dostawca nie poczuwa się do winy. Kupilam poprzez serwis empik meble które były w promocji. Zamówienie zostało zaakceptowane, potwierdzono zawarcie umowy kupna sprzedaży. Meble które kupilam były oznaczone jako promocją stąd też zdecydowałam się na ich zakup.  Po paru dniach dostałam email że to JA ANULOWALAM ZAMOWIENIE co było absolutna nieprawda bo ja nadal chce otrzymać swoje zamówienie. Sprzedawca napisal że się pomylił w cenie i dlatego anulował. W mojej ocenie nic tu na pomyłkę nie wskazuje, produkty ktore kupilam byly oznaczone jako PROMOCJA. Dodatkowo powiem ze te produkty można kupić na stronie www na licytacjach w dużo niższych cenach niż stadarowe zatem nie jest ta promocją wyjątkiem. Kolejna kwestia jest taka że na stronie empik wystawili tylko część swoje asortymentu co tym bardziej wskazuje na promocję wybranych artykułów a wręcz na ich wyprzedaz zwłaszcza w tym okresie w którym wiele firm prowadzi kampanie promocyjne. Sprzedawca uchyla się od realizacji zamówienia mowoc że to błąd w cenie. Oczekuję realizacji mojego zamówienia bo w mojej ocenie to nie jest błąd. (czytaj więcej)

Publiczna
Rozwiązana

Rezygnacja z zamowienia po potwierdzeniu przesyłki

Otrzymałam od sprzedawcy treść vidaXL Europe B.V. Marykinglseystraat 1, 5928 SK Venlo, Holandia, NL820055220B01 Dotyczy zamówienia z dnia 18.02.2024 r., nr [40101876759905-A] (dalej: „Zamówienie”) Oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu Działając w imieniu vidaXL Europe B.V. (dalej: „Sprzedawca”), sprzedającego na internetowej platformie handlowej dostępnej pod domeną internetową www.empik.com (dalej: „platforma handlowa”), na podstawie art. 84 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (dalej „k.c.”), niniejszym oświadczam, że Sprzedawca uchyla się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu w dniu 18.02.2024r. dotyczącego potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji, a tym samym sprzedaży produktu/produktów objętych zamówieniem, w liczbie sztuk wskazanych w Zamówieniu. W chwili składania ww. oświadczenia woli Sprzedawca działał pod wpływem błędu co do ceny produktu/produktów objętych Zamówieniem. Błędna cena sprzedaży produktu/produktów była aż o 70% niższa od ceny prawidłowej. Cena produktu/produktów wskazana na platformie handlowej w sposób jednoznaczny i nie budzący wątpliwości wskazywała na błąd i to na tyle rażący i oczywisty, że kupujący z łatwością mógł go zauważyć porównując oferty sprzedaży produktu/produktów u innych sprzedających lub oferty sprzedaży podobnych towarów dostępnych na rynku (wartość rynkowa produktu/produktów jest istotnie wyższa), a nawet bez dalszego sprawdzania, kierując się jedynie zasadami logiki i doświadczenia życiowego. Dodatkowo opisowi produktu/produktów nie towarzyszyła jakakolwiek informacja o przecenie, promocji lub wyprzedaży produktu/produktów. Błędna cena produktu/produktów była efektem błędu ludzkiego. Powyższe wskazuje, że błąd co do ceny produktu/produktów był istotny i oczywisty. Sprzedaż produktu/produktów po błędnej cenie nie była zamierzona przez Sprzedawcę i w oczywisty sposób naraża Sprzedawcę na stratę. Gdyby Sprzedawca nie działał pod wpływem błędu, nie umieściłby w informacji dotyczącej sprzedaży produktu/produktów treści narażającej go na powstanie szkody majątkowej. Gdyby Sprzedawca nie działał pod wpływem błędu, nie złożyłby oświadczenia woli dotyczącego potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji i sprzedaży produktu/produktów za wyżej wskazaną błędną cenę, która rażąco odbiega od wartości rynkowej. Z poważaniem, vidaXL Europe B.V. Nie zgadzam się z anulacja ponieważ zamówię je zostało potwierdzone wiec umowa między mną a sprzedającym się zawiązała. Napisałam w e-mail : Witam, zakup został potwierdzony i przygotowany do wysyłki. Czyli umowa między mną a sprzedawca się zawiązała. Proszę wywiązać się z umowy na podstawie Na podstawie art. 543 Kodeku Cywilnego: towar wystawiony na sprzedaż wraz z oznaczeniem ceny uznaje się za ofertę sprzedaży Nie wiedziałam ze jest błąd cenowy. Widoczna wina po Państwa stronie, wprowadzenie mnie w błąd. Oczekuje ze zrealizują państwo moje zamówienie zgodnie zgodnie z umowa. W załączeniu przesyłam PRINT screen z aplikacji z numerem przesyłki. Pozdrawiam Ale nadal brak odpowiedzi ze strony sprzedającego. Empik udzielił mi informacji ze została sprawa zgłoszona gdzieś wyżej. Ale tez brak jakiejkolwiek odpowiedzi. Zamówienie nadal widnieje ze jest w realizacji aczkolwiek pieniądze zostały zwrócone nie wiadomo na jakiej podstawie. Zgłosiłam sprawę również do rzecznika praw konsumenta. Mam nadzieje ze pomoże. I sprawa się rozwiąże (czytaj więcej)

Publiczna
Rozwiązana

Anulowane zamówienie przez sprzedającego pomimo pr

Otrzymałam od sprzedawcy treść vidaXL Europe B.V. Marykinglseystraat 1, 5928 SK Venlo, Holandia, NL820055220B01 Dotyczy zamówienia z dnia 18.02.2024 r., nr [40101876759905-A] (dalej: „Zamówienie”) Oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu Działając w imieniu vidaXL Europe B.V. (dalej: „Sprzedawca”), sprzedającego na internetowej platformie handlowej dostępnej pod domeną internetową www.empik.com (dalej: „platforma handlowa”), na podstawie art. 84 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (dalej „k.c.”), niniejszym oświadczam, że Sprzedawca uchyla się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu w dniu 18.02.2024r. dotyczącego potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji, a tym samym sprzedaży produktu/produktów objętych zamówieniem, w liczbie sztuk wskazanych w Zamówieniu. W chwili składania ww. oświadczenia woli Sprzedawca działał pod wpływem błędu co do ceny produktu/produktów objętych Zamówieniem. Błędna cena sprzedaży produktu/produktów była aż o 70% niższa od ceny prawidłowej. Cena produktu/produktów wskazana na platformie handlowej w sposób jednoznaczny i nie budzący wątpliwości wskazywała na błąd i to na tyle rażący i oczywisty, że kupujący z łatwością mógł go zauważyć porównując oferty sprzedaży produktu/produktów u innych sprzedających lub oferty sprzedaży podobnych towarów dostępnych na rynku (wartość rynkowa produktu/produktów jest istotnie wyższa), a nawet bez dalszego sprawdzania, kierując się jedynie zasadami logiki i doświadczenia życiowego. Dodatkowo opisowi produktu/produktów nie towarzyszyła jakakolwiek informacja o przecenie, promocji lub wyprzedaży produktu/produktów. Błędna cena produktu/produktów była efektem błędu ludzkiego. Powyższe wskazuje, że błąd co do ceny produktu/produktów był istotny i oczywisty. Sprzedaż produktu/produktów po błędnej cenie nie była zamierzona przez Sprzedawcę i w oczywisty sposób naraża Sprzedawcę na stratę. Gdyby Sprzedawca nie działał pod wpływem błędu, nie umieściłby w informacji dotyczącej sprzedaży produktu/produktów treści narażającej go na powstanie szkody majątkowej. Gdyby Sprzedawca nie działał pod wpływem błędu, nie złożyłby oświadczenia woli dotyczącego potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji i sprzedaży produktu/produktów za wyżej wskazaną błędną cenę, która rażąco odbiega od wartości rynkowej. Z poważaniem, vidaXL Europe B.V. Nie zgadzam się z niby nie świadomym wystawieniem towaru. Sprzedawcę dnia 18.02.2024 wystawił kilkanaście przedmiotów (z ograniczeniem czasowym lub ilością sztuk) za pomocą platformy sprzedażowej empik. Wysłałam wiadomość zwrotną z żądaniem wysłania zamówionego przedmiotu. Na tą wiadomość nie otrzymałam odpowiedzi, empik wysłał mi spowrotem pieniądze. Sprawę ponownie zgłosiłam do empiku podając w wątpliwość zasłanianie się w/w przepisami. Gdyż zrobili promocję na cały swój asortyment. Bez mojej zgody empik zwrócił mi pieniądze za drapak. Proszę o stawienie się w mojej sprawie, by sprzedawca wywiązał się z zawartej umowy. (czytaj więcej)