- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja

HOME.PL SPÓŁKA AKCYJNA

#BHYT-31359-271 (prawdopodobnie nr. mojego zgłoszenia w home.pl) Chodzi o niezasadne odrzucenie odstąpienia od umowy zawartej przez internet w trybie do 14 dni. Kalendarium zdarzeń: 0. 24-11-2023 zakup przez internet Office 365 Personal, na produkt otrzymałem kod aktywacyjny e-mailem, nie został on w żaden sposób przeze mnie użyty. 1. 07.12.23 wysłałem e-mail z Odstąpieniem od umowy. Skan podpisanego oświadczenia załączyłem. /plik Załącznik nr1 / 2. W Międzyczasie, gdy nie otrzymywałem odpowiedzi pomimo monitów, zarejestrowałem takie samo zgłoszenie przez ich formularz internetowy. 3. W odpowiedzi na zgłoszenie internetowe (te przez formularz) otrzymałem e-mail 12.12.23 /plik Zał. 2/ 4. W odpowiedzi na e-maila z 07.12.23 otrzymałem odpowiedź 18.12.23 /plik Zał. 3/ Uzasadnienie Ponieważ usługa pakiet MS Office 365 Personal (subskrypcja), nie jest treścią cyfrową a usługą to nie można zastosować przepisów na które powołuje się home.pl tj.: Art. 38. UoPK „… Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: 13) o dostarczanie treści cyfrowych…” Ponieważ usługa Office 365 nie jest „treścią cyfrową” w rozumieniu tego przepisu, a jest „usługą cyfrową” to zastosowanie przez home.pl klauzuli „ …. mając świadomość, że wyrażenie tej zgody oraz złożenie tego żądania skutkują tym, że nie jestem uprawniony po wykonaniu Usługi do odstąpienia od umowy w trybie wyżej wymienionej ustawy”, nosi znamiona nieuczciwej praktyki mającej za zadanie wprowadzenie klienta w błąd. W świetle powyższego moje odstąpienie od umowy zawartej na odległość powinno zostać przyjęte. Proszę o pomoc w wyegzekwowaniu obowiązku od sprzedawcy w tym podjęcie kroków prawnych oraz nagłośnienie sprawy w mediach tradycyjnych, cyfrowych oraz mediach społecznościowych na co wyrażam niniejszym pełną zgodę. Dziękuję. PS Dodatkowe informacje: „Usługami cyfrowymi są zatem np. usługi wymiany treści wideo i audio oraz inne usługi przechowywania plików on-line, edycja tekstów lub gry oferowane w chmurze, usługi przechowywania danych w chmurze, poczty elektronicznej, mediów społecznościowych i aplikacji działających w oparciu o chmury. W odróżnieniu od usług cyfrowych, dostarczanie treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym, polegają natomiast na pojedynczej dostawie określonego fragmentu lub fragmentów treści cyfrowych, np. plików muzycznych lub plików wideo. Uzasadnienie projektu ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw, s. 8” Tak jak stosuje to sam Microsoft: https://www.microsoft.com/pl-pl/servicesagreement • f. Zasady zwrotu pieniędzy. Użytkownikowi przysługuje prawo do okresu na odstąpienie od umowy („Okres na Odstąpienie od Umowy”) trwającego czternaście (14) dni od daty zakupu (z podaniem lub bez podania przyczyny). Jeśli w momencie anulowania Usługa została częściowo zrealizowana, Użytkownik otrzyma proporcjonalny zwrot zapłaconej kwoty. Użytkownik zgadza się, że Okres na Odstąpienie od Umowy upływa w momencie pełnej realizacji Usługi na rzecz Użytkownika, w którym to przypadku zakup Użytkownika nie podlega zwrotowi pieniędzy. Jeśli Użytkownik dokonuje w Microsoft zakupu treści cyfrowych, prawo Użytkownika do anulowania zakupu przestanie obowiązywać w momencie rozpoczęcia pobierania tych treści. Jeśli prawo lub określona oferta świadczenia Usług nie stanowią inaczej, wszelkie zakupy są ostateczne i nie podlegają zwrotom. W przypadku wszystkich Usług innych niż usługi Skype informacje i instrukcje dotyczące anulowania Usługi i żądania zwrotu pieniędzy za pomocą Formularza Odstąpienia, jeśli Użytkownikowi przysługuje taki zwrot pieniędzy, można znaleźć w witrynie zarządzania kontem Microsoft (https://go.microsoft.com/fwlink/p/?linkid=618284). W przypadku usługi Skype należy wypełnić Formularz Odstąpienia na podstawie informacji dostępnych tutaj (https://go.microsoft.com/fwlink/p/?linkid=618286). Jeśli zdaniem Użytkownika Microsoft błędnie naliczył opłatę, Użytkownik musi skontaktować się z Microsoft, a Microsoft sprawdzi wysokość opłaty. Jeśli Microsoft zwróci pieniądze lub zastosuje inną rekompensatę, Microsoft nie będzie w przyszłości zobowiązany do zwrotu takiej samej lub podobnej kwoty pieniędzy ani zastosowania takiej samej lub podobnej rekompensaty. Niniejsze zasady zwrotu pieniędzy nie wpływają na żadne uprawnienia przysługujące na mocy prawa właściwego. Więcej informacji na temat zwrotu kosztów można znaleźć tutaj (https://go.microsoft.com/fwlink/p/?linkid=618283). (czytaj więcej)