Auchan Polska

Dobra konsumpcyjne

Auchan Polska

Lista spraw zgłoszonych do firmy

Rodzaj działalności
Status sprawy
Sortuj
2025-02-18 godz: 12:13
Od
avatar-urlP.K.
Publiczna
Otwarta

Hulajnoga elektryczna explay

Dzień dobry. Kupiłem w sklepie auchan hulajnogę elektryczną w listopadzie. Przez pierwsze miesiące nie użytkowałem jej, ponieważ byl sezon jesienno-zimowy. Chwilę po użyciu nastąpiła pierwsza usterka. Nie dało się jej uruchomić. Czyli na początku maja. Mniej niż pół roku od daty zakupu. Naprawili na gwarancji bez wymiany czegokolwiek. Po kolejnym pół roku hulajnoga znów się popsuła i nie udało się jej uruchomić. Więc oddałem ponownie na gwarancję. Tym razem odrzucili z powodu naturalnego zużycia baterii, bo bateria ma tylko pól roku gwarancji. Czytając na forach wyczytałem, że na reklamacji z tytułu odstąpienia od umowy sklep ma obowiązek naprawić sprzęt nie zważywszy na to co gwarant napisał w gwarancji. Ale ponownie odrzucili reklamację z powodu 'niewłaściwego użytkowania sprzętu '. Chociaż wyraźnie było napisane na poprzedniej reklamacji, że winą jest naturalne zużycie akumulatora, a nie niewłaściwe użytkowanie. Więc ponownie napisałem reklamację z informacją ze to wada fabryczna. Bo występuje od początku i chce odstąpić od umowy, ale znów dostałem odrzucenie. Bo w gwarancji jest napisane, że akumulatory mają tylko pół roku gwarancji, czy ich się używa, czy nie. Pisząc kolejną reklamację, Pani w sklepie powiedziała, że winą może być to, że sprzęt nie był ładowany przez okres którego go nie używałem. Gdzie ładowałem by sprawdzić czy działa. Ale kupiłem sprzęt na wyprzedaży i od innego pracownika dostałem informację, że sprzęt leżał kilka miesięcy na magazynie. I na to żadnej odpowiedzi nie dostałem, bo sklep nie sprawdzi czy był ładowany, czy nie. To nie wiem po co poruszał ten temat, aby zrzucić całą winę na mnie? Czy mogę prosić o pomoc w tym temacie ? Hulajnoga była ledwo co użytkowana, a sklep bez podania żadnych powodów czym są te niewłaściwe użytkowania sprzętu, odmawia zajęcia się tą reklamacją. Dzwoniłem na infolinię konsumencką, podpowiedziano mi, że na art. 43c mam się odwołać. Jednak w sklepie powiedzieli, że nie będą się odwoływać na żaden artykuł i mam napisać pismo do producenta i ich nie interesuje co ktoś mi powiedział. Gdzie producentem tego sprzętu jest chińska firma, jedynie mam kontakt do importera. Byłbym wdzięczny za pomoc. Chciałbym dostać zwrot gotówki za sprzęt, które użyłem kilka razy, bo ciągle walczę z reklamacjami.(czytaj więcej)

2024-08-31 godz: 10:50
Od
avatar-urlA.P.
Publiczna
Zamknięta

Odmowa przyjęcia reklamacji

Dzisiejszego dnia (31 sierpnia 2024r) chciałam złożyć reklamację na czajnik zakupiony w grudniu 2022r. Przestał działać, nie załącza się. Nie mam paragonu, czajnik kupiony był za gotówkę. Pani w punkcie informacji w Auchan Lublin, na Ulicy W. Witosa 32a odmówiła przyjęcia reklamacji bez paragonu. Prawo w żaden sposób nie wymaga posiadania paragonu. Oczekuje przyjęcia reklamacji, oraz zwrotu gotówki za niedziałający przedmiot. (czytaj więcej)