- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja
Radosław Wawrzyniak
Dobra konsumpcyjne
Na podstawie art. 556 oraz 560 Kodeksu cywilnego składam reklamację dotyczącą zakupionej przeze mnie w Państwa firmie kanapy LACANTE. Produkt ten był już trzykrotnie reklamowany z różnych powodów, co świadczy o jego niskiej jakości i niezgodności z umową. Wady ujawniające się w kolejnych okresach obejmowały: 01.09.2023 – zaakceptowana naprawa, pomimo upłynięcia terminu 14 dni – usterki: pęknięcie pojemnika na pościel, uszkodzenie kółka, przekoszenie elementu konstrukcyjnego łączącego kółko z ramą łóżka, niedomalowania i liczne inne uszkodzenia 04.10.2023 – część usterek została naprawiona, dodatkowo pojawiły się nowe np pęknięcie plastikowej blendy osłony siłownika, źle zamontowany materiał obiciowy Podkreślam, że za pierwszym razem upłynął termin 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, jednak wykazałam dobrą wolę i zgodziłam się na naprawę. Obecnie jednak produkt ponownie wykazuje wadę – załamanie konstrukcji prawej leżanki mimo prawidłowego użytkowania. Biorąc pod uwagę liczne problemy z produktem, dalsze naprawy są bezcelowe, ponieważ kanapa nie spełnia swojej funkcji. Na podstawie art. 560 § 1 oraz § 3 Kodeksu cywilnego oraz w związku z powtarzającymi się wadami produktu, niniejszym składam oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży kanapy. Reklamuje tę kanapę już trzecie raz. Obecna wada – załamanie konstrukcji prawej leżanki mimo prawidłowego użytkowania – ma charakter istotny i stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników. Tego rodzaju usterka może prowadzić do nagłego zapadnięcia się konstrukcji, co grozi urazami kręgosłupa, kończyn lub innych części ciała w przypadku użytkowania kanapy. Co więcej, wady konstrukcyjne mogą również stwarzać ryzyko dla dzieci, które mogą nieświadomie narażać się na niebezpieczeństwo, korzystając z wadliwego mebla. Zgodnie z art. 560 § 3 Kodeksu cywilnego, jeżeli rzecz była już reklamowana, sprzedawca ma obowiązek dostosować się do żądania konsumenta i nie może narzucać kolejnej naprawy. Uprawnienia konsumenta rozszerzają się przy kolejnej reklamacji, nawet jeśli wada jest inna niż poprzednio. Potwierdza to również ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. z 2016 r. poz. 380 ze zm.). W związku z powyższym żądam zwrotu pełnej kwoty zakupu.(czytaj więcej)