- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja
Szanowni Państwo, zgłosiłem do firmy x-kom z tytułu rękojmi, zgłoszenie o zawieszeniu telefonu uniemożliwiającego jakiekolwiek korzystanie. Telefon dotarł 15.01 do firmy. Po 9 dniach tj. 23 stycznia otrzymałem informację: „weryfikacja telefonu wykazała, że stan fizyczny reklamowanego sprzętu świadczy o przekroczeniu warunków eksploatacji urządzenia (obicie - mocne uderzenie aluminiowego boku urządzenia aż do oderwania kawałku obudowy).” Telefon był w doskonałym stanie kiedy go wysłałem. Dlaczego firma po 9 dniach poinformowała o uszkodzeniu fizycznym wiedząc że powodem zgłoszenia było zawieszenie systemu? Powinna niezwłocznie zawiadomić o fakcie zniszczenia telefonu. Prosząc o wyjaśnienia w piśmie dnia 23.01.2025, firma zignorowała moje pismo i dnia 26 stycznia poproszono o „usunięcie telefonu z usługi Find My Device – z tego powodu nie możemy rozpocząć procedur serwisowych.” Wystosowałem dodatkowe pisma z prośbą o odpowiedz oraz by firma wyjaśniła swoją prośbę, jakie nieść będzie to za sobą konsekwencje. 29.01.2025 minął termin ustosunkowania się do rękojmi, do tego czasu firma nie odpowiedziała, również, pomimo wezwania do zapłaty w dniu 1.02.2025 r. Podmiot ma 14 dni kalendarzowych by wydać decyzję dot. rękojmi, czas się skończył a jedyne informacje z firmy X-KOM informują o "dołączeniu pisma do sprawy i prośbą by oczekiwać na odpowiedz." Oczekuję zwrotu środków od firmy, za jaki został zakupiony telefon, tak jak wskazałem w piśmie, podczas zgłaszania rękojmi.