- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja
ODWOŁANIE OD DECYZJI REKLAMACYJNEJ Stanowczo nie zgadzam się z Państwa stanowiskiem dotyczącym rozpatrzenia mojego zgłoszenia reklamacyjnego dotyczącego otrzymania uszkodzonego produktu: korpus + silnik + cyklon gold. W dniu 6.11.2024r. otrzymałam od Państwa przelew w kwocie 377,3zł jako rozpatrzenie i jednoczesne zakończenie zgłoszenia reklamacyjnego przesłanego przeze mnie w dn. 10.10.2024r. do Państwa drogą e-mail. Z uwagi na to, że Państwa decyzja początkowa (na co posiadam dowód w postaci korespondencji drogą e-mail) wskazuje, że uszkodzony produkt, który od Państwa otrzymałam mam odesłać na swój koszt, następnie zamówić nowy okazała się niemożliwa, z uwagi na to, że przelew, zwrotny, który od Państwa otrzymałam wynosił 377,3zł. Koszt zamówienia, łącznie z poniesionymi przeze mnie kosztami kurierskimi wynosił 794,00zł. W związku z tym, że problem z otrzymanym uszkodzonym produktem został zgłoszony natychmiast Państwu – firmie Ekspert Serwis Niewiadomski jak również firmie kurierskiej, z którą spisałam stosowny protokół szkody, o który Państwo prosili domagam się wymiany produktu na nowy wolny od wad lub natychmiastowego zwrotu kwoty w wysokości 794,00zł. Na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 27) odstępuję od umowy zawartej w dniu 10.10.2014r. na odległość z uwagi na otrzymanie wadliwego produktu – uszkodzenie, wgniecenie. Towar zwróciłam w terminie wskazanym przez firmę stosownie do postanowień umowy. Z uwagi na polubowne rozwiązanie z Państwem sporu składam pisemne odwołanie od Państwa decyzji reklamacyjnej w zakresie uszkodzonego towaru jako reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową. Jednocześnie informuję Państwa, że jako konsument - czyli zgodnie z art. 22 (1) kodeksu cywilnego mam prawo do złożenia reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową. Nie ma tu znaczenia, czy zakupu dokonałam stacjonarnie, czy przez Internet jak w tej sytuacji. Państwo jako przedsiębiorca mają obowiązek przyjąć ode mnie takie zgłoszenie reklamacyjne i odpowiedzieć na nie w terminie do 14 dni. Nie udzielenie odpowiedzi na reklamację co do zasady powoduje uznanie jej za zasadną. Informuję również, że mam prawo w sytuacji wystąpienia braku zgodności towaru z umową tj.: wad czy usterek - złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową (którą przedsiębiorca obowiązany jest rozpoznać w terminie 14 dni) i zażądać w pierwszej kolejności: • naprawy towaru lub/albo: • wymiany towaru na towar nowy wolny od wad. Na złożenie takiej reklamacji jako konsument mam 2 lata (okres ochrony z tytułu niezgodności towaru z umową), lecz jak najszybsze złożenie reklamacji będzie działało na korzyść konsumenta i tak też czynię. Proszę o potwierdzenie otrzymania ode mnie złożenia reklamacji z Państwa strony, abym mogła było udokumentować fakt oraz datę jej złożenia i liczyć od tej daty termin 14 dni na odpowiedź na reklamację. Państwo jako przedsiębiorca powinni dokonać naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której zostali Państwo przeze mnie poinformowani o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla mnie jako konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim go nabyłam. Za rozsądny czas uznaje się okres do 14 dni. Odpowiedź od Państwa proszę o przesłanie na trwałym nośniku, a więc na karcie papieru, jako dokumentu lub e-mail. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponoszą Państwo jako przedsiębiorca. Udostępniłam Państwu jako przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt, w tym przypadku ja poniosłam koszty wysyłki do Państwa towaru uszkodzonego. Dodatkowo dodam, że przez okres dwóch (2) lat domniemywa się, że wada produktu tkwiła w nim i obciąża przedsiębiorcę, a nie konsumenta - jest to dodatkowe domniemanie prawne, chroniące mnie jako konsumenta. Działając zgodnie z literą prawa od negatywnej decyzji reklamacyjnej wydajnej przez Państwa mam jako konsument okres 2 lat o odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową. Poniżej dokładny opis procesu reklamacyjnego, który z Państwem podjęłam: W dniu 10.10.2024r. o godzinie 21:20 odebrałam od firmy Ekspert Serwis Niewiadomski sp.j. AUTORYZOWANY SERWIS dyson przesyłkę tj. Korpus + silnik + cyklon gold o wartości wraz z przesyłką 749,00zł plus przesyłka 20,00zł nadaną do mnie za pośrednictwem firmy kurierskiej. Kurier w dniu dostarczenia przesyłki tj. 10.11.2024r. nie kontaktował się ze mną telefonicznie i nie informował, że pozostawił dla mnie przesyłkę w lobby bloku. Po powrocie z pracy zauważyłam, że przesyłka jest pozostawiona pod skrzynkami na listy. Po otwarciu przesyłki zorientowałam się, że przesyłka jest uszkodzona – towar w środku jest mocno wgnieciony, karton nosił nieznaczne ślady uszkodzenia, był przerwany. Warto zaznaczyć, że przesyłka była zapakowana w bardzo lichy karton w związku z tym rzucenie takiej przesyłki przez kuriera lub przygniecenie jej przez inną przesyłkę w bardzo łatwy sposób mogło spowodować jej uszkodzenie. Niezwłocznie w tym samym dniu tj. 10.11.2024r. drogą e-mail poinformowałam sprzedającego firmę Ekspert Serwis Niewiadomski sp.j. AUTORYZOWANY SERWIS dyson o tym w jakim stanie otrzymałam przesyłkę. W dniu 11.102024r. zgodnie z informacją jaką zawiera e-mail od sklepu Ekspert Serwis Niewiadomski skontaktowałam się z kurierem, który poinformował mnie, że nie ma obowiązku spisywania protokołu w jego obecności i jeżeli doszło do doręczenia przesyłki uszkodzonej spisać protokół należy bezpośrednio przez stronę internetową firmy kurierskiej – tak też uczyniłam na co posiadam stosowne potwierdzenie. Fizycznie nie miałam możliwości spisania protokołu w obecności o czym opisuje j/w. Firma Ekperts Serwis Niewiadomski sp.j. AUTORYZOWANY SERWIS dyson poinformował mnie, że takie spisanie protokołu należy wykonać w obecności kuriera firmy doręczającej przesyłkę. Jak widać stanowisko tych dwóch współpracujących ze sobą firm są odmienne. Kilkukrotnie kontaktowałam się zarówno drogą telefoniczną jak również e-mail z firmą Ekspert Serwis Niewiadomski (na co posiadam stosowne dowody w postaci korespondencji drogą e-mail) informując dokładnie o podejmowanych krokach. Firma otrzymała ode mnie przed odesłaniem do nich towaru dokładne zdjęcia obrazujące stopień uszkodzenia produktu jak również opakowania. W informacji końcowej firma przekazała informację, że wypełnić mam formularz zwrotu, a towar mam do nich odesłać na swój koszt i zamówić nowy. Składałam formalnie przez stronę internetową sklepu w dn. 11.10.2024r. zgłoszenie reklamacyjne. Natomiast w dn. 12.10.2024r. wypełniłam formularz zwrotu zgodnie z instrukcją przekazaną mi przez pracownika firmy. Od momentu zgłoszenia zwrotu miałam czas 14 dni na odesłanie towaru, jednak pierwszy raz spotykam się z tym, że to ja jako kupujący mam odsyłać wadliwy towar. Produkt odesłałam w dn. 24.10.2024r. za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL. Po otrzymaniu przesyłki ode mnie firma Ekspert Serwis Niewiadomski zmienia swoje stanowisko twierdząc, że będzie czekać na decyzje firmy kurierskiej dotyczącej zwrotu środków.