2024-11-21 godz: 09:55
Od
avatar-urlK.W.
Publiczna
Otwarta

Nieuczciwa praktyka

ODWOŁANIE OD DECYZJI REKLAMACYJNEJ Stanowczo nie zgadzam się z Państwa stanowiskiem dotyczącym rozpatrzenia mojego zgłoszenia reklamacyjnego dotyczącego otrzymania uszkodzonego produktu: korpus + silnik + cyklon gold. W dniu 6.11.2024r. otrzymałam od Państwa przelew w kwocie 377,3zł jako rozpatrzenie i jednoczesne zakończenie zgłoszenia reklamacyjnego przesłanego przeze mnie w dn. 10.10.2024r. do Państwa drogą e-mail. Z uwagi na to, że Państwa decyzja początkowa (na co posiadam dowód w postaci korespondencji drogą e-mail) wskazuje, że uszkodzony produkt, który od Państwa otrzymałam mam odesłać na swój koszt, następnie zamówić nowy okazała się niemożliwa, z uwagi na to, że przelew, zwrotny, który od Państwa otrzymałam wynosił 377,3zł. Koszt zamówienia, łącznie z poniesionymi przeze mnie kosztami kurierskimi wynosił 794,00zł. W związku z tym, że problem z otrzymanym uszkodzonym produktem został zgłoszony natychmiast Państwu – firmie Ekspert Serwis Niewiadomski jak również firmie kurierskiej, z którą spisałam stosowny protokół szkody, o który Państwo prosili domagam się wymiany produktu na nowy wolny od wad lub natychmiastowego zwrotu kwoty w wysokości 794,00zł. Na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 27) odstępuję od umowy zawartej w dniu 10.10.2014r. na odległość z uwagi na otrzymanie wadliwego produktu – uszkodzenie, wgniecenie. Towar zwróciłam w terminie wskazanym przez firmę stosownie do postanowień umowy. Z uwagi na polubowne rozwiązanie z Państwem sporu składam pisemne odwołanie od Państwa decyzji reklamacyjnej w zakresie uszkodzonego towaru jako reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową. Jednocześnie informuję Państwa, że jako konsument - czyli zgodnie z art. 22 (1) kodeksu cywilnego mam prawo do złożenia reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową. Nie ma tu znaczenia, czy zakupu dokonałam stacjonarnie, czy przez Internet jak w tej sytuacji. Państwo jako przedsiębiorca mają obowiązek przyjąć ode mnie takie zgłoszenie reklamacyjne i odpowiedzieć na nie w terminie do 14 dni. Nie udzielenie odpowiedzi na reklamację co do zasady powoduje uznanie jej za zasadną. Informuję również, że mam prawo w sytuacji wystąpienia braku zgodności towaru z umową tj.: wad czy usterek - złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową (którą przedsiębiorca obowiązany jest rozpoznać w terminie 14 dni) i zażądać w pierwszej kolejności: • naprawy towaru lub/albo: • wymiany towaru na towar nowy wolny od wad. Na złożenie takiej reklamacji jako konsument mam 2 lata (okres ochrony z tytułu niezgodności towaru z umową), lecz jak najszybsze złożenie reklamacji będzie działało na korzyść konsumenta i tak też czynię. Proszę o potwierdzenie otrzymania ode mnie złożenia reklamacji z Państwa strony, abym mogła było udokumentować fakt oraz datę jej złożenia i liczyć od tej daty termin 14 dni na odpowiedź na reklamację. Państwo jako przedsiębiorca powinni dokonać naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której zostali Państwo przeze mnie poinformowani o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla mnie jako konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim go nabyłam. Za rozsądny czas uznaje się okres do 14 dni. Odpowiedź od Państwa proszę o przesłanie na trwałym nośniku, a więc na karcie papieru, jako dokumentu lub e-mail. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponoszą Państwo jako przedsiębiorca. Udostępniłam Państwu jako przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt, w tym przypadku ja poniosłam koszty wysyłki do Państwa towaru uszkodzonego. Dodatkowo dodam, że przez okres dwóch (2) lat domniemywa się, że wada produktu tkwiła w nim i obciąża przedsiębiorcę, a nie konsumenta - jest to dodatkowe domniemanie prawne, chroniące mnie jako konsumenta. Działając zgodnie z literą prawa od negatywnej decyzji reklamacyjnej wydajnej przez Państwa mam jako konsument okres 2 lat o odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową. Poniżej dokładny opis procesu reklamacyjnego, który z Państwem podjęłam: W dniu 10.10.2024r. o godzinie 21:20 odebrałam od firmy Ekspert Serwis Niewiadomski sp.j. AUTORYZOWANY SERWIS dyson przesyłkę tj. Korpus + silnik + cyklon gold o wartości wraz z przesyłką 749,00zł plus przesyłka 20,00zł nadaną do mnie za pośrednictwem firmy kurierskiej. Kurier w dniu dostarczenia przesyłki tj. 10.11.2024r. nie kontaktował się ze mną telefonicznie i nie informował, że pozostawił dla mnie przesyłkę w lobby bloku. Po powrocie z pracy zauważyłam, że przesyłka jest pozostawiona pod skrzynkami na listy. Po otwarciu przesyłki zorientowałam się, że przesyłka jest uszkodzona – towar w środku jest mocno wgnieciony, karton nosił nieznaczne ślady uszkodzenia, był przerwany. Warto zaznaczyć, że przesyłka była zapakowana w bardzo lichy karton w związku z tym rzucenie takiej przesyłki przez kuriera lub przygniecenie jej przez inną przesyłkę w bardzo łatwy sposób mogło spowodować jej uszkodzenie. Niezwłocznie w tym samym dniu tj. 10.11.2024r. drogą e-mail poinformowałam sprzedającego firmę Ekspert Serwis Niewiadomski sp.j. AUTORYZOWANY SERWIS dyson o tym w jakim stanie otrzymałam przesyłkę. W dniu 11.102024r. zgodnie z informacją jaką zawiera e-mail od sklepu Ekspert Serwis Niewiadomski skontaktowałam się z kurierem, który poinformował mnie, że nie ma obowiązku spisywania protokołu w jego obecności i jeżeli doszło do doręczenia przesyłki uszkodzonej spisać protokół należy bezpośrednio przez stronę internetową firmy kurierskiej – tak też uczyniłam na co posiadam stosowne potwierdzenie. Fizycznie nie miałam możliwości spisania protokołu w obecności o czym opisuje j/w. Firma Ekperts Serwis Niewiadomski sp.j. AUTORYZOWANY SERWIS dyson poinformował mnie, że takie spisanie protokołu należy wykonać w obecności kuriera firmy doręczającej przesyłkę. Jak widać stanowisko tych dwóch współpracujących ze sobą firm są odmienne. Kilkukrotnie kontaktowałam się zarówno drogą telefoniczną jak również e-mail z firmą Ekspert Serwis Niewiadomski (na co posiadam stosowne dowody w postaci korespondencji drogą e-mail) informując dokładnie o podejmowanych krokach. Firma otrzymała ode mnie przed odesłaniem do nich towaru dokładne zdjęcia obrazujące stopień uszkodzenia produktu jak również opakowania. W informacji końcowej firma przekazała informację, że wypełnić mam formularz zwrotu, a towar mam do nich odesłać na swój koszt i zamówić nowy. Składałam formalnie przez stronę internetową sklepu w dn. 11.10.2024r. zgłoszenie reklamacyjne. Natomiast w dn. 12.10.2024r. wypełniłam formularz zwrotu zgodnie z instrukcją przekazaną mi przez pracownika firmy. Od momentu zgłoszenia zwrotu miałam czas 14 dni na odesłanie towaru, jednak pierwszy raz spotykam się z tym, że to ja jako kupujący mam odsyłać wadliwy towar. Produkt odesłałam w dn. 24.10.2024r. za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL. Po otrzymaniu przesyłki ode mnie firma Ekspert Serwis Niewiadomski zmienia swoje stanowisko twierdząc, że będzie czekać na decyzje firmy kurierskiej dotyczącej zwrotu środków.


Przydatne zgłoszenie?

Za każdego kciuka w górę autor sprawy otrzyma punkt [dowiedz się więcej]