- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja

FORMIKA RENATA PAWELSKA-FLAK TOMASZ FLAK SPÓŁKA JAWNA

Witam zakupiłam ostatnio klimatyzator, 9000BTU niestety nie działa jak powinien jak w pokoju było 30 tak jest dalej 30, cały sie grzeje, generuje więcej ciepła niż zimna, ale chcąc zwrócić go do sklepu pani ekspedientka powiedziała ze zwrotów nie przejmują jeśli bym używany, spakowany w oryginalne pudełko tak jak był zakupiony, jutro mija 14 dzień i co teraz? znalazłem taki artykuł: Odpakowanie zakupionego towaru w niektórych przypadkach może uniemożliwić jego zwrot. Co jednak zrobić, jeśli po rozpakowaniu wykryjesz, że twój nowo nabyty produkt ma wady? W takich sytuacjach jego rozpakowanie nie będzie mieć znaczenia, ponieważ można wówczas złożyć reklamację oraz skorzystać z tzw. prawa z rękojmi za wady. W takim przypadku sprzedawca nie może odrzucić reklamacji z powodu otwarcia towaru – byłoby to niezgodne z logiką (w jaki inny sposób klient mógłby sprawdzić, czy towar jest bez wad?). 2 artykuł: Jeśli chodzi o zwrot towaru na zasadach rękojmi, to został on unormowany przepisami Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740). Przepisy te znajdują się głównie w dziale „Rękojmia za wady” (art. 556 i kolejne). Ich treść wskazuje wyraźnie, iż rękojmia stanowi podstawę do składania przez konsumenta reklamacji w przypadku towaru posiadającego ujawnioną już po zakupie wadę fizyczną (rozumiana jako niezgodność z umową) lub też wadę prawną. I tu należy pamiętać, że podczas składania reklamacji na podstawie rękojmi, podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca, przez co to do niego należy skierować pismo reklamacyjne. Sprzedawca lub właściciel sklepu, na ręce którego konsument składa reklamację, w żaden sposób (o ile z przepisów nie wynika inaczej) nie może odmówić jej przyjęcia.(czytaj więcej)