- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja

"IKEA RETAIL" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

W grudniu 2018 roku zakupiłem w IKEA Polska między innymi zlew kompozytowy HALVLEKAL. Produkt ten został objęty przez producenta 25-letnią gwarancją. Producentem jest właśnie IKEA. W czerwcu 2025 roku doszło do samoistnego pęknięcia tego zlewu. Pęknięcie nastąpiło bez ingerencji sił zewnętrznych. Oczywiście zgłoszenie zostało skierowane w trybie reklamacji do producenta. Przeprowadzono zdalne oględziny ZDALNE przy użyciu mojego telefonu komórkowego oraz aparatu. Na podstawie tych nagrań producent odrzucił reklamację, twierdząc, że uszkodzenie powstało wskutek działania siły zewnętrznej, choć nic takiego nie jest widoczne. Producent wskazał również na „liczne zarysowania” na powierzchni zlewu jako przyczynę powstania usterki. Pragnę zaznaczyć, że zlew ma 7 lat i był normalnie użytkowany, więc oczywistym jest, że może nosić ślady zwykłej eksploatacji. Dodatkowo producent, na podstawie nagrania, dwukrotnie stwierdził, że zdalne oględziny są wystarczające do oceny, iż produkt nie posiada wad materiałowych ani jakościowych. W mojej ocenie nie jest to możliwe do jednoznacznego stwierdzenia bez fizycznych oględzin produktu. Odwołałem się od decyzji odmownej, jednak producent ją podtrzymał, ponownie powołując się na obecność rys i zadrapań wynikających z 7-letniego użytkowania oraz twierdząc, że zdalna weryfikacja jest wystarczająca do oceny stanu technicznego produktu. Dodatkowo moje wątpliwości budzi również fakt, że w informacji przygotowanej w odpowiedzi na moje odwołanie sprzedawca wskazuje, iż gwarancja nie obejmuje między innymi uszkodzeń mechanicznych. W takim przypadku rodzi się pytanie: jakiego innego rodzaju uszkodzeniom może ulec zlew z materiału kompozytowego, będący jednolitym odlewem, jeśli nie wadom materiałowym prowadzącym między innymi do powstania pęknięcia?(czytaj więcej)
Zamówiłam kuchnie za ponad 20tyś złotych w okresie promocji gdzie za każde wydane 1000zł było 100zł zwrotu w postaci vouchera. To była JEDYNA MOŻLIWOŚĆ, żebym u Państwa kupiła cokolwiek, gdyż opinie nie pozostawiają niczego sobie - jak widać niebezpodstawnie. Pracownik sklepu stacjonarnego (bo u niego zamawiałam kuchnie) poinformował mnie JASNO że kody będą ważne DO KOŃCA MARCA. Jak się okazało nie były, w związku z tym zostałam wprowadzona w błąd co skutkowało realną stratą finansową (prawie 2000zł). Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, wprowadzanie konsumenta w błąd poprzez podawanie nieprawdziwych informacji dotyczących warunków promocji, może zostać uznane za nieuczciwą praktykę rynkową. Pan [dane usunięte przez moderatora] który zajął się moją sprawą chyba nie do końca wie w jakim dziale pracuje i totalnie nie zna się na prawie. Może zamiast zwalać winę na konsumenta, weźcie odpowiedzialność za to co mówią Wasi pracownicy. Może czas nagrywać rozmowy? Oczekuje rekompensaty MOICH voucherów, w przeciwnym razie będę zmuszona do zgłoszenia tej sprawy wyższym instancją. (czytaj więcej)
Reklamacja dotyczy sofy BRISSUND kupionej w sklepie Ikea dnia 13 lipca 2024, 16:41. Nr paragonu 9900188000800156240713. Uszkodzeniu uległo oparcie od strony szezlonga sofy, wyłamało się mocowanie. Kanapa była używana niecałe 6 kiedy wystąpiło uszkodzenie. Kanapa była użytkowana normalnie. Zgłosiłem reklamację dnia 11 stycznia 2025, która została odrzucona, byli serwisanci z Ikea i opisali uszkodzenia, sami powiedzieli na oględzinach że kanapa psuje się od samego patrzenia. Screen z maila z odmową w załączeniu. Potem odwołałem się w Ikea od tej decyzji i ponownie dostałem odmowę. Pismo z drugą odmową w załączeniu. Dodatkowo załączam zdjęcia uszkodzenia kanapy oraz protokół z oględzin serwisu Ikea. Oczekuję wymiany na inną kanapę z ew. dopłatą różnicy w cenie lub zwrot pieniędzy. Proszę o pomoc w sprawie. (czytaj więcej)
Montaż kuchni wykonany z wieloma błędami, bo wielu ale to wielu sporach z IKEA i odrzucaniu reklamacji w końcu przyszła firma aby zobaczyć szkody. Nakrzyczeli na mnie i obrażali i powiedzieli że to nie do reklamacji. Chcę naprawy ze strony ikei. Plików dodać nie mogę bo są za duże, a mam tam wszystko opisane.(czytaj więcej)