- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja

CORAL TRAVEL POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

Podczas pobytu w hotelu Gaia Village z oferty Coral Travel doszło do poważnego incydentu higienicznego – z pionu kanalizacyjnego w łazience wyszedł karaluch, a pokój znajdował się bezpośrednio nad restauracją hotelową. Zgłosiłem problem natychmiast obsłudze, która jedynie przekazała mi spray owadobójczy. Musiałem samodzielnie usunąć insekta i przebywać w toksycznych oparach środka chemicznego. Zdarzenie to jest nie tylko niekomfortowe, ale przede wszystkim stanowi realne zagrożenie sanitarne, wskazujące na zaniedbania infrastrukturalne i brak skutecznej dezynsekcji. W kolejnych dniach, mimo zmiany pokoju, pojawiły się także mrówki. W efekcie, z uwagi na brak zaufania do czystości i jakości żywności, przez 4 dni zrezygnowaliśmy z posiłków w hotelowej restauracji, ponosząc dodatkowe koszty w zewnętrznych lokalach. Złożyłem reklamację do Coral Travel, domagając się zwrotu części kosztów oraz rekompensaty za zmarnowany urlop (w oparciu o tzw. tabelę frankfurcką). W piśmie szczegółowo opisałem zdarzenie, załączyłem zdjęcia i dowody wydatków poniesionych z powodu rezygnacji z wyżywienia hotelowego. Odpowiedź biura była całkowicie wymijająca. W pierwszym piśmie Coral Travel uznało, że „występowanie insektów w krajach o ciepłym klimacie jest zjawiskiem naturalnym” i że „obecność owadów nie stanowi zaniedbania hotelu”. W drugim piśmie – z dnia 28.10.2025 r. – biuro ponownie powtórzyło ten sam argument, dodając, że karaluchy i mrówki „pojawiają się powszechnie w krajach śródziemnomorskich”. Ani w jednym, ani w drugim piśmie nie odniesiono się w ogóle do kluczowego faktu – karalucha wychodzącego z pionu kanalizacyjnego w łazience w pokoju nad restauracją. Brak jakiejkolwiek empatii, brak merytorycznej analizy problemu i sprowadzenie wszystkiego do „uroków klimatu” uważam za lekceważenie klienta i brak poszanowania dla jego zdrowia i bezpieczeństwa. Po dwóch bezskutecznych próbach polubownego rozwiązania sprawy poinformowałem Coral Travel, że kieruję sprawę do Miejskiego Rzecznika Konsumentów oraz do UOKiK. Biuro nie wyraziło żadnej chęci ugodowego zakończenia sporu ani minimalnej rekompensaty, a ich podejście potwierdza, że klient po opłaceniu wyjazdu przestaje być dla nich partnerem, a staje się problemem. pełny zwrot kosztów imprezy turystycznej (8 736,88 PLN) – z uwagi na rażące naruszenie standardów higienicznych i niezgodność usług z umową - lub jakikolwiek zwrot. (czytaj więcej)