YRKE Sp.z o.o.

YRKE Sp.z o.o.

Lista spraw zgłoszonych do firmy

Rodzaj działalności
Status sprawy
Sortuj
2025-09-24 godz: 10:51
Od
avatar-urlA.J.
Publiczna
Rozwiązana

Problemy ze zwrotem

W dniu 30.07.2025 została zawarta umowa sprzedaży przez stronę internetową www.yrke.pl na zakup biurka którego do dziś nie otrzymałem.Sprzedswca deklarował 30 roboczych które zostały przekroczone.Chiałbym aby koszta zostały mi zwrócone bo nie mogę już dłużej czekać bo dziecko nie ma biurka a firma przeciąga jak może więc zostało do nich wysłane pismo email że nie dotrzymali terminu i chciałbym zwrot kosztów.(czytaj więcej)

2023-10-03 godz: 09:56
Od
avatar-urlY.K.
Publiczna
Rozwiązana

Odstąpienie od umowy zawartej na odległoś

Dzień dobry, Pan/Pani Proszę porady w następnej sytuacji: 1. 21 sierpnia 2023 roku zamówiliśmy szafę w sklepie internetowym yrke.pl i otrzymaliśmy potwierdzenie zamówienia z określonym terminem dostawy wynoszącym od 3 do 10 dni. 2. W ciągu 10 dni szafa nie została dostarczona. 8 września otrzymaliśmy wiadomość, która przyszła 15 dni po dacie zamówienia, że u nich doszło do awarii maszyny i nie są w stanie zrealizować naszego zamówienia teraz, ale zrobią to później. 3. 15 września napisaliśmy do nich, że chcemy odstąpić od umowy ze względu na zmianę terminu realizacji zamówienia (ponad 10 dni) Podaliśmy, że pierwotny termin wynosił od 3 do 10 dni, ale dopiero po 15 dniach doszło do awarii maszyny, więc pierwotny termin został przekroczony z innego powodu niż awaria maszyny. 4. Odmówili odstąpienia umowy, powołując się na następujące punkty regulaminu (https://yrke.pl/regulamin): a) W regulaminie jest zapisane, że Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku niewywiązania się z terminu realizacji i dostawy Zamówienia, jeżeli było to spowodowane przyczynami od niego niezależnymi, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i których nie można było uniknąć, w szczególności na skutek awarii maszyn produkcyjnych, konieczności ich serwisu, wstrzymania lub opóźnień dostawy materiałów lub półproduktów. W takim przypadku termin realizacji i dostawy Zamówienia ulegnie wydłużeniu o okres występowania takich okoliczności, z uwzględnieniem czasu koniecznego dla Sprzedawcy do wznowienia produkcji, jednak nie dłużej niż łącznie o 45 dni. twierdzą, że spełnili ten termin 45 dni (zamówienie mieli gotowe do wysłania w miniony piątek, 29 września), który jest dodatkowym terminem, a nie terminem wynikającym z określonych okoliczności. b) W tym samym regulaminie wskazują, że umowę nie można zerwać, ponieważ meble są nieprefabrykowana. Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku: Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb Na stronie internetowej produktu yrke.pl podczas zakupu nie ma informacji, że są to meble nieprefabrykowana. Dla zamowienia proponuje minimalny wybór konfiguracji (kolor, rozmiar, liczba półek, uchwyty, nóżki). Zamówiliśmy 2 takie szafy (https://yrke.pl/szafy-i-garderoby/szafa-podwojna-ocean). Informacja o tym że są to mebli nieprefabrykowane i wykonywane na zamówienie dostępna tylko w regulaminie. I wydaje się, że wszystkie produkty dostępne na ich stronie internetowej nie podlegają zwrotowi, ponieważ każdy produkt jest produkowany na zamówienie. Regulamin: Informacja o produktach personalizowanych oraz meblach na wymiar: Sprzedawca informuje, że w przypadku produktów personalizowanych oraz mebli na wymiar, o których mówi punkt VI. ppkt. 9 Regulaminu, nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zgodnie z art. 38 punkt 3) ustawy o prawach konsumenta. Wszystkie meble produkowane przez firmę Yrke Sp. z o.o. są nieprefabrykowanymi produktami, tworzonymi według zindywidualizowanych potrzeb, określonych przez konsumenta w procesie zamówienia. 6. Wydaje się, że zostaliśmy wprowadzeni w błąd, ponieważ w regulaminie jest zapis o odstąpieniu od umowy, ale nie było jasne, że nie odnosi się to do żadnego produktu sprzedawanego na tej stronie, ponieważ punkt o ktorym mowilam powyszej mówią, że wszystko jest produkowane przez nich. Regulamin: Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny, składając odpowiednie oświadczenie w ciągu 14 dni. Aby zachować ten termin, konieczne jest wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wszystkie informacje dotyczące zwrotów znajdują się na stronie: https://yrke.pl/zwroty Nie do końca rozumiem, jak ich produkty mogą kwalifikować się jako towary nieprefabrykowane ani produkty spersonalizowane, ponieważ nie ma tu personalizacji, a jedynie wybór dostępnych opcji na stronie internetowej. W ten sposób każdy produkt IKEA oferowany w różnych rozmiarach mógłby być uznany za nieprefabrykowany, ponieważ umożliwia wybór rozmiaru. 7. Na dzień dzisiejszy mamy długą korespondencję w sprawie naszego wniosku o odstąpienii od umowy na podstawie powyższych argumentów, od nich odmowę odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy (około 3,5 tysiąca złotych). Ponadto odmówiliśmy przyjęcia dostawy, a yrke chcą, abyśmy pokryli koszty zwrotu i przechowywania (choć takie warunki nie są uwzględnione w regulaminie), z czym nie zgadamy się. Proszę o radę jako profesjonalisty czy można rozwiązać tego problemu (rozwiązać umowę/zwrócić pienędzę) drogą negocjacji po przyczynie: 1/ Dostawa naszego zamówienia została opóźniona, przekraczając 10 dni, jakie potwierdzono w dniu złożenia zamówienia. 2/ świadomie nadużywają pojęcia "rzeczy nieprefabrykowanej" i odmawiają konsumentom możliwości skorzystania z przysługującego prawa odstąpienia od umowy. 3/ Błędne informowanie na temat zwrotu produktu. Na żadnej ze stron produktów ani w potwierdzeniu zamówienia nie ma jasnego oświadczenia, że klient NIE MOŻE zwracać żadnego produktu zamówionego w Yrke, ponieważ twierdzą, że ich produkty są indywidualnie spersonalizowane. Regulamin zawiera kontrowersyjne zapisy, które tworzą niejasność, czy zamówiony przedmiot może być zwrócony Z poważaniem, (czytaj więcej)