x-kom

Dobra konsumpcyjne

x-kom

Lista spraw zgłoszonych do firmy

Rodzaj działalności
Status sprawy
Sortuj
2025-02-05 godz: 10:10
Od
avatar-urlK.K.
Publiczna
Otwarta

Rękojmia

Szanowni Państwo, zgłosiłem do firmy x-kom z tytułu rękojmi, zgłoszenie o zawieszeniu telefonu uniemożliwiającego jakiekolwiek korzystanie. Telefon dotarł 15.01 do firmy. Po 9 dniach tj. 23 stycznia otrzymałem informację: „weryfikacja telefonu wykazała, że stan fizyczny reklamowanego sprzętu świadczy o przekroczeniu warunków eksploatacji urządzenia (obicie - mocne uderzenie aluminiowego boku urządzenia aż do oderwania kawałku obudowy).” Telefon był w doskonałym stanie kiedy go wysłałem. Dlaczego firma po 9 dniach poinformowała o uszkodzeniu fizycznym wiedząc że powodem zgłoszenia było zawieszenie systemu? Powinna niezwłocznie zawiadomić o fakcie zniszczenia telefonu. Prosząc o wyjaśnienia w piśmie dnia 23.01.2025, firma zignorowała moje pismo i dnia 26 stycznia poproszono o „usunięcie telefonu z usługi Find My Device – z tego powodu nie możemy rozpocząć procedur serwisowych.” Wystosowałem dodatkowe pisma z prośbą o odpowiedz oraz by firma wyjaśniła swoją prośbę, jakie nieść będzie to za sobą konsekwencje. 29.01.2025 minął termin ustosunkowania się do rękojmi, do tego czasu firma nie odpowiedziała, również, pomimo wezwania do zapłaty w dniu 1.02.2025 r. Podmiot ma 14 dni kalendarzowych by wydać decyzję dot. rękojmi, czas się skończył a jedyne informacje z firmy X-KOM informują o "dołączeniu pisma do sprawy i prośbą by oczekiwać na odpowiedz." Oczekuję zwrotu środków od firmy, za jaki został zakupiony telefon, tak jak wskazałem w piśmie, podczas zgłaszania rękojmi. (czytaj więcej)

2024-10-18 godz: 09:16
Od
avatar-urlA.B.
Publiczna
Zamknięta

reklamacja zegarka FitBit Luxe X-kom

Zakupiłam w firmie "X-kom" zegarek "Google Fit-bit Luxe złoty, 21.06.2024 za kwotę 649 PLN. Oferta była oznaczona jako OUTLET, ale z opisem ze jest to asortyment po zwrocie, oraz z taką informacją: "Co to jest outlet W ramach outletu możesz kupić produkt ze zwrotu, z naprawy w autoryzowanym serwisie, z ekspozycji, z wydarzeń promocyjnych lub z testów. Dlaczego warto wybrać outlet Otrzymasz sprawdzony produkt, który pochodzi z oficjalnej dystrybucji, ale z różnych przyczyn nie możemy sprzedać go, jako fabrycznie nowy. Kupisz go jednak taniej niż ten sam produkt, który jest fabrycznie nowy. Tym samym oszczędzasz, ale wciąż dostajesz produkt z gwarancją i wsparciem technicznym. Informację o długości okresu gwarancyjnego znajdziesz w szczegółach aukcji" Po 3 miesiącach użytkowania zgłosiłam do sprzedającego reklamację - 21.09.2024, informując sprzedawcę że: "Mocowanie bransoletki przy zegarku słabo trzyma, bransoleta rozpięła się już kilkukrotnie podczas noszenia. Proszę o wymianę towaru Oczekiwane rozwiązanie: wymiana" Sprzedający odpowiedział, że : Dzień dobry, dziękujemy za zgłoszenie. Najmocniej przepraszamy jeśli urządzenie nie działa poprawnie. W tym przypadku zachęcamy do skorzystania z prawa do reklamacji ponieważ termin na zwrot produktu minął. Może Pani skontaktować się z naszym działem serwisowym za pomocą adresu mejlowego serwis@x-kom.pl lub pod numerem telefonu 34 377 00 30. Może Pani również odpowiedzieć w niniejszej dyskusji a stworzymy dla Pani zgłoszenie reklamacyjne, proszę w tym wypadku o podanie: -Z jakiego reżimu (typu) reklamacji chciałby Pani skorzystać, może Pani wybrać: -Gwarancje czyli dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości towaru złożone przez gwaranta, który w tym wypadku jest producent. Odpowiada za wady powstałe w wyniku normalnego używania produktu. -Rękojmie czyli odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność towaru z umową kupna sprzedaży. W przypadku rękojmi należy doprecyzować jeden z sposobów oczekiwanego zakończenia reklamacji: naprawa, wymiana, obniżenie ceny, zwrot. , -Adresu mailowgo -Numeru kontaktowego -Adresu do ewentualnej odsyłki produktu, w przeciwny razie produkt zostanie odesłany na adres z faktury Ponieważ powyższa wymiana zdań odbywała się przez portal allegro - poprosiłam o utworzenie zgłoszenia reklamacyjnego, skorzystania z rękojmi i jako oczekiwane rozwiązanie poprosiłam o wymianę towaru na wolny od wady. Towar odesłałam do weryfikacji. Po około 1-2 tygodniach otrzymałam, pismo odrzucające reklamację z wytłumaczeniem: Dlaczego nie uznajemy reklamacji W swojej reklamacji zgłosiła Pani, że mocowanie bransoletki przy zegarku słabo trzyma, bransoleta rozpięła się już kilkukrotnie podczas noszenia. Sprawdziliśmy urządzenie i nie stwierdziliśmy usterki podlegającej pod naszą odpowiedzialność. Zgłaszany przez Panią problem wynika z eksploatacji urządzenia. Nie odpowiadamy za eksploatację urządzenia. Od tej decyzji odwołałam się, argumentując że: Rękojmia, to odpowiedzialność sprzedawcy za zgodność towaru z umową. Zaoferowany asortyment, tego nie spełnia, ponieważ po trzech miesiącach od daty sprzedaży, bransoleta jest luźna przy mocowaniu - i nie dość że źle to wygląda, to dodatkowo nie spełnia swojej podstawowej funkcji i się rozpina. Jak już pisałam w zgłoszeniu - przytrafiło się to już kilka razy. Nie przyjmuje również , że to kwestia eksploatacji - a raczej wady fabrycznej. W ofercie internetowej zegarka nie było informacji że jego czas użytkowania może być tak krótki, a po 3 miesiącach może być uznany jako wyeksploatowany. i ponownie po ok 1-2 tygodniach otrzymałam pismo odrzucające może roszczenia: "W odpowiedzi na Pani wiadomość pragnę poinformować, że dokonana została dodatkowo weryfikacja zgłoszeń reklamacyjnych przedmiotowego modelu zegarka i w bazie danych spółki x-kom nie zarejestrowano tożsamej usterki w innym produkcie tej serii, co uniemożliwia zakwalifikowanie zgłaszanego problemu jako wady fabrycznej. Dodam, że każdy pasek od zegarka jest jego częścią eksploatacyjną. Poza zakresem odpowiedzialności sprzedawcy pozostaje sytuacja, w której stan produktu zależy od intensywności jego użytkowania. Powyższe potwierdza stanowisko wyrok SN z dnia 13 marca 1981r., sygn. akt III CRN 31/81, OSNC 1981/11/219)( Upływ czasu i używanie rzeczy, nawet zgodne z jej przeznaczeniem, mogą mieć wpływ na powstanie wad rzeczy, przy czym ich stopień może być różny. W konsekwencji nie ma podstaw do przyjmowania odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady związane z upływem czasu używania.) Na obecny moment konsultujemy sprawę z producentem. Prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości" W związku z moja bezsilnością chciałam prosić o pomoc. Kupiłam zegarek aby go nosić na ręce - i faktycznie używałam go zgodnie z przeznaczeniem niemalże codziennie (na noc zegarek zdejmowałam). Nie sądziłam ze trzymiesięczna standardowa eksploatacja spowoduje wady, które uniemożliwią dalsze korzystanie z zegarka. W obawie przed tym ze mogę go zgubić lub może mi się przy upadku rozbić uznałam że nie mogę go dalej nosić i stąd zgłosiłam się do sprzedawcy. Obecnie pozostaję bez towaru (towar jest u sprzedawcy), oraz z nierozstrzygniętą sprawą. Na forach zagranicznych doczytałam że nie tylko ja mam taki problem z ta akurat wersją LUX (która ma metalowy pasek), a tańszy model za ok 100-150 zl z paskiem silikonowym takich problemów podobno nie ma. Skłania mnie to tym bardziej do wniosku, że związane jest to z wadą konstrukcyjną tego modelu. Proszę o pomoc i zasugerowanie jak dalej postępować. nie ukrywam ze w obliczu przebiegu sprawy, oraz tym że prawdopodobnie kolejny egzemplarz będzie w podobnej jakości, chciałabym zmienić roszczenie z "wymiana towaru" na "zwrot gotówki" - czy mam takie prawo? (czytaj więcej)