- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja
x-kom
Dobra konsumpcyjne
Zakupiłam w firmie "X-kom" zegarek "Google Fit-bit Luxe złoty, 21.06.2024 za kwotę 649 PLN. Oferta była oznaczona jako OUTLET, ale z opisem ze jest to asortyment po zwrocie, oraz z taką informacją: "Co to jest outlet W ramach outletu możesz kupić produkt ze zwrotu, z naprawy w autoryzowanym serwisie, z ekspozycji, z wydarzeń promocyjnych lub z testów. Dlaczego warto wybrać outlet Otrzymasz sprawdzony produkt, który pochodzi z oficjalnej dystrybucji, ale z różnych przyczyn nie możemy sprzedać go, jako fabrycznie nowy. Kupisz go jednak taniej niż ten sam produkt, który jest fabrycznie nowy. Tym samym oszczędzasz, ale wciąż dostajesz produkt z gwarancją i wsparciem technicznym. Informację o długości okresu gwarancyjnego znajdziesz w szczegółach aukcji" Po 3 miesiącach użytkowania zgłosiłam do sprzedającego reklamację - 21.09.2024, informując sprzedawcę że: "Mocowanie bransoletki przy zegarku słabo trzyma, bransoleta rozpięła się już kilkukrotnie podczas noszenia. Proszę o wymianę towaru Oczekiwane rozwiązanie: wymiana" Sprzedający odpowiedział, że : Dzień dobry, dziękujemy za zgłoszenie. Najmocniej przepraszamy jeśli urządzenie nie działa poprawnie. W tym przypadku zachęcamy do skorzystania z prawa do reklamacji ponieważ termin na zwrot produktu minął. Może Pani skontaktować się z naszym działem serwisowym za pomocą adresu mejlowego serwis@x-kom.pl lub pod numerem telefonu 34 377 00 30. Może Pani również odpowiedzieć w niniejszej dyskusji a stworzymy dla Pani zgłoszenie reklamacyjne, proszę w tym wypadku o podanie: -Z jakiego reżimu (typu) reklamacji chciałby Pani skorzystać, może Pani wybrać: -Gwarancje czyli dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości towaru złożone przez gwaranta, który w tym wypadku jest producent. Odpowiada za wady powstałe w wyniku normalnego używania produktu. -Rękojmie czyli odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność towaru z umową kupna sprzedaży. W przypadku rękojmi należy doprecyzować jeden z sposobów oczekiwanego zakończenia reklamacji: naprawa, wymiana, obniżenie ceny, zwrot. , -Adresu mailowgo -Numeru kontaktowego -Adresu do ewentualnej odsyłki produktu, w przeciwny razie produkt zostanie odesłany na adres z faktury Ponieważ powyższa wymiana zdań odbywała się przez portal allegro - poprosiłam o utworzenie zgłoszenia reklamacyjnego, skorzystania z rękojmi i jako oczekiwane rozwiązanie poprosiłam o wymianę towaru na wolny od wady. Towar odesłałam do weryfikacji. Po około 1-2 tygodniach otrzymałam, pismo odrzucające reklamację z wytłumaczeniem: Dlaczego nie uznajemy reklamacji W swojej reklamacji zgłosiła Pani, że mocowanie bransoletki przy zegarku słabo trzyma, bransoleta rozpięła się już kilkukrotnie podczas noszenia. Sprawdziliśmy urządzenie i nie stwierdziliśmy usterki podlegającej pod naszą odpowiedzialność. Zgłaszany przez Panią problem wynika z eksploatacji urządzenia. Nie odpowiadamy za eksploatację urządzenia. Od tej decyzji odwołałam się, argumentując że: Rękojmia, to odpowiedzialność sprzedawcy za zgodność towaru z umową. Zaoferowany asortyment, tego nie spełnia, ponieważ po trzech miesiącach od daty sprzedaży, bransoleta jest luźna przy mocowaniu - i nie dość że źle to wygląda, to dodatkowo nie spełnia swojej podstawowej funkcji i się rozpina. Jak już pisałam w zgłoszeniu - przytrafiło się to już kilka razy. Nie przyjmuje również , że to kwestia eksploatacji - a raczej wady fabrycznej. W ofercie internetowej zegarka nie było informacji że jego czas użytkowania może być tak krótki, a po 3 miesiącach może być uznany jako wyeksploatowany. i ponownie po ok 1-2 tygodniach otrzymałam pismo odrzucające może roszczenia: "W odpowiedzi na Pani wiadomość pragnę poinformować, że dokonana została dodatkowo weryfikacja zgłoszeń reklamacyjnych przedmiotowego modelu zegarka i w bazie danych spółki x-kom nie zarejestrowano tożsamej usterki w innym produkcie tej serii, co uniemożliwia zakwalifikowanie zgłaszanego problemu jako wady fabrycznej. Dodam, że każdy pasek od zegarka jest jego częścią eksploatacyjną. Poza zakresem odpowiedzialności sprzedawcy pozostaje sytuacja, w której stan produktu zależy od intensywności jego użytkowania. Powyższe potwierdza stanowisko wyrok SN z dnia 13 marca 1981r., sygn. akt III CRN 31/81, OSNC 1981/11/219)( Upływ czasu i używanie rzeczy, nawet zgodne z jej przeznaczeniem, mogą mieć wpływ na powstanie wad rzeczy, przy czym ich stopień może być różny. W konsekwencji nie ma podstaw do przyjmowania odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady związane z upływem czasu używania.) Na obecny moment konsultujemy sprawę z producentem. Prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości" W związku z moja bezsilnością chciałam prosić o pomoc. Kupiłam zegarek aby go nosić na ręce - i faktycznie używałam go zgodnie z przeznaczeniem niemalże codziennie (na noc zegarek zdejmowałam). Nie sądziłam ze trzymiesięczna standardowa eksploatacja spowoduje wady, które uniemożliwią dalsze korzystanie z zegarka. W obawie przed tym ze mogę go zgubić lub może mi się przy upadku rozbić uznałam że nie mogę go dalej nosić i stąd zgłosiłam się do sprzedawcy. Obecnie pozostaję bez towaru (towar jest u sprzedawcy), oraz z nierozstrzygniętą sprawą. Na forach zagranicznych doczytałam że nie tylko ja mam taki problem z ta akurat wersją LUX (która ma metalowy pasek), a tańszy model za ok 100-150 zl z paskiem silikonowym takich problemów podobno nie ma. Skłania mnie to tym bardziej do wniosku, że związane jest to z wadą konstrukcyjną tego modelu. Proszę o pomoc i zasugerowanie jak dalej postępować. nie ukrywam ze w obliczu przebiegu sprawy, oraz tym że prawdopodobnie kolejny egzemplarz będzie w podobnej jakości, chciałabym zmienić roszczenie z "wymiana towaru" na "zwrot gotówki" - czy mam takie prawo? (czytaj więcej)