- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja

x-kom

Sprawa dotyczy zakupionego laptopa G5 KF i5-12500H/32GB/512+960/Win11X RTX4060 144Hz w sklepie x-kom. Dowód zakupu nr FVS/xk/000000565683 z dnia.28.05.2024 na kwotę 4 748,00 zł Pierwsze zgłoszenie nr RMA/XK/PL/25/01/50258 z tytułu rękojmi dnia 02.01.2025r Oczekiwany sposób zakończenia reklamacji - NAPRAWA Opis zgłoszenia: Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową. Laptop się nie ładuje, po odłączeniu od zasilacza wyłącza się. Stan naładowania akumulatora cały czas utrzymuje się na poziomie 55% w/g systemu. Przez wspomniany problem nie jestem w stanie używać urządzenia zgodnie z jego przeznaczeniem ponieważ wada to uniemożliwia. Kolejne zgłoszenie RMA/XK/PL/25/7630855 z tytułu rękojmi dnia 12.11.2025r Oczekiwany sposób zakończenia reklamacji ZWROT GOTÓWKI - KOREKTA Opis zgłoszenia: Niniejszym zawiadamiam, że w dniu 27 maja 2024 zakupiłem w Państwa sklepie Salon x-kom Olsztyn Galeria Warmińska ul. Tuwima 26 lokal N.1.73A towar laptopa Gigabyte G5 KF i5-12500H/32GB/512+960/Win11X RTX4060 144Hz nr zamówienia on-line 700009425771 Niestety, zakupiony sprzęt ponownie jest wadliwy. Wada jest ponownie ta sama i polega na tym, że laptop się nie ładuje. Po odłączeniu od ładowarki wyłącza się bez możliwości naładowania. Jest to niedopuszczalne, aby ta sama usterka występowała w przeciągu niecałego roku. Laptop nie jest użytkowany nadmiernie, a sporadycznie. Co świadczy o tym, że usterka nie została usunięta skutecznie. W związku z powyższym, na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego (art. 556 i nast.) żądam odstąpienia od umowy i zwrotu pełnej ceny zakupu w wysokości 4 748,00 zł na moje konto: [usunięte przez moderatora]Po dokonaniu zwrotu środków dokonam zakupu innego modelu w Państwa sklepie. Wczoraj, ostatniego dnia wynikającego z przepisów od zgłoszenia to jest 25.11.2025r otrzymałem decyzję od firmy X-kom o treści: Odpowiedź na reklamację Nie uznajemy Pana reklamacji. Uzasadnienie: Sprawdziliśmy laptop i nie stwierdziliśmy żadnej usterki technicznej. Nie potwierdziliśmy zgłaszanych problemów. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Z poważaniem [usunięte przez moderatora] Dział administracji Tech Support Kiedy zadzwoniłem na infolinie usłyszałem, że reklamacja została odrzucona, a mój sprzęt jest sprawny i czeka na wysyłkę do producenta w celu diagnozy. Jedno z drugim się wyklucza. Skoro sprzęt jest sprawny w jakim celu, bez mojej zgody sprzedawca wysyła sprzęt do zewnętrznego serwisu. Gdy drugi raz zadzwoniłem, odebrał inny konsultant i stwierdził, że mojego laptopa nie ma u nich i jest już w naprawie u producenta. Ich wersje się nie pokrywają i podejrzewam że odrzucenie mojego żądania było celowe i jawne aby uniknąć zwrotu środków. Takim sposobem unikną kosztów i kolejny raz naprawią wadliwy sprzęt. Jestem pewien, że laptop przed wysyłką był nie sprawny. Sprawdzałem kilka razy, pozostawiając na kilka godzin do ładowania. W ODPOWIEDZI DO ODMOWY NAPISAŁEM: W uzasadnieniu odmowy wskazano że usterka nie występuje. Informuje jednak że urządzenie posiada wyraźną i powtarzalna usterkę uniemożliwiającą korzystanie z niego zgodnie z przeznaczeniem. Urządzenie nie ładuje się, a po odłączeniu od zasilacza natychmiast się wyłącza. Usterka występuje przy użyciu różnych gniazd zasilających na oryginalnym zasilaczu z zestawu. Wymienione zachowanie sprzętu jednoznacznie wskazuje o niesprawności baterii, układu ładowania lub innego bliźniaczego komponentu. Mając na uwadze że usterka występuje stale uznaje że urządzenie jest niezgodne z umową i jego przeznaczeniem. Na podstawie przysługujących mi praw konsumenta wnoszę o ponowną rzetelną weryfikację zgłoszenia i w przypadku stwierdzenia wady zwrot środków. W przypadku ponownego odrzucenia reklamacji informuje że będę konsultował temat z rzecznikiem praw konsumenta oraz rzeczoznawcą. Wada jest ewidentna. Proszę o odpowiedź na moją wiadomość w ustawowym terminie. W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej wspomnę również że reklamacja była z tytułu niezgodności towaru z umową. Serwis producenta nie jest stroną rękojmi. Może zostać poproszony o diagnozę tylko na wyraźną zgodę właściciela sprzętu czyli moją. Dodatkowo jeżeli reklamacja została już odrzucona towar powinien zostać mi odesłany i reklamacja zamknięta. Wysyłanie takiego sprzętu dalej bez mojej zgody jest naruszeniem prawa własności, działaniem poza procedurami reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową oraz nieuprawnionym przedłużaniem całego procesu. Odesłanie produktu do producenta nie jest częścią rozpatrywania reklamacji z w/w tytułu. Rozumiem że państwo chcą potwierdzić diagnozę żeby się zabezpieczyć, jednak jest to działanie niezgodne z prawem. Nie mogą państwo tego zrobić po odrzuceniu reklamacji bez mojej zgody. Na rozpatrzenie reklamacji oraz wewnętrzną diagnostykę mieli państwo 14dni. Żądam ponownego niezwłocznego rozpatrzenia reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umowa zgodnie z powyższym odwołaniem. W przypadku ponownego odrzucenia żądam niezwłocznego zwrotu sprzętu i temat jak wspominałem będę kontynuował przez rpk i UOKiK. DODATKOWO UWAŻAM: Po pierwsze serwis nie jest stroną. Po drugie nie mogą odrzucić reklamacji tylko na podstawie orzeczenia serwisu jeżeli jest to nielogiczne albo sprzeczne ze stanem faktycznym. Nie można to też przedłużać reklamacji ponad 14 dni. Powinni zwrócić sprzęt. Jeżeli odrzucili reklamacje nie mają podstawy prawnej do przetrzymywania mojej własności. Jest to próba obejścia prawa, wprowadzanie konsumenta w błąd u sztuczne przeciąganie procedury. Jednocześnie jest to naruszenie obowiązków wynikających z rękojmi. Mają obowiązek przeprowadzić reklamacje w relacji sprzedawca-konsument. Sami odpowiadają z tytułu rękojmi, a nie serwis producenta. Nie mogą tłumaczyć opóźnień serwisem bo to nie mój biznes, reklamowałem u SPRZEDAWCY. mają obowiązek niezwłocznego zwrotu rzeczy po zakończeniu procesu reklamacji. Wydanie decyzji to zakończenie procesu. A tutaj proces dalej trwa więc sztucznie sobie wydłużają termin. Wprowadzają mnie w błąd mówiąc że procedury nadal trwają, mimo że proces reklamacji jest zakończony. Jednym słowem obchodzą prawo.(czytaj więcej)
witam, oddałem laptopa do serwisu 26.09.2025r. mimo kilkukrotnych ponaglań i próśb nadal do dnia dzisiejszego tj.18.09.2025r. nie mam jasnej informacji co do mojego laptopa!! w serwisie informowali mnie o 2 tygodniach! a przez telefon mowią teraz o 3 tygodniach które mineły we wtorek tj.16.09.2025r. prosze o jak najszybszą interwencje.(czytaj więcej)
Zakupiłam w firmie "X-kom" zegarek "Google Fit-bit Luxe złoty, 21.06.2024 za kwotę 649 PLN. Oferta była oznaczona jako OUTLET, ale z opisem ze jest to asortyment po zwrocie, oraz z taką informacją: "Co to jest outlet W ramach outletu możesz kupić produkt ze zwrotu, z naprawy w autoryzowanym serwisie, z ekspozycji, z wydarzeń promocyjnych lub z testów. Dlaczego warto wybrać outlet Otrzymasz sprawdzony produkt, który pochodzi z oficjalnej dystrybucji, ale z różnych przyczyn nie możemy sprzedać go, jako fabrycznie nowy. Kupisz go jednak taniej niż ten sam produkt, który jest fabrycznie nowy. Tym samym oszczędzasz, ale wciąż dostajesz produkt z gwarancją i wsparciem technicznym. Informację o długości okresu gwarancyjnego znajdziesz w szczegółach aukcji" Po 3 miesiącach użytkowania zgłosiłam do sprzedającego reklamację - 21.09.2024, informując sprzedawcę że: "Mocowanie bransoletki przy zegarku słabo trzyma, bransoleta rozpięła się już kilkukrotnie podczas noszenia. Proszę o wymianę towaru Oczekiwane rozwiązanie: wymiana" Sprzedający odpowiedział, że : Dzień dobry, dziękujemy za zgłoszenie. Najmocniej przepraszamy jeśli urządzenie nie działa poprawnie. W tym przypadku zachęcamy do skorzystania z prawa do reklamacji ponieważ termin na zwrot produktu minął. Może Pani skontaktować się z naszym działem serwisowym za pomocą adresu mejlowego serwis@x-kom.pl lub pod numerem telefonu 34 377 00 30. Może Pani również odpowiedzieć w niniejszej dyskusji a stworzymy dla Pani zgłoszenie reklamacyjne, proszę w tym wypadku o podanie: -Z jakiego reżimu (typu) reklamacji chciałby Pani skorzystać, może Pani wybrać: -Gwarancje czyli dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości towaru złożone przez gwaranta, który w tym wypadku jest producent. Odpowiada za wady powstałe w wyniku normalnego używania produktu. -Rękojmie czyli odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność towaru z umową kupna sprzedaży. W przypadku rękojmi należy doprecyzować jeden z sposobów oczekiwanego zakończenia reklamacji: naprawa, wymiana, obniżenie ceny, zwrot. , -Adresu mailowgo -Numeru kontaktowego -Adresu do ewentualnej odsyłki produktu, w przeciwny razie produkt zostanie odesłany na adres z faktury Ponieważ powyższa wymiana zdań odbywała się przez portal allegro - poprosiłam o utworzenie zgłoszenia reklamacyjnego, skorzystania z rękojmi i jako oczekiwane rozwiązanie poprosiłam o wymianę towaru na wolny od wady. Towar odesłałam do weryfikacji. Po około 1-2 tygodniach otrzymałam, pismo odrzucające reklamację z wytłumaczeniem: Dlaczego nie uznajemy reklamacji W swojej reklamacji zgłosiła Pani, że mocowanie bransoletki przy zegarku słabo trzyma, bransoleta rozpięła się już kilkukrotnie podczas noszenia. Sprawdziliśmy urządzenie i nie stwierdziliśmy usterki podlegającej pod naszą odpowiedzialność. Zgłaszany przez Panią problem wynika z eksploatacji urządzenia. Nie odpowiadamy za eksploatację urządzenia. Od tej decyzji odwołałam się, argumentując że: Rękojmia, to odpowiedzialność sprzedawcy za zgodność towaru z umową. Zaoferowany asortyment, tego nie spełnia, ponieważ po trzech miesiącach od daty sprzedaży, bransoleta jest luźna przy mocowaniu - i nie dość że źle to wygląda, to dodatkowo nie spełnia swojej podstawowej funkcji i się rozpina. Jak już pisałam w zgłoszeniu - przytrafiło się to już kilka razy. Nie przyjmuje również , że to kwestia eksploatacji - a raczej wady fabrycznej. W ofercie internetowej zegarka nie było informacji że jego czas użytkowania może być tak krótki, a po 3 miesiącach może być uznany jako wyeksploatowany. i ponownie po ok 1-2 tygodniach otrzymałam pismo odrzucające może roszczenia: "W odpowiedzi na Pani wiadomość pragnę poinformować, że dokonana została dodatkowo weryfikacja zgłoszeń reklamacyjnych przedmiotowego modelu zegarka i w bazie danych spółki x-kom nie zarejestrowano tożsamej usterki w innym produkcie tej serii, co uniemożliwia zakwalifikowanie zgłaszanego problemu jako wady fabrycznej. Dodam, że każdy pasek od zegarka jest jego częścią eksploatacyjną. Poza zakresem odpowiedzialności sprzedawcy pozostaje sytuacja, w której stan produktu zależy od intensywności jego użytkowania. Powyższe potwierdza stanowisko wyrok SN z dnia 13 marca 1981r., sygn. akt III CRN 31/81, OSNC 1981/11/219)( Upływ czasu i używanie rzeczy, nawet zgodne z jej przeznaczeniem, mogą mieć wpływ na powstanie wad rzeczy, przy czym ich stopień może być różny. W konsekwencji nie ma podstaw do przyjmowania odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady związane z upływem czasu używania.) Na obecny moment konsultujemy sprawę z producentem. Prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości" W związku z moja bezsilnością chciałam prosić o pomoc. Kupiłam zegarek aby go nosić na ręce - i faktycznie używałam go zgodnie z przeznaczeniem niemalże codziennie (na noc zegarek zdejmowałam). Nie sądziłam ze trzymiesięczna standardowa eksploatacja spowoduje wady, które uniemożliwią dalsze korzystanie z zegarka. W obawie przed tym ze mogę go zgubić lub może mi się przy upadku rozbić uznałam że nie mogę go dalej nosić i stąd zgłosiłam się do sprzedawcy. Obecnie pozostaję bez towaru (towar jest u sprzedawcy), oraz z nierozstrzygniętą sprawą. Na forach zagranicznych doczytałam że nie tylko ja mam taki problem z ta akurat wersją LUX (która ma metalowy pasek), a tańszy model za ok 100-150 zl z paskiem silikonowym takich problemów podobno nie ma. Skłania mnie to tym bardziej do wniosku, że związane jest to z wadą konstrukcyjną tego modelu. Proszę o pomoc i zasugerowanie jak dalej postępować. nie ukrywam ze w obliczu przebiegu sprawy, oraz tym że prawdopodobnie kolejny egzemplarz będzie w podobnej jakości, chciałabym zmienić roszczenie z "wymiana towaru" na "zwrot gotówki" - czy mam takie prawo? (czytaj więcej)