Nelis Ecom

Nelis Ecom

Lista spraw zgłoszonych do firmy

Rodzaj działalności
Status sprawy
Sortuj
2025-12-17 godz: 06:02
Od
avatar-urlJ.P.
Publiczna
Otwarta

Wprowadzenie w błąd

Dokonałem zakupu produktu w sklepie internetowym Livodom (Livedom). Zamówienie dotyczyło artystycznej lampy VitraFauna – motyw żółw. Po otrzymaniu przesyłki okazało się, że produkt jest niezgodny z opisem oraz zdjęciami zamieszczonymi na stronie. Jakość, materiały oraz wygląd znacząco odbiegają od oferty – w opisie wskazywano elementy metalowe i szklane, których w rzeczywistości produkt nie posiada. Dodatkowo sklep nie podał przed zakupem adresu do zwrotu, a informację o konieczności odesłania produktu do Chin przekazano dopiero po złożeniu reklamacji, mimo że firma prezentuje się jako działająca na terenie Unii Europejskiej. Na stronie sklepu znajdują się także sprzeczne informacje dotyczące procedury zwrotu – w jednym miejscu mowa jest o przekazaniu etykiety zwrotnej, w innym, że sklep nie zapewnia przedpłaconych etykiet. Takie zapisy uniemożliwiają konsumentowi świadome zapoznanie się z warunkami umowy przed zakupem. Pomimo kontaktu ze sprzedawcą reklamacja nie została uznana, a zaproponowane rozwiązania ograniczały się do częściowych rekompensat zamiast pełnego zwrotu środków. Sprawa została zgłoszona do Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECC-Net), UOKiK oraz holenderskiego organu ochrony konsumentów ACM. W załącznikach wysyłam zdjęcia produktu na stronie oraz faktycznie otrzymanego.(czytaj więcej)