Plano Barbara Mieszkalska

Plano Barbara Mieszkalska

Lista spraw zgłoszonych do firmy

Rodzaj działalności
Status sprawy
Sortuj
2025-12-01 godz: 06:27
Od
avatar-urlD.T.
Publiczna
Otwarta

Nękanie bezpodstawnymi wezwaniami do zapłaty

zapisałam się na kurs tańca do szkoły Łap taniec Barbara Mieszkalska w Zielonej Górze, opłaciłam lekcje za miesiąc i stwierdziłam że kurs nie jest dla mnie. Napisałam maila w którym powiadomiłam szkołę o rezygnacji z dalszych lekcji tańca. W odpowiedzi dowiedziałam się że podobno zaakceptowałam jakiś ukryty regulamin w systemie płatności, który mówił o tym że mimo iż rezygnuje muszę opłacić jeszcze miesiąc kursu na który nawet nie uczęszczałam. Przez rok jestem nękana przez tą panią powiadomieniami e-mail o płatności za kurs na który nie uczęszczam. Na prośbę o wypisaniu mnie z tego i wyjaśnienia że napisałam maila z rezygnacją pani stwierdziła że podpisałam regulamin i muszę zapłacić. Sprawdzałam przepisy w tej kwestii i wiem że taki regulamin jest niezgodny z prawem. Cyt: Szanowni Państwo, Niniejszym wzywam Państwa do natychmiastowego zaprzestania kierowania wobec mnie roszczeń dotyczących rzekomej płatności za miesiące, w których nie korzystałam z zajęć Państwa szkoły tańca. Informuję, że umowa została przeze mnie skutecznie wypowiedziana, a Państwa żądania dotyczą świadczeń nienależnych w rozumieniu art. 410 § 2 Kodeksu cywilnego, gdyż nie doszło do wykonania usługi. Zapis regulaminu, który próbują Państwo stosować, nakładający obowiązek zapłaty za kolejne miesiące po rezygnacji, stanowi klauzulę abuzywną, która — zgodnie z art. 385¹ Kodeksu cywilnego — nie wiąże konsumenta. Podobne postanowienia były wielokrotnie uznawane przez UOKiK za niedozwolone, m.in. w decyzjach dotyczących szkół językowych, sportowych i usług abonamentowych. W związku z powyższym żądam: 1. usunięcia mnie z systemu oraz anulowania wszelkich bezpodstawnych zgłoszeń o płatność, 2. zaprzestania wysyłania powiadomień, 3. potwierdzenia na piśmie zakończenia sprawy i braku jakichkolwiek roszczeń z Państwa strony. W przypadku dalszego kierowania do mnie bezpodstawnych żądań, będę zmuszona zwrócić się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów oraz rozważyć zgłoszenie sprawy do UOKiK w związku z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów. Właścicielka firmy zignorowała moją wiadomość i dodatkowo wpisała mnie do powiadomień SMS o płatności. Narusza także zasady RODO. Poprosiłam o wypisanie mnie z tych powiadomień ale brak reakcji. W sprawie mam zachowaną całą korespondencję z właścicielką jako dowód. (czytaj więcej)

2025-12-01 godz: 06:21
Od
avatar-urlD.T.
Publiczna
Otwarta

Nękanie bezpodstawnymi wezwaniami do zapłaty

Wykupiłam kurs tańca w szkole Lapto Barbara Mieszkalska w Zielonej Górze. Po miesiącu stwierdziłam że kurs nie jest dla mnie i że nie będę już uczęszczała na zajęcia. Poinformowałam o tym panią Barbarę Mieszkalską e-mailowo- złożyłam wypowiedzenie. W odpowiedzi dowiedziałam się że w systemie w którym uiściłam płatność za pierwszy miesiąc zajęć na które uczęszczałam zaakceptowałam jakiś ukryty regulamin w którym był zapis że mimo rezygnacji należy opłacić jeszcze kolejny miesiąc nauki. Nie rozumiem dlaczego jeżeli nie korzystałam już z zajęć i na nie nie chodziłam. Zasięgnęłam rady u przyjaciela prawnika i poinformował mnie że to są nieuczciwe praktyki i takie osoby tylko liczą na niewiedzę konsumenta i próbują wyłudzić jeszcze opłatę za kolejny miesiąc. Przez rok byłam nękana wezwaniami do zapłaty więc napisałam do właścicielki aby usunęła mnie z bazy (rodo) i przestała nękać tymi powiadomieniami. Wiadomość : Szanowni Państwo, Niniejszym wzywam Państwa do natychmiastowego zaprzestania kierowania wobec mnie roszczeń dotyczących rzekomej płatności za miesiące, w których nie korzystałam z zajęć Państwa szkoły tańca. Informuję, że umowa została przeze mnie skutecznie wypowiedziana, a Państwa żądania dotyczą świadczeń nienależnych w rozumieniu art. 410 § 2 Kodeksu cywilnego, gdyż nie doszło do wykonania usługi. Zapis regulaminu, który próbują Państwo stosować, nakładający obowiązek zapłaty za kolejne miesiące po rezygnacji, stanowi klauzulę abuzywną, która — zgodnie z art. 385¹ Kodeksu cywilnego — nie wiąże konsumenta. Podobne postanowienia były wielokrotnie uznawane przez UOKiK za niedozwolone, m.in. w decyzjach dotyczących szkół językowych, sportowych i usług abonamentowych. W związku z powyższym żądam: 1. usunięcia mnie z systemu oraz anulowania wszelkich bezpodstawnych zgłoszeń o płatność, 2. zaprzestania wysyłania powiadomień, 3. potwierdzenia na piśmie zakończenia sprawy i braku jakichkolwiek roszczeń z Państwa strony. W przypadku dalszego kierowania do mnie bezpodstawnych żądań, będę zmuszona zwrócić się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów oraz rozważyć zgłoszenie sprawy do UOKiK w związku z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów. Właścicielka zignorowała moją prośbę i dodatkowo wpisała mnie do powiadomień SMS o płatności. Otrzymuje nagminne wiadomości e-mailowe i SMS od roku. Dysponuję całą korespondencja jako dowód w sprawie. (czytaj więcej)