Net-s sp. j.

Net-s sp. j.

Lista spraw zgłoszonych do firmy

Rodzaj działalności
Status sprawy
Sortuj
2025-10-19 godz: 09:55
Od
avatar-urlP.W.
Publiczna
Otwarta

Brak realizacji zamówienia oraz odmowa anulowania.

Dnia 9 października 2025 r. złożyłem w sklepie internetowym zamówienie na obudowę do komputera. Zgodnie z informacjami w serwisie Ceneo.pl, czas dostawy miał wynosić do 3 dni roboczych, a na stronie sklepu widniała informacja, że produkt jest „dostępny” z przewidywanym czasem dostawy około 4 dni roboczych - jednak sugerując że może być szybciej. 8 października w środę, pokazywał że paczka może dojść w piątek. Czyli dzień później zamówiona w czwartek, powinna dojść na poniedziałek. Czyli standardowy czas. Po upływie czterech dni roboczych, tj. 14 października, skontaktowałem się ze sklepem w celu uzyskania informacji o statusie zamówienia. Otrzymałem odpowiedź, że przesyłka zostanie nadana dopiero 17 października – a więc siódmego dnia roboczego od daty zakupu. W toku dalszej korespondencji ustaliłem, że sklep nie posiada zamówionego produktu na stanie magazynowym, mimo że na stronie internetowej wciąż widniała informacja o jego dostępności. Z uwagi na brak realizacji w deklarowanym terminie oraz błędne informacje o dostępności, w dniu 14 października złożyłem prośbę o anulowanie zamówienia, a następnie wysłałem oficjalne pismo z żądaniem odstąpienia od umowy i zwrotu płatności. Sklep odmówił anulowania zamówienia, powołując się na fakt, że zakup został dokonany na jednoosobową działalność gospodarczą (JDG). W odpowiedzi wskazałem, że takie stanowisko jest niezgodne z obowiązującym prawem, powołując się na art. 38a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, zgodnie z którym: „Przepisy dotyczące konsumenta stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jeżeli z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności ujawnionego w CEIDG.” Prowadzę działalność o profilu doradczym i marketingowym (PKD 70.22.Z, 62.02.Z, 73.11.Z i inne), która nie obejmuje handlu sprzętem komputerowym ani usług serwisowych. Zakup obudowy komputerowej nie ma charakteru zawodowego i nie stanowi narzędzia niezbędnego do świadczenia moich usług — jest sprzętem ogólnego zastosowania, używanym powszechnie przez większość przedsiębiorców. Pomimo tego, sklep w dalszym ciągu odmawia anulowania zamówienia, nie przedstawiając żadnego merytorycznego uzasadnienia, dlaczego art. 38a miałby mnie nie dotyczyć. Obecnie (stan na 19 października 2025 r.) produkt nadal nie został wysłany. Więc upłynęło już 12 dni, a paczka zostanie wysłana dopiero 8 dnia roboczego. Jednocześnie w dalszym ciągu wprowadza konsumentów w błąd, prezentując na stronie internetowej i w serwisach pośrednich (m.in. Ceneo.pl) informację, że produkt jest dostępny, oraz błędne terminy dostawy. Uważam, że działanie sklepu narusza: art. 38a ustawy o prawach konsumenta, poprzez bezpodstawną odmowę zastosowania przepisów ochronnych wobec osoby fizycznej prowadzącej działalność, art. 24 ust. 2 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, poprzez wprowadzanie klientów w błąd co do dostępności towaru i terminu dostawy, oraz zasady uczciwego obrotu gospodarczego, gdyż sprzedawca nie posiada fizycznie towaru, a mimo to pobiera zapłatę i odmawia anulowania niezrealizowanego zamówienia. Wnoszę o uznanie mojego żądania anulowania zamówienia za zasadne i o zwrot dokonanej płatności. Wnoszę również o rozważenie zbadania praktyk sklepu w zakresie publikowania nieprawdziwych informacji o dostępności towaru i terminach dostawy.(czytaj więcej)