- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja
Drogeria Rosa
Szanowni Państwo, W dniu 16 sierpnia 2025 r. za pośrednictwem platformy Allegro zakupiłam ziemię okrzemkową w sklepie Drogeria Rosa. Pomimo opłacenia zamówienia, paczka nie została mi dostarczona – jednak firma InPost oznaczyła ją jako „dostarczoną”. W ciągu 30 minut od zmiany statusu przesyłki na „dostarczona” skontaktowałam się zarówno ze sprzedawcą, jak i firmą kurierską, informując, że mimo mojej obecności w domu nie otrzymałam żadnej przesyłki. Z informacji przekazanych przez InPost wynika, że przesyłka została zagubiona. 28 sierpnia 2025 r. przesłałam do sprzedawcy oficjalną reklamację, w której przytoczyłam odpowiednie przepisy: „Na podstawie art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego, art. 6 oraz art. 43b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, a także art. 18 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów składam reklamację dotyczącą niedostarczonej przesyłki w ramach zamówienia nr 2657825D. Zgodnie z prawem to sprzedawca ponosi odpowiedzialność za dostarczenie towaru konsumentowi. Do chwili doręczenia przesyłki ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy spoczywa na sprzedawcy. W tym przypadku towar nie został mi doręczony – firma InPost potwierdziła zaginięcie przesyłki, co oznacza, że Państwo nie wywiązali się z umowy sprzedaży. Odmowa zwrotu pieniędzy z powołaniem się na reklamację do przewoźnika jest bezzasadna – obowiązek dostarczenia towaru spoczywa na Państwu, a nie na firmie kurierskiej. Żądam niezwłocznego zwrotu kwoty 54,02 zł na moje konto w terminie 7 dni od dnia otrzymania niniejszej reklamacji.” Do dziś – mimo upływu ponad 2 tygodni – nie otrzymałam żadnej odpowiedzi, ani zwrotu pieniędzy. Sprzedawca konsekwentnie unika rozwiązania sprawy, powołując się wyłącznie na oczekiwanie wyniku reklamacji u przewoźnika, co – zgodnie z przepisami – nie zwalnia go z obowiązku zwrotu środków konsumentowi. Wnoszę o: Interwencję w moim imieniu wobec sprzedawcy (Drogeria Rosa) w celu odzyskania należnych mi środków za niedostarczony towar. Sprawdzenie, czy działania sprzedawcy nie naruszają zbiorowych interesów konsumentów, poprzez systemowe uchylanie się od odpowiedzialności i brak reakcji na uzasadnione reklamacje. W razie potrzeby mogę dostarczyć pełną korespondencję ze sprzedawcą. Z poważaniem, [dane usunięte przez moderatora](czytaj więcej)