OCHNIK SPÓŁKA AKCYJNA

OCHNIK SPÓŁKA AKCYJNA

Lista spraw zgłoszonych do firmy

Rodzaj działalności
Status sprawy
Sortuj
2025-08-16 godz: 12:31
Od
avatar-urlB.K.
Publiczna
Otwarta

Reklamacja Walizki

Piszę w imieniu mojej przyjaciółki, Pani Marii, w związku z reklamacją walizki zakupionej w sklepie Ochnik. Jest to już druga taka walizka, bowiem pierwsza, zakupiona wcześniej, również wykazywała wady konstrukcyjne i została przez producenta odmówiona przyjęcia w ramach reklamacji. Moja przyjaciółka, będąc osobą mało konfliktową kupiła drugą, identyczną walizkę wierząc, ze zniszczenie było faktycznie jej winą. Niestety sytuacja się powtórzyła. Problem konstrukcyjny walizki polega na tym, że w walizce brakuje wzmocnień w miejscu, gdzie montowane są kółka. Cały ciężar walizki wraz z zawartością opiera się na niewielkim trójkątnym elemencie umieszczonym w rogu korpusu walizki. Taka konstrukcja jest wyraźnie niewystarczająca do normalnego użytkowania podczas podróży samolotem, pociągiem czy po standardowej kostce brukowej. Po około roku normalnego użytkowania - korzystaniu z walizki w standardowy sposób podczas podróży (gdzie największym wyzwaniem dla kółek była standardowo zbudowana ulica/chodnik np. z kostki brukowej, czy bruku bauma), jedno z kół uległo wyłamaniu. Drugie koło wykazuje już widoczne oznaki tego samego procesu – bielenie i naprężenia wskazują, że wkrótce również może się oderwać. Wcześniejsze próby reklamacji online z obsługą klienta Ochnik zakończyły się odmową przyjęcia produktu, pomimo oczywistej wady materiałowej lub konstrukcyjnej. W korespondencji mailowej byłam kierowana do odwiedzenia salonu Ochnik, przy czym w odpowiedziach jasno sugerowano, że reklamacja i tak zostanie odrzucona. Wyglądało to na próbę “zmęczenia klienta” i utrudnienia mu skutecznego dochodzenia swoich praw, zamiast merytorycznego rozpatrzenia reklamacji. Producent kilkukrotnie powtarzał, że nie można rozpatrzyć reklamacji na podstawie zdjęć, a jednocześnie wysyłał sugestie, by produkt dostarczyć do salonu, co stwarzało błędne koło i uniemożliwiało sprawne rozpatrzenie sprawy. Załączam kilka screenów wiadomości zachecających do wizyty w salonach na zmianę z uznaniem, że jest to zniszczenie z winy użytkownika i ostateczna odmowa uznania, ze jest to wada konstrucyjna. Załączam też zdjęcia i dokumentację walizki jednoznacznie pokazują, że uszkodzenie wynika z wady materiałowej lub konstrukcyjnej, a nie z nieprawidłowego użytkowania. W związku z powyższym, w imieniu Pani Marii, domagam się: - zwrotu pełnej kwoty zakupu wadliwej walizki, lub - wymiany na produkt wolny od wad. Załączam dowód zakupu oraz dokumentację zdjęciową pokazującą uszkodzenie kół i stan drugiego kółka oraz kilka screenów z mailingu. Ze względu na to, że zakup nastąpił w salonie, zamiast numeru klienta wpisałam numer referencyjny transakcji.(czytaj więcej)