- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja
DOM DEVELOPMENT WROCŁAW SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Deweloper odrzucił zgłoszenia: DDW/SG/2025/06/1195 – wybrzuszone panele podłogowe, DDW/SG/2025/06/1196 – uszkodzona płytka w kuchni, uznając, że są to uszkodzenia mechaniczne i nie podlegają naprawie w ramach rękojmi. Uważam, że decyzja ta jest bezzasadna i sprzeczna z przepisami Kodeksu cywilnego. Wybrzuszone panele – mieszkanie pozostaje niezamieszkane i nieużytkowane, a klucze do lokalu posiadają wykonawcy firmy Dom Development, którzy prowadzą w lokalu inne prace naprawcze. W związku z tym uszkodzenia mogły powstać wyłącznie podczas prowadzonych przez nich prac lub zostać przeoczone przy odbiorze. Zgodnie z przepisami, deweloper odpowiada za działania swoich podwykonawców również w ramach rękojmi. Uszkodzona płytka w kuchni – uszkodzenie ma charakter wady fabrycznej. Płytka została zamontowana już uszkodzona, co świadczy o braku należytej staranności podczas prac wykończeniowych i również obciąża odpowiedzialnością wykonawcę działającego na zlecenie dewelopera. Nie wyobrażam sobie, w jaki mechaniczny sposób można by ją uszkodzić w taki sposób po montażu. Jeśli jednak doszło do uszkodzenia po montażu płytki, warto podkreślić, że ta sama ekipa prowadziła również prace naprawcze w zakresie szafek kuchennych znajdujących się na wymienionej płytce, co może wskazywać, że uszkodzenie nastąpiło właśnie podczas tych prac. Zgodnie z art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego, rękojmia obejmuje zarówno wady fizyczne rzeczy istniejące w chwili wydania, jak i powstałe później, jeśli wynikają z nienależytego wykonania zobowiązania. Nie ma podstaw do przerzucania odpowiedzialności na właściciela lokalu, jeśli szkody powstały w wyniku działań wykonawców działających z upoważnienia dewelopera.(czytaj więcej)