2024-02-22 godz: 10:33
Od
avatar-urlM.P.
Publiczna
Zamknięta

koszt uszkodzenia zwracanego towaru

Firma wysłała do mnie zlewozmywak granitowy na półpalecie. Zlew nie pasował do wywierconego otworu. Powiedzieli, że przyjmą zwrot, o ile odeślę go na swój koszt. Kazali wpisać 30kg wagi, bo zlew był ciężki i nie byłam w stanie go zważyć w domu. Nadałam przesyłkę kurierem. Wczoraj 21.02. przesyłka nr 1000719613709U DPD została odebrana przez firmę Mexen. Dziś otrzymała zdjęcia połamanego zlewu i mail o treści: "Dzień dobry, Zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy Niestety Mexen Andres zlewozmywak granitowy dojechała uszkodzona. W załączniku protokół zdjęcie oraz zdjęcie uszkodzonego towaru. Proponuje, żeby to sobie Państwo reklamowali do firmy kurierskiej. Jeśli chodzi o uszkodzoną ZLEW zostanie zgodnie z przysługującym prawem z art. 498 § 1 i 2 k.c. potrącamy należność z tytułu zwrotu uszkodzonego towaru . Oświadczenie o potrąceniu należności w załączniku. Prosimy po zapoznaniu się z mailem o udzielenie odpowiedzi czy będą Państwo decydować się na odbiór towaru. Informujemy, że od momentu wysłania do Państwa maila po upływie 3 dni jeśli nie otrzymamy deklaracji , towar ulegnie utylizacji. Względami takiej decyzji będzie brak deklaracji od klienta oraz brak możliwości magazynowania towaru z naszej strony. Informujemy, że należność jaką zwróciliśmy jest za koszty wysyłki jakie były naliczone w momencie składania zamówienia. Pozdrawiam, Dział Zwrotów ." Następnie firma mi przesłała korekty paragonów, na których potrącają sobie kwotę jaką zapłaciłam zlew. Dzwoniłam do przewoźnika DPD. Powiedziano mi, że przy odbiorze i w ogóle do teraz nie otrzymali żadnego protokołu szkody od firmy Mexen, więc na jakiej podstawie mają w ogóle wszcząć reklamację? Zasugerowali mi, że ich postępowanie jest niewłaściwe w tej sprawie. Proszę o pomoc w odzyskaniu pieniędzy od nieuczciwej firmy. Dodam, że zlewozmywak zapakowałam w karton i styropiany fabryczne, otrzymane przez firmę Mexen. Koszt wysłania tego na palecie byłby niemożliwy- nie mam pasów do przymocowania takiej wysyłki, już nie wspomnę o koszcie takiej wysyłki. Bardzo proszę o pomoc. Napisałam w odpowiedzi na tamtego maila do firmy: "Dzień dobry, Jestem po rozmowie z konsultantem dpd Polska. Państwo, jako odbiorca przesyłki byli zobowiązani w dniu wczorajszym, przy odbiorze sporządzić protokół szkody papierowy lub elektroniczny, wraz ze zdjęciami które Państwo mi wysyłacie. Pan z dpd to sprawdził. Taka czynności nie miała z Państwa strony miejsca. A zatem z jakiej racji zostałam obciążona kosztem uszkodzonego zlewu? Proszę ponownie o zwrot kwoty, jaka zapłaciłam za odesłany zlew lub procedowanie reklamacji z dpd Polska. Nie wspomnę o tym, ze w dzisiejszych czasach co lepsi sprzedawcy organizują przesyłki swoich produktów dla dobra klienta, a nie tak jak u Was- wszystko na głowie klienta i odpowiedzialność za ewentualne przygody po drodze- tez po stronie klienta. Jest to bardzo niemile. Już nawet nie wspomnę ile mnie to nerwow kosZtuje, bo o pieniądzach nie wspomnę. Nikomu nie polecam takiego sklepu! Proszę mi zlewu połamanego nie odsyłać, bo jeszcze dziecko mi się skaleczy tym bublem. Pozdrawiam i proszę o właściwe zachowanie w tej sprawie, " proszę o pomoc!


Wiadomości [4]

2024-02-22 godz: 17:58
Od
Mexen

Dzień dobry, firma Mexen informuje, że nie poniesie odpowiedzialności za zwrócony przez konsumenta uszkodzony mechanicznie towar, firma mexen nie organizowała, nie pakowała, nie nawiązywała umowy z firmą przewozową i nie realizowała transportu przesyłki o której mowa w zgłoszeniu. Firma Mexen przygotowała wraz z kurierem protokół szkody, mianowicie poświadczenie, że towar dotarł do punktu nadania w określonym na protokole stanie i nie został on uszkodzony przez pracowników odbierających przesyłki. Zgłoszenie uważamy za niezasadne i tym samym stanowisko firmy w sprawie pozostaje niezmienne. Z poważaniem, Zespół Mexen

2024-02-22 godz: 19:53
Od
M.P.

Potwierdzam. Firma przesłała mi protokół szkody, który pracownicy sporządzili w obecności kuriera w dniu odbioru przesyłki zwrotnej. Zgłosiłam reklamację jako nadawca przesyłki do DPD i czekam na rozstrzygnięcie. Mój niesmak i wątpliwości budzi inna kwestia: Firma deklaruje 100 dni na zwrot. ALE. Jak tego zwrotu skutecznie dokonać to już inna bajka. Ostrzegam innych klientów. Jeśli nie dowieziecie osobiście (na rowerze? na własnym grzbiecie?) wielkogabarytowego towaru to będziecie mieli OGROMNY problem z dokonaniem takiego zwrotu. Firma jest tego ABSOLUTNIE świadoma i podejrzewam - takich pism jak moje dziennie wysyła klientom setki, bo tych sytuacji przy zwrotach musi być mnóstwo. Są to tylko moje podejrzenia, ale skoro opakowanie fabryczne zlewu jest tak skonstruowane, żeby właściwie graniczyło z cudem BEZPIECZNE odesłanie go na własny koszt (a tylko taką formę uznaje firma Mexen) w kwocie nieprzekraczającej wartości całego zlewu (przesyłka paletowa a nawet półpaletowa jest niewykonalna przez 'zwykłego zjadacza chleba" w tym wypadku kompletnie nieopłacalna, a waga i gabaryt tego zlewu sprawia, że sam ZWROT właściwie zrównuje koszt samego zlewu...dlatego jeśli ktoś na całej operacji nie chce być tak potwornie stratny - nadaje zwrot do firmy kurierem. Stając się tym samym NADAWCĄ, a więc osobą ODPOWIEDZIALNĄ za przesyłany przedmiot. I o to właśnie firmie chodzi. Żeby cały ciężar i odpowiedzialność i koszt spoczywał na kliencie. Bo przecież w razie gdyby coś się stało - cała wina spada na konsumenta, klienta, który towar PO PROSTU po ludzku, zwyczajnie MA PRAWO odesłać. A to, że to graniczy z cudem- ze względu na (nie wiem?) wadę opakowania produktu - to już firmy MEXEN nie obchodzi zupełnie. Wysyła swoje korekty, potrąca sobie koszty utraconego/zniszczonego w transporcie zwracanego produktu i uważa sprawę za zakończoną. I to jest NIE FAIR.

2024-02-22 godz: 19:57
Od
M.P.

i tym sposobem prawo do ZWROTU towaru zakupionego na odległość jest czysto abstrakcyjna w przypadku zakupu wielkogabarytowych produktów w firmie MEXEN. Właściwie to prawo - nie istnieje. Za to można sobie zafundować dodatkowe koszty, dodatkowe formalności, mnóstwo nerwów. Żałuję, że nie zostałam o tym co mnie może spotkać uprzedzona kiedy pytałam o możliwość zwrotu. Wystawiłabym zlew na popularnych portalach ogłoszeniowych z odbiorem osobistym i nie byłabym tak potwornie stratna na całej historii. Finał jest smutny: nie mam zlewu, nie mam pieniędzy za zlew, wydałam dodatkowe pieniądze na wysyłkę zwrotną, straciłam czas i całe mnóstwo nerwów.

2024-02-23 godz: 04:55
Od
Mexen

Dzień Dobry, Nasze stanowisko w tej sprawie zostało przedstawione i jest ono przez Nas podtrzymywane.


Przydatne zgłoszenie?

Za każdego kciuka w górę autor sprawy otrzyma punkt [dowiedz się więcej]