Mexen

Mexen

Lista spraw zgłoszonych do firmy

Rodzaj działalności
Status sprawy
Sortuj
2025-10-02 godz: 09:46
Od
avatar-urlA.S.
Publiczna
Otwarta

Reklamacja miski WC – odmowa sprzedawcy

Dzień dobry, Zwracam się z prośbą o pomoc w sprawie sporu ze sprzedawcą Mexen Polska (https://mexen.pl/). Zakupiłem miska WC dnia 26.08.2025. Towar został dostarczony dnia 16.09.2025. Po rozpakowaniu dnia 01.10.2025 odkryłem uszkodzenie – pęknięcie w ceramice. Zgłosiłem reklamację sprzedawcy z żądaniem wymiany. Sprzedawca odmówił, twierdząc, że mam czas na zgłoszenie tylko 7 dni od dostawy (lub że obowiązuje regulamin przewoźnika). Twierdzą też, że decyzja jest ostateczna. Uważam, że odmowa jest sprzeczna z przepisami – sprzedawca odpowiada wobec konsumenta za towar przez 2 lata od wydania (rękojmia / niezgodność z umową). Regulamin przewoźnika nie może niweczyć moich ustawowych praw. Proszę o wsparcie w wysłaniu korespondencji do sprzedawcy i dążeniu do prawidłowego rozwiązania sprawy. Załączam: - paragon / faktura - zdjęcia uszkodzenia - korespondencja ze sprzedawcą(czytaj więcej)

2024-02-22 godz: 10:33
Od
avatar-urlM.P.
Publiczna
Zamknięta

koszt uszkodzenia zwracanego towaru

Firma wysłała do mnie zlewozmywak granitowy na półpalecie. Zlew nie pasował do wywierconego otworu. Powiedzieli, że przyjmą zwrot, o ile odeślę go na swój koszt. Kazali wpisać 30kg wagi, bo zlew był ciężki i nie byłam w stanie go zważyć w domu. Nadałam przesyłkę kurierem. Wczoraj 21.02. przesyłka nr 1000719613709U DPD została odebrana przez firmę Mexen. Dziś otrzymała zdjęcia połamanego zlewu i mail o treści: "Dzień dobry, Zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy Niestety Mexen Andres zlewozmywak granitowy dojechała uszkodzona. W załączniku protokół zdjęcie oraz zdjęcie uszkodzonego towaru. Proponuje, żeby to sobie Państwo reklamowali do firmy kurierskiej. Jeśli chodzi o uszkodzoną ZLEW zostanie zgodnie z przysługującym prawem z art. 498 § 1 i 2 k.c. potrącamy należność z tytułu zwrotu uszkodzonego towaru . Oświadczenie o potrąceniu należności w załączniku. Prosimy po zapoznaniu się z mailem o udzielenie odpowiedzi czy będą Państwo decydować się na odbiór towaru. Informujemy, że od momentu wysłania do Państwa maila po upływie 3 dni jeśli nie otrzymamy deklaracji , towar ulegnie utylizacji. Względami takiej decyzji będzie brak deklaracji od klienta oraz brak możliwości magazynowania towaru z naszej strony. Informujemy, że należność jaką zwróciliśmy jest za koszty wysyłki jakie były naliczone w momencie składania zamówienia. Pozdrawiam, Dział Zwrotów ." Następnie firma mi przesłała korekty paragonów, na których potrącają sobie kwotę jaką zapłaciłam zlew. Dzwoniłam do przewoźnika DPD. Powiedziano mi, że przy odbiorze i w ogóle do teraz nie otrzymali żadnego protokołu szkody od firmy Mexen, więc na jakiej podstawie mają w ogóle wszcząć reklamację? Zasugerowali mi, że ich postępowanie jest niewłaściwe w tej sprawie. Proszę o pomoc w odzyskaniu pieniędzy od nieuczciwej firmy. Dodam, że zlewozmywak zapakowałam w karton i styropiany fabryczne, otrzymane przez firmę Mexen. Koszt wysłania tego na palecie byłby niemożliwy- nie mam pasów do przymocowania takiej wysyłki, już nie wspomnę o koszcie takiej wysyłki. Bardzo proszę o pomoc. Napisałam w odpowiedzi na tamtego maila do firmy: "Dzień dobry, Jestem po rozmowie z konsultantem dpd Polska. Państwo, jako odbiorca przesyłki byli zobowiązani w dniu wczorajszym, przy odbiorze sporządzić protokół szkody papierowy lub elektroniczny, wraz ze zdjęciami które Państwo mi wysyłacie. Pan z dpd to sprawdził. Taka czynności nie miała z Państwa strony miejsca. A zatem z jakiej racji zostałam obciążona kosztem uszkodzonego zlewu? Proszę ponownie o zwrot kwoty, jaka zapłaciłam za odesłany zlew lub procedowanie reklamacji z dpd Polska. Nie wspomnę o tym, ze w dzisiejszych czasach co lepsi sprzedawcy organizują przesyłki swoich produktów dla dobra klienta, a nie tak jak u Was- wszystko na głowie klienta i odpowiedzialność za ewentualne przygody po drodze- tez po stronie klienta. Jest to bardzo niemile. Już nawet nie wspomnę ile mnie to nerwow kosZtuje, bo o pieniądzach nie wspomnę. Nikomu nie polecam takiego sklepu! Proszę mi zlewu połamanego nie odsyłać, bo jeszcze dziecko mi się skaleczy tym bublem. Pozdrawiam i proszę o właściwe zachowanie w tej sprawie, " proszę o pomoc! (czytaj więcej)